آجر نما در ساختمان تجاری

کدام نوع آجر نما را می توانید در طراحی ساختمان تجاری استفاده کنید

آیا می دانستید که انواع مختلفی از آجرهای نما وجود دارد؟ به دنیای آجرکاری خوش آمدید! آجر نما به آن نوع آجر گفته می شود که در داخل دیوار استفاده می شود و برای نمایان شدن در نظر گرفته شده است. آنها معمولاً اولین چیزی هستند که شخص در دیوار می بیند و می تواند از طیف وسیعی از مواد عجیب و غریب مختلف ساخته شود.

انواع آجرهای نما

آجرهای اکسترود شده :

با این کار، خاک رس خارج شده و به تکه های آجر بریده می شود. تولید آجر مقرون به صرفه و موثر است که توسط سیستم خودکار انجام می شود. این نوع از آجرهای نما در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند.

آجرهای استوک:

کمی گرانتر از آجرهای سیمی تراشیده شده، این نوع از آجرهای نما گلی نرم هستند که می توانند شکل نامنظم داشته باشند.

آجر قوس:

 این اصطلاحی است که برای آجرهایی به کار می رود که فوراً می سوزند. به همین دلیل، آنها بیش از حد سوخته اند و بنابراین می توانند شکل آنها را مخدوش کنند – با این حال، کیفیت بالایی دارند.

آجرهای آبرفته:

 این نوع آجر ، آجر گلی نرمی است که از خاک رس آبرفتی استفاده می کند. این نوع خاک رس در پایان عصر یخبندان رسوب کرده و در قالب سیلیکاتی فشرده می شود. وقتی این آجرها برداشته می شوند، جلوه ای بافت دار باقی می مانند که تنها با این روش قابل دستیابی است.

آجرهای مهندسی:

آجرهای مهندسی که به دلیل استحکام و جذب آب نامگذاری شده اند، دارای استحکام بالا و جذب آب بسیار کم هستند. آنها معمولا در مهندسی عمران و همچنین دوره های مرطوب و طراحی سازه استفاده می شوند.

5 نوع آجر نما که می توانید در طراحی ساختمان تجاری خود استفاده کنید

انواع مختلفی از آجرهای نما وجود دارد که تصمیم گیری در مورد سبک پروژه شما می تواند بسیار دشوار باشد. در اینجا یک لیست مختصر وجود دارد که برخی از انواع آجرهای نما و نحوه استفاده از آنها را در ساخت خود توضیح می دهد.

چگونه با استفاده از دیوار آجری سفید خانه خود را جذاب تر کنید
بیشتر بخوانید

مدرن

اگر می خواهید رویکرد کلاسیک سطوح صاف و خطوط تمیز را تغییر دهید، باید به انواع معاصر آجرهای نما نگاه کنید. شما می‌توانید با انتخاب روکش‌های بسیار صاف و لعاب‌دار و رنگ‌های سرد خاکستری و قهوه‌ای، سیاه یا سفید، روکشی مدرن با آجرهای نما ایجاد کنید. آنها بدون جلب توجه بیش از حد با معماری یکپارچه ترکیب می شوند و برای ساختمان هایی با سیمان صیقلی و عناصر شیشه ای برای افزودن بافت مناسب هستند.

آجر نما در ساختمان تجاری

شهری

آجرکاری شهری یکی از بهترین انواع آجر نما برای استفاده در فضاهای خرده فروشی و غذاخوری است. آنها به عنوان عناصر داخلی و خارجی با مواد خام گره خورده برای افزودن تنوع کار می کنند. بر خلاف انواع دیگر آجرهای نما ، این سبک شهری از یکنواختی که اغلب برای زیبایی شناسی شهری ناقص به دنبال آن است، سرپیچی می کند. ست کردن این سبک با روکش های مشکی مات، دانه های چوب و نورپردازی بد خلق برای فضاهای هنری و صنعتی بسیار محبوب است. دوغاب بافت دار و آجر در اندازه های مختلف نیز معمولاً با دوغاب ناهموار خاکستری برای واقع گرایی بیشتر جفت می شوند.

آجر نما تک رنگ

تک رنگ

آجرهای تک رنگ کاملاً با رنگ مطابقت دارند و برای ایجاد ظاهری یکنواخت رنگ شده اند. این یکی از انواع آجرهای نما است که با در نظر گرفتن رنگ های ملات و الگوهای پیوند منحصر به فرد، فوق العاده به نظر می رسد. تطبیق ملات با رنگ آجری امکان ایجاد دیوارهای پررنگ با بافتی را فراهم می کند. اگر تصمیم به دیوارهای آجری تک رنگ گرفته‌اید، می‌توانید با رنگ‌ها، بافت‌ها و مواد دیگری مانند مس کاملاً آزاد باشید.

کاربرد آجرنسوز در معماری
بیشتر بخوانید

آجر نما کلاسیک

کلاسیک

سبک کلاسیک آجرهای نما گرم، دعوت کننده است و حس قوی تاریخ را القا می کند. آجرهای نارنجی، قرمز و زرد گرم را انتخاب کنید تا ظاهری بی انتها ایجاد کنید. معمولاً هنگام چیدن آجرهای کلاسیک از ملات خاکستری روشن استفاده می شود تا قدیمی تر و معتبرتر به نظر برسد.

منحصر به فرد

منحصر بفرد

هزاران فرصت برای کار با آجر و کاشی های آجری وجود دارد. انواع آجرها بافت را معرفی می کنند، اما میزان بافت کاملاً به شما بستگی دارد. بلوک‌های نسیمی طرحی متداول هستند که در ساختمان‌های امروزی‌تر دیده می‌شوند و چند عملکرد کلیدی را انجام می‌دهند. آنها فضا را جدا می کنند تا مناطقی ایجاد کنند و در عین حال اجازه جریان هوا و نور خورشید را می دهند و سایه های طرح دار در بعد از ظهر ایجاد می کنند. آجرهای کیسه ای همچنین بافتی را به طرح هایی القا می کنند که به دنبال ظاهری فرسوده تر هستند که حس مدرن را حفظ می کند.

تماس با راه حل های ساخته شده برای آجر نما معماری

اگر معمار یا طراح هستید که مجذوب امکانات آجرهای نما هستید، با کارشناس شهر آجر با شماره 09129640179 تماس بگیرید. ما در آجرکاری، ساخت و سازهای تجاری و مسکونی  متخصص هستیم. می توانید پروژه های قبلی ما را در نمونه کارها مشاهده کنید تا انواع مدرن آجرهای نما که برای ایجاد فضاهای داخلی و خارجی جذاب استفاده می شود را مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *