قیمت دیوار آجری

محاسبه قیمت دیوار آجری برای یک متر مربع

در یک متر مربع دیوار سفالی چقدر مقدار ملات استفاده میشود؟

وزن هر متر مربع دیوار سفالی

در این مقاله می خواهیم به محاسبه سر انگشتی میزان شن ماسه و آجر سفال ارزان بپردازیم . به طور کلی مواد تشکیل دهنده ترکیب خاک رس و سیل می باشد که در درون کوره های آجر پزی پخته می شوند تا به سختی مورد نظر دست یابند . آجر سفال ها دارای انواع مختلفی از قبیل انواع مکعب مستطیل توپر ، توخالی ، سوراخدار می باشند که کاربردهای فراوانی در ساخت انواع طاق ضربی بین تیر آهن ، سقف های تیرچه بلوک ، دیوار باربر ، تیغه های جداکننده ، نماهای داخلی و خارجی دارند . امروزه بیشترین کاربرد این محصول برای ساخت تیغه های جدا کننده می باشد .

استحکام ، دوام و وزن مناسب و مناسب بودن قیمت این محصول موجب شده است تا بر تعداد مشتریان آن روز به روز افزوده شود .

لازم به ذکر است که در تهیه آجر سفال قطر محصول تاثیری بر تعداد آن ندارد ،  بلکه طول و ارتفاع محصول می باشد که تعداد آن را تعیین می کند . ابعاد استاندارد آجر سفالی معمولا دارای 20 در 20 در طول و اندازه های 7 – 10 – 15 و 20 در قطر می باشد . برای ساخت تیغه سفالی با آجر های ابعاد 20*20*10 ساخته شده با سیمان با ضخامت 2 سانتی متر به تعداد 32 عدد آجر و برای ساخت همان دیوار با ملات خاک و گچ به تعداد 24 عدد آجر سفالی نیاز هست .

به طور کلی لازم است در ساخت دیوار برای محاسبه حجم ملات یا بتن ، حجم ملات مصرفی برابر با یک سوم حجم دیوار در نظر گرفته شود . به همین ترتیب حدود 8 تن ماسه برای ساخت هر متر مکعب دیوار چینی نیاز هست . همچنین میزان 2.2 تن شن و ماسه در هر متر مکعب بتن نیاز می باشد که برای هر متر مکعب اندود افقی یا قائم میزان 85 تن ماسه استفاده می شود . در ساخت سقف های آجری  یا سقف تیرچه بلوک به میزان 500 لیتر به ازای هر متر مربع سقف ، ملات مورد نیاز است .

آجر نسوز در کوره سازی
بیشتر بخوانید

فرمول های محاسبه تعداد آجر و مقدار ملات مورد نیاز در ساخت و ساز

5 = 20 ÷ 100 = طول سفال ÷ 100 = تعداد سفال مورد نیاز در 1 متر طول یا 100 سانتی متر

ارتفاع سفال ÷ 100 = تعداد سفال مورد نیاز در 1 متر ارتفاع یا 100 سانتی متر

ضخامت دیوار * ارتفاع * طول = حجم دیوار

حجم دیوار * 4.3 = حجم آجر

حجم دیوار * 4.1 = حجم ملات

عیار ملات یا بتن * حجم ملات یا بتن  = میزان سیمان در آجر کاری دیوار

حجم یک آجر یا سفال /حجم آجر = تعداد آجر یا سفال

خرید آجر لفتون

آجر لفتون از دیگر موارد مورد نیاز برای دیوار چینی می باشد . این آجرها که به صورت سوراخ دار تولید می شوند موجب استحکام بسیار زیاد دیوار می شوند به این صورت که معماران در ساخت دیوارهای باربر با عبور میلگرد از داخل سوراخ ها آن ها را مسلح می نمایند . علاوه بر این سوراخ دار بودن آجر لفتون این امکان را فراهم می کند که در هنگام اجرای دیوار چینی ، ملات در حالت عمودی بین آجر نفوذ کند و پیوند مستحکمی در نتیجه نهایی ایجاد شود .

برای اطلاع از قیمت بروز انواع آجر نما با شماره 09129640179 تماس بگیرید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *