چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم

در بیشتر موارد، ضد آب کردن آجرها ضروری نیست، زیرا آجرها به طور طبیعی در دفع آب بسیار خوب هستند. منافذ موجود در آجرها نیز به خشک شدن مواد پس از خیس شدن کمک می کند و آب بندی آجرها می تواند رطوبت را در آجر به دام بیندازد.در ساختمان‌های آجری، بهترین راه برای محافظت از آجر در برابر باران این است که مطمئن شوید که ناودان‌ها آب را از خانه‌تان دور می‌کنند. با این حال، اگر آجرهای شما پس از بارندگی خشک می‌شوند یا زمانی که آجر خیس می‌شود شروع به خرد شدن می‌کند، یک پوشش ضد آب روی آجرها اعمال کنید تا از آنها در برابر باران شدید محافظت کنید.

روشهای محافظت از آجر در مقابل آب باران

روش 1 : انجام اقدامات پیشگیرانه

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم

1.آجر خود را سالی یک بار تمیز کنید تا از آلودگی رطوبت جلوگیری شود. یک شلنگ باغبانی را با اتصال نازل بگیرید. آجرهای خود را با یک جریان آب محکم به پایین اسپری کنید. اجازه دهید آجرها به مدت 6-12 ساعت در هوا خشک شوند. سپس، چند دستکش لاستیکی و یک برس ضخیم تهیه کنید. یک سطل را با 1 گرم (3.8 لیتر) آب و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سفید کننده پر کنید. دستکش لاستیکی بپوشید و آجر را با سفید کننده و آب بشویید قبل از اینکه آن را بشویید. در بخش‌های 3 در 3 فوت (0.91 در 0.91 متر) کار کنید تا زمانی که هر قسمت از آجر خود را بشویید.

سالی یکبار تمیز کردن آجرها، آلودگی و بقایای منافذ آجرها را از بین می برد. این کار منافذ آجر را شفاف نگه می‌دارد که خشک شدن آجرها را در صورت خیس شدن آسان‌تر می‌کند.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 2

2.برای ریختن آب به دور از فونداسیون روی یک ساختمان آجری، لوله های پایینی را مستقیم کنید. در اطراف ساختمان خود قدم بزنید و دهانه هایی را پیدا کنید که آب از ناودان های شما پایین می آید. مطمئن شوید که همه این دهانه ها به سمت ساختمان شما هستند. اگر اینطور نیست، از یک فروشگاه لوازم ساختمانی، یک ضمیمه خروجی بخرید و آن را با نوار چسب یا پیچ در دهانه جاری خود بچسبانید تا آب را از آجرها دور کنید.

·اگر آب در اطراف پایه ساختمان شما جمع شده باشد، می تواند در آجرها گیر کرده و به مرور زمان آنها را ضعیف کند.

·اگر مسیر آجری دارید، حفر ترانشه‌های 2 تا 3 اینچی (5.1 تا 7.6 سانتی‌متری) بین آجر و اطراف آن را در نظر بگیرید تا آب در جایی تخلیه شود.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 3

3.ناودان های نشتی را روی یک ساختمان آجری تعمیر کنید تا از تجمع آب جلوگیری کنید. دفعه بعد که باران می بارد، در اطراف ساختمان خود قدم بزنید. به دنبال ناودان های نشتی یا آویزان باشید که در آن آب مستقیماً روی آجرهای شما می ریزد. اگر ناودان ها نشتی دارند، پس از پایان بارندگی، از درزگیر سیلیکونی برای پر کردن شکاف های ناودان ها استفاده کنید. اگر ناودان آویزان است، از میخ‌های ناودانی برای میخکوبی ناودان‌ها در زاویه‌ای استفاده کنید که آب به طور یکنواخت به سمت ناودان جریان پیدا کند.

·اگر آب از ناودان‌های شما به یک مکان روی آجرهای شما می‌ریزد، می‌تواند به مرور زمان جمع شود و در دوغاب خیس شود. این می تواند آجرهای شما را فرسوده کند، به دوغاب آسیب برساند و باعث رشد قالب در دیوارهای داخلی شما شود.

روش 2 : ضد آب کردن آجر شما

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 4

1.یک پوشش ضد آب مبتنی بر سیلیکون که برای سنگ تراشی طراحی شده است، خریداری کنید. پوشش ضد آب یک درزگیر مبتنی بر سیلیکون است که آجرها را از فرسودگی در طول زمان محافظت می کند زیرا در اثر آب و هوا ضربه می خورند. یک پوشش ضد آب که به طور خاص برای سنگ تراشی طراحی شده است را از یک فروشگاه لوازم ساختمانی خریداری کنید. برای هر 125 فوت مربع (11.6 مترمربع) آجر به 1 گالن آمریکا (3.8 لیتر) پوشش نیاز دارید، بنابراین بر اساس آجرهایی که برای عایق‌سازی برنامه‌ریزی کرده‌اید، به همان تعداد گالن بردارید که فکر می‌کنید به آن نیاز دارید.

·می‌توانید طول و ارتفاع هر سطح آجری را اندازه بگیرید و آن را ضرب کنید تا در صورت تمایل، تعیین کنید که به چند گالن نیاز دارید. اگر دیوارها را ضد آب می کنید، نیازی به کم کردن درها یا پنجره ها ندارید، زیرا ایده خوبی است که مقداری پوشش اضافی باقی مانده باشد. با این حال، اکثر مردم به اندازه‌گیری زحمتی نمی‌کشند.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 5

2.برای اعمال پوشش ضد آب خود یک هفته در هوای خشک صبر کنید. پیش بینی آب و هوای هفتگی خود را بررسی کنید و منتظر بمانید تا حداقل 7 روز هوای بدون باران وجود داشته باشد. پوشش‌های ضد آب ممکن است مدتی طول بکشد تا در آجر متخلخل خشک شوند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا منتظر یک پیش‌بینی هوای واضح برای انجام این کار باشید.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 6

3.اگر دیواری را ضد آب می کنید، پارچه های قطره ای را دور پنجره ها قرار دهید. چند پارچه قطره ای پلاستیکی تهیه کنید و آنها را در اطراف پایه هر دیواری که می خواهید ضد آب کنید، قرار دهید. از اجسام سنگین برای وزن کردن پارچه های قطره استفاده کنید. هر شیشه پنجره را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید و آن را در جای خود بچسبانید. روکش ضد آب دارای سیلیکون است و در صورت اسپری کردن پنجره ها با سیلیس موجود در پنجره های شما ترکیب می شود و آنها را لکه دار می کند.

·شما واقعاً نیازی به نگرانی در مورد تزئینات اطراف درها ندارید. پوشش ضد آب با چوب برهمکنش نمی کند زیرا سیلیس وجود ندارد.

·اگر راه یا مسیری آجری را ضد آب می‌کنید، پارچه‌های قطره‌ای را در اطراف راهرو بکشید تا چمن خود را ایمن نگه دارد.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 7

4.پوشش ضد آب را تکان دهید و یک سمپاش را با پوشش خود پر کنید. برای فعال کردن پوشش ضد آب، ظرف را به مدت 20 تا 30 ثانیه تکان دهید. سپس، بالای مخزن متصل به سمپاش دستی خود را باز کنید. پوشش ضد آب را مستقیماً در مخزن سمپاش بریزید و قسمت بالایی آن را ببندید.

·در صورت تمایل می توانید از یک غلتک رنگ با چرت ضخیم برای اعمال پوشش استفاده کنید. اگرچه این ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

·اگر سمپاش دستی ندارید از یک فروشگاه لوازم ساختمانی اجاره کنید.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 8

5.آجر را با پوشش خود از پایین شروع کنید. نازل را در انتهای سمپاش خود در پایین قسمتی از آجر قرار دهید. ماشه را روی سمپاش بکشید و به آرامی نازل را در یک ستون یا ردیف عمودی حرکت دهید. آنقدر آهسته حرکت کنید که هر 2 ثانیه تقریباً 6 تا 12 اینچ (15 تا 30 سانتی متر) را بپوشانید. اگر سمپاش 2-3 فوت (0.61-0.91 متر) بالای سر شما قرار گرفت، ماشه را رها کنید تا پاشش پوشش متوقف شود و بخش جدیدی را شروع کنید.

·برای یک برنامه یکنواخت تر، از یکی از دوستان خود بخواهید با یک دمنده برگ، 15 تا 25 فوت (4.6 تا 7.6 متر) پشت سر شما بایستد. از آنها بخواهید دمنده را به سمت دیوار بگیرند و هر زمان که اسپری می کنید آن را روشن کنید. هنگام کار، هوا پوشش را وارد آجر متخلخل می کند.

·اگر مسیری را ضد آب می‌کنید، از پایین‌ترین نقطه شروع کنید و به سمت بالاترین بخش بروید.

·اگر سطح صافی مانند راهرو یا پاسیو را ضد آب می کنید، واقعاً مهم نیست که از کجا شروع کنید.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 9

6.در بخش های 12 در 8 فوت (3.7 در 2.4 متر) کار کنید. هنگامی که اولین ستون یا ردیف خود را پوشانید، سمپاش را به بخش بعدی منتقل کنید. این فرآیند را تکرار کنید و 3 تا 4 اینچ (7.6 تا 10.2 سانتی متر) لایه اول خود را با پوشش خود همپوشانی کنید. پس از رسیدن به همان مکانی که با ستون یا ردیف اول خود انجام دادید، توقف کنید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که به لبه یک بخش 10-14 فوت (3.0-4.3 متر) برسید، قبل از اینکه سمپاش خود را بردارید و به منطقه دیگری بروید.

·اگر فقط یک قطره پارچه دارید، آن را بردارید و به بخش بعدی منتقل کنید.

·اگر آجرهای شما بخش بزرگی را نمی پوشانند، لازم نیست نگران جابجایی سمپاش باشید.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 10

7.اگر ارتفاع آجرهایتان از 8 فوت (2.4 متر) بالاتر رفت، نردبان بگیرید و در بخش های کوچکتر کار کنید. اگر می‌خواهید به قسمت‌های بالای دیوار آجری برسید، نردبانی را با سکوی روی آن بگیرید. ظرف سمپاش خود را از نردبان بالا ببرید و روی سکو قرار دهید. از یکی از دوستان بخواهید که سکو را از پایین پشتیبانی کند و از دست غیر غالب خود برای گرفتن نردبان هنگام پاشیدن دیوار خود استفاده کند. در بخش های کوچکتر 6-8 فوت (1.8-2.4 متر) کار کنید و نردبان خود را در صورت نیاز حرکت دهید تا لایه های بالاتر ساختمان خود را تکمیل کنید.

·اگر طبقه سوم یا چهارم را دارید از نردبان استفاده نکنید. در عوض، از یک سمپاش با قدرت بالا برای رسیدن به آجرهایی که در بالای دیوار شما قرار دارند استفاده کنید. می توانید یک سمپاش پرقدرت را از یک فروشگاه لوازم ساختمانی تهیه کنید.

چگونه از آجرها در برابر باران محافظت کنیم 11

8.قبل از اینکه آجر خود را لمس کنید، اجازه دهید پوشش به مدت 1 هفته در هوا خشک شود. پوشش ضد آب برای موثر بودن باید به طور کامل در آجر خیس شود. قبل از اینکه آجر خود را لمس کنید، اجازه دهید آجر حداقل 7 روز در هوا خشک شود. پس از خشک شدن پوشش، آجر و دوغاب شما آب را دفع می کند.

·در صورت تمایل می توانید لایه دوم پوشش را اعمال کنید، اما این معمولاً غیر ضروری است.

در این مطلب سعی کردیم روشهای حفاظت از آجر نما در مقابل آب باران را شرح دهیم . چنانچه در ارتباط با روشهای ایمن نگه داشتن آجر نسوز در مقابل شرایط جوی مختلف سوالی دارید ، مطالب شهر آجر را دنبال کنید.

آجر نما در طراحی داخلی
بیشتر بخوانید

منبع : wikihow

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *