آیا می توان آجرها را در گودال آتش منفجر کرد؟

عموماً از گودال های آتش برای داشتن آتش های کوچک در حیاط خلوت استفاده می شود. اخیراً بسیار محبوب شده است و یک ویژگی بسیار مفید است. در واقع ، نه تنها می توان از آن برای تزئین حیاط خلوت استفاده کرد ، بلکه مردم می توانند از گودال های آتش برای گرم ماندن لذت ببرند یا از آن برای مهمانی استفاده کنند. گودال های آتش را می توان در خانه خرید یا ساخت. با این اوصاف ، آیا می توان آجرها را در گودال آتش منفجر کرد؟ اگر چنین است ، علت انفجار آن چیست؟

در واقع آجرها می توانند در یک گودال آتش منفجر شوند. اگرچه رایج نیست ، اما ممکن است. در برخی موارد ، آجرها در گودال آتش منفجر ، ترک خورده یا شکسته شده اند. اگر چنین اتفاقی برای شما افتاده است ، به احتمال زیاد آجرهایی که استفاده کرده اید از مواد مناسب برای تحمل گرما ساخته نشده اند.

برای ایمن ماندن از هرگونه خطر آتش سوزی و سایر حوادث مشابه ، مهم است بدانید که آجر در چه شرایطی ممکن است در یک گودال آتش سوزی منفجر شود. همچنین باید نوع آجرهایی را که هنگام گرم شدن منفجر می شوند و مناسب ترین نوع آجر را برای ساختن آتش نشان بدانید.

موارد مهم درباره گودال آتش

آجر چقدر می تواند در برابر حرارت مقاومت کند؟

آجرها انواع مختلفی دارند و هر کدام مقاومت متفاوتی در برابر حرارت نشان می دهند. آجرهایی که بیشترین مقاومت را در برابر گرما دارند آجرهای آتش نشانی هستند. این آجرهای سفید عمدتا از آلومینا و سیلیس تشکیل شده است. با این حال ، انواع مختلفی از آجرهای آتش نیز وجود دارد. با کیفیت ترین آجرهای آتش نشانی می توانند در حدود 2460 درجه فارنهایت مقاومت کنند.

آجرهای قرمز تقریباً مقاومت حرارتی مشابه آجرهای نسوز دارند. اگرچه آجرهای قرمز از دوام بالایی برخوردار نیستند ، اما می توانند به اندازه حرارت آجرهای نسوز تا شکستن آنها مقاومت کنند. در واقع ، آنها می توانند حداقل 1750 درجه فارنهایت ، گاهی بیشتر بسته به کیفیت و ترکیب آنها ، مقاومت کنند.

در حالی که آجرهای بنایی برای آتش ساخته نشده اند ، اما آنها نیز می توانند مقدار قابل توجهی از حرارت را تحمل کنند. یک آجر بنایی استاندارد قبل از شکستن می تواند در حدود 1000 درجه فارنهایت مقاومت کند. بنابراین ، اگر به دنبال استفاده از آنها در آتش سوزی هستید ، این موارد چندان توصیه نمی شود.

چه چیزی می تواند باعث انفجار یک گودال آتش نشانی شود؟

اگر گودالهای آتش به درستی و با مصالح مناسب ساخته نشوند ، می توانند منفجر شوند. انفجارها عمدتا زمانی اتفاق می افتند که بخار آب در گودال آتش گیر می افتد. گودالهای آتش عموماً با انواع مختلف سنگ ، آجر ، بلوک های بتنی و سایر مصالح ساخته می شوند. اما نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت این است که مواد نباید آب را در داخل خود محبوس کنند.

در عوض ، مواد مورد استفاده باید دارای منافذ و سوراخ های کافی برای عبور بخار آب از داخل آن باشند. اگر آب محبوس شده در گودال دائما گرم شود ، جرم آن شروع به افزایش می کند و فشار ایجاد شده از آن می تواند گودال آتش را منفجر کند. چنین حوادثی بارها اتفاق افتاده است و می تواند مرگبار باشد.

آجر نسوز در مناطق مختلف
بیشتر بخوانید

کارشناسان توصیه می کنند که از سنگهای رودخانه در گودالهای آتش استفاده نکنید زیرا آنها دارای منافذ کمی هستند یا هیچ منافذی ندارند. بنابراین ، آنها به راحتی آب را جذب کرده و به دام می اندازند. اگرچه برای تزئین خوب هستند ، اما برای آتش نشانی مناسب نیستند. موادی که احتمال جذب آب کمتری دارند و آنها را در خود نگه می دارند ، بهترین مصالحی هستند که می توانند در گودالهای آتش استفاده شوند.

آیا می توانید از آجرهای معمولی در گودالهای آتش استفاده کنید؟

از آجرهای معمولی می توان برای ساخت گودال آتش استفاده کرد. این یک گزینه بسیار ارزان است و به راحتی می توانید آن را در هر مکانی پیدا کنید. علاوه بر این ، آجرهای معمولی می توانند مقدار زیادی گرما را تحمل کنند ، آب زیادی را جذب نمی کنند و می توانند بخار آب را از خود عبور دهند.

مشکل آجرهای معمولی این است که خیلی راحت می شکنند. برخلاف آجر نسوز ، این آجرها بسیار بادوام و محکم نیستند. آنها مطمئناً می توانند گرمای زیادی را تحمل کنند ، اما احتمال زیادی وجود دارد که آجرها در مدت زمان کوتاهی شکسته یا ترک بخورند.

آیا آجرهای قرمز در گودال آتش منفجر می شوند؟

همانطور که قبلاً گفته شد ، آجرهای قرمز می توانند حداقل 1750 درجه فارنهایت را تحمل کنند. بنابراین ، آنها جایگزین بسیار خوبی برای آجرهای نسوز هستند.

علاوه بر این ، آجرهای قرمز بسیار متخلخل هستند و آب زیادی را جذب نمی کنند. بخار آب موجود در آجرها می تواند به راحتی از طریق منافذ خارج شود و بنابراین می تواند به راحتی گرما را آزاد کند. بنابراین ، فشار زیادی برای ایجاد یک گودال آتش با آجر قرمز وجود ندارد. به لطف منافذ فراوان آنها که اجازه تبخیر آب را می دهد ، احتمال انفجار آجرهای قرمز بسیار اندک است.

مگر اینکه مواد دیگر یا بتن اطراف آجر به نحوی بتواند منافذ موجود در آجر را که باعث گرفتار شدن آب داخل حریق می شود مسدود کند ، احتمال انفجار آجرهای قرمز بسیار اندک است.

با این حال ، اگر در حال ایجاد آتش هستید ، احتمال دارد که آجرهای قرمز بشکند. بسیار طبیعی است که آجرهای قرمز در دمای بسیار بالا بشکند. با این حساب ، برای ایجاد آتش با دمای بالا ، آجرهای نسوز گزینه های بسیار بهتری نسبت به آجرهای قرمز هستند.

آیا آجرهای نسوز در یک گودال آتش منفجر می شود؟

آجرهای نسوز برای مقاومت در برابر آتش ساخته شده اند. با توجه به ترکیب آنها ، می توانند تا 2460 درجه فارنهایت حرارت را تحمل کنند. بنابراین ، بسیار بعید است که آجرهای نسوز در دمای بالا منفجر شوند. کارشناسان ترجیح می دهند از آجرهای نسوز استفاده کنند زیرا آب زیادی جذب نمی کنند و دارای حفره کافی برای عبور بخار آب هستند. به همین دلیل ، می توانید این آجرها را به درستی گرم کنید بدون آنکه ترسی از ترک خوردن یا ترکیدن آنها داشته باشید.

تاب فشاری آجر
بیشتر بخوانید

چگونه با آجر یک گودال آتش بسازیم؟

آتش سوزی ها افزودنی زیبایی برای حیاط خلوت شما هستند. اما از آنجا که آنها با آتش برخورد می کنند ، مهم است که یک گودال آتش بسازیم که منفجر نشود ، خراب نشود یا هیچ نوع آتش سوزی ایجاد نکند. بنابراین ، شما باید نحوه ساختن یک گودال آتش را به طور کامل با آجر بدانید. اجازه دهید گام به گام نحوه ساختن گودال آتش با آجر را راهنمایی کنم.

مکان امن را انتخاب کنید: مهم است که مکانی را دور از خانه انتخاب کنید تا خانه شما از هرگونه خطر آتش سوزی در امان باشد. همچنین جهت باد را بررسی کنید تا از پایداری باد در جایی که قصد دارید گودال آتش خود را بسازید اطمینان حاصل کنید.

آماده سازی زمین: قبل از حفر گودال کوچک باید علف های روی زمین را بردارید. اطمینان حاصل کنید که زمین را یکنواخت نگه دارید و خاک را از منطقه خارج کنید.

نصب پایه: پایه شن را روی زمین بمالید و آب را به آن اضافه کنید. سپس ، مطمئن شوید که پایه شن به طور مساوی در همه جا پخش شده است. بگذارید پایه ماسه مرطوب خشک شود.

بلوک های سنگی را نصب کنید: حالا فضایی برای بلوک های سنگی اطراف پایه ایجاد کنید. 2-3 ردیف بلوک دیگر اضافه کنید و آنها را با چسب بچسبانید. اطمینان حاصل کنید که بلوک ها را به گونه ای قرار دهید که فاصله زیادی بین بلوک ها وجود نداشته باشد.

آجرها را داخل گودال نصب کنید: حالا ، آجرهای آتشین یا قرمز را در داخل سنگ ها نصب کنید. برای چسباندن آنها با بلوک های سنگی از چسب استفاده کنید.

سنگ گدازه اضافه کنید: در نهایت سنگ های گدازه را داخل دیوارهای آجری اضافه کنید. سنگ گدازه می تواند دمای بسیار بالا را تحمل کند و آب زیادی را جذب نمی کند. آنها بسیار متخلخل هستند و اجازه می دهند بخار آب به راحتی از آن عبور کند.

اقدامات ایمنی را رعایت کنید: همیشه اقدامات ایمنی حریق را در محل خود نگه دارید. صرف نظر از اینکه چگونه آتش خود را با خیال راحت ساخته اید ، حوادث می توانند در هر زمان رخ دهند و شما باید برای آن آماده باشید.

بهترین آجر برای گودال آتش

هنگام ساختن گودال آتش آجرهای خوب بسیار توصیه می شود. آجری که بتواند گرمای خوبی را تحمل کند ، عایق حرارتی خوبی داشته باشد و هنگام ایجاد گودال آتش ایمن باشد ، مورد نیاز است. من به شما پیشنهاد می کنم یک آجر نسوز تهیه کنید ، که گزینه بسیار مطمئن تری نسبت به آجرهای معمولی و قرمز است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *