مزایا و معایب آجر نما

مزایا و معایب آجر نما در خانه شما

3 مشکل عمده در خانه های آجری

شکی نیست که خانه های آجری از نظر کلاسیک زیبا هستند، اما از دهه 70 ساخت خانه های آجری به طور پیوسته کاهش یافته است. چند دهه گذشته پیشرفت هایی را در نمای بیرونی خانه به ارمغان آورده است که به شدت با موادی مثل آجر سنتی رقابت می کند. به راحتی می توان استنباط کرد که معایب طبیعی مرتبط با آجر بر محبوبیت آن تأثیر منفی گذاشته است، به ویژه در مقایسه با مصالح جانبی با کارایی بالاتر. روکش آجری شیک تر از ساخت و ساز آجری جامد است و به صاحبان خانه اجازه می دهد تا نمای آجری در خانه های موجود داشته باشند، اما بسیاری از معایب مشابه را نیز دارد.

در اینجا سه مشکل عمده در مورد آجر وجود دارد که به کاهش تقاضای آن کمک کرده است.

  1. تعمیرات گران و زمان بر هستند

تعمیرات گران و زمان بر هستند

آجر زمانی ماده انتخابی برای نمای بیرونی بوده است که در آن استحکام و طول عمر بسیار مهم است. این واقعیت که هنوز خانه‌ها و ساختمان‌های آجری تاریخی وجود دارد، گواهی بر قدرت ماندگاری آجر است. با این حال، چیزی که صاحبان خانه که با آجر آشنا نیستند ممکن است متوجه نشوند این است که نگهداری این مواد چقدر گران است.

هنگامی که به آجر آسیب می رسد، تعمیر به ندرت یک فرآیند ساده است. برداشتن آجرهای آسیب دیده یا قدیمی به سادگی ریختن یک آجر جدید نیست. ممکن است نیاز به برداشتن آجرهای متعدد و تعویض ملات باشد. اساساً هنگامی که آسیب رخ می دهد آجر در منطقه ضعیف باید به طور کامل برداشته شده و بازسازی شود. این می تواند به سرعت تبدیل به یک تعمیر گران قیمت شود و به سرعت قابل انجام نیست.

  1. عدم سازگاری با تغییرات اقلیمی

Pp2

آجر یک ماده بسیار سفت و سخت است و بنابراین انعطاف پذیری زیادی ندارد. همه اقلیم ها تغییرات دما را تجربه می کنند، اما برخی از مناطق نوسانات بسیار شدیدتری در دما یا تغییرات فصلی دارند. آجر و ملات به سادگی نمی توانند منبسط و منقبض شوند وقتی این اتفاق به طور مکرر رخ می دهد. در نهایت آجر و ملات فرسوده می شوند، می ترکند یا به تدریج از بین می روند. علاوه بر این، خانه در مناطقی که زلزله و جابجایی معمول است دیر یا زود متوجه خواهند شد که آجر به سادگی با فونداسیون خانه تغییر نخواهد کرد.

سیمان الیافی قادر به انبساط و انقباض در طول نوسانات دمایی قابل توجه است و به آن اجازه می دهد تا با خانه خم شود نه در برابر فشار. انعطاف پذیری جزئی آن نیز به زمانی که زمین و در نتیجه پایه خانه به طور طبیعی تغییر می کند کمک می کند. در حالی که هر فاجعه یا زمین لرزه آب و هوایی قابل توجهی قطعاً می تواند حتی روی بادوام ترین مواد سایدینگ ویران کند، سیمان الیافی همچنان از آجر دوام می آورد.

آجر در ساختمان سازی
بیشتر بخوانید

   3.آسیب پذیر در برابر آسیب رطوبت

آسیب پذیر در برابر آسیب رطوبت

تخلخل آجرها و ملات مورد استفاده در ساخت و ساز می تواند رطوبت را حفظ کند، به ویژه در هوای بارانی یا مرطوب. این مشکل اغلب مربوط به مصالح آجر و ملات بی کیفیت است، اما با گذشت زمان ممکن است حتی برای نمای بیرونی نسبتاً خوش ساخت نیز رخ دهد. هنگامی که رطوبت در آجر و/یا ملات محبوس می شود، کپک و قارچ را به رشد دعوت می کند. این مشکل فقط بدتر می شود و در نهایت منجر به تراشه، ترک و فرو ریختن می شود.

آسیب رطوبت شایع ترین علامت سایدینگ ناموفق است، که دلیل بزرگی است که هر ساله در خانه های بیشتری از سیمان الیافی دیده می شود. سیمان الیافی به طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم است و به جای اینکه باران را جمع کند به راحتی باران می ریزد. در واقع، سیمان الیافی در برابر رطوبت بسیار مقاوم است تا جایی که برای منازل در مناطقی که باران شدید، طوفان و رطوبت بالا از مشکلات رایج هستند، توصیه می شود.

آجر همیشه جایگاه خاص خود را در طراحی بیرونی خانه خواهد داشت، اما معایب آن را نمی توان در مقایسه با سایدینگ الیاف سیمانی نادیده گرفت. سایدینگ الیاف سیمان جذابیت زیبایی دارد، دوام عالی دارد و نسبت به آجرکاری سنتی مقرون به صرفه تر است. صاحبان خانه‌هایی که مطمئن نیستند روکش آجری یا آجری انتخاب خوبی برای خانه‌شان است، باید بررسی کنند که این دو ماده واقعاً چگونه با یکدیگر تضاد دارند.

آجر نما به طور کلی به دیوارهای آجری باز و در معرض اطلاق می شود که ممکن است در داخل خانه یا در بیرون خانه ظاهر شوند. به دلیل محبوبیت آن در ساختمان های اوایل قرن بیستم، زمان بسیار خاصی را در طراحی خانه ها و آپارتمان ها در سراسر کشور رقم زده است. بسیاری از افراد نصب آجر در خانه های جدید را برای ارائه ظاهری منحصر به فرد به فضا در نظر می گیرند. قبل از اینکه برنامه های نصب یا بازسازی خود را تکمیل کنید، ابتدا باید مزایا و معایب مختلف استفاده از آجر را در خانه خود در نظر بگیرید.

دیوار چینی با آجر سفال
بیشتر بخوانید

مزایا و معایب آجر نما

مزایای استفاده از آجر نما

آجر نما به دلایلی از منظر طراحی به خوبی دیده می شود. اولاً، از نظر ظاهر و بافت منحصر به فرد است و برخلاف دیوارهای گچی یا چوبی استاندارد، به وضوح برجسته است. آجر نما به طور گسترده ای متغیر است و می توان آن را با هر ظاهری که می خواهید طراحی کرد. اگرچه الگوی افست استاندارد آجرهای قرمز با ملات سفید رایج ترین است، آجرها می توانند رنگ ها، اندازه ها و طرح های مختلفی داشته باشند.

آجر نما نیز یک افزودنی پایدار و محکم برای هر خانه ای است. از آنجایی که بسیاری از خانه‌های قدیمی‌تر از قبل آجر را در تکیه‌گاه ساختار خانه قرار می‌دادند، گزینه برای نمایاندن آجر به یک انتخاب مد روز و محبوب برای بسیاری از سازندگان تبدیل شد. امروزه می توان از آجر رویی در مناطقی استفاده کرد که در آن دیوار تکیه گاه ضروری است یا در مواردی که ممکن است به جای آن از دیواری صرفاً زیبایی شناسی استفاده شود نیز می توان از آن استفاده کرد.

معایب استفاده از آجر نما

در حالی که استفاده از آجر روی دیوار مزایای مختلفی دارد، مهم است که بدانید معایبی نیز وجود دارد که باید در نظر داشت. یکی از معایب اصلی مربوط به هزینه آجر نما است. آجر نما می تواند به کار و زمان زیادی برای نصب نیاز داشته باشد. در حالی که خود مصالح اغلب ارزان هستند، مقدار زمان و تخصص مورد نیاز برای پروژه نصب آجر نمای می تواند هزینه آن را بالا ببرد. شما باید یک متخصص را استخدام کنید تا در فرآیند نصب به شما کمک کند.

یکی دیگر از نگرانی های بسیاری از افراد، نگهداری از آجرهای نما است. در حالی که آجر بسیار مستحکم است، با گذشت زمان ممکن است فرسوده شود. تکه‌های آجر می‌توانند پوسته پوسته شوند یا از بین بروند، که باعث آشفتگی و مشکلات ایمنی می‌شود، به‌ویژه برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند. این کار به نگهداری و کار اضافی نیاز دارد که هم هزینه و هم زمان دارد. علاوه بر این، آجر نما در عایق کاری یک فضا ضعیف است، بنابراین لازم است مواد عایق اضافی نیز در آن گنجانده شود.

اگر علاقه مند به گنجاندن آجر نما در خانه جدید یا بازسازی هستید، برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شهر آجر با شماره 09129640179 که در این نوع پروژه ها تخصص دارند مشاوره بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *