نمای آجری سنتی

نمای آجری سنتی

نمای آجری سنتی بر خلاف نامش که اشاره به گذشته دارد ، امروز در ساخت نماهای مدرن نیز به کار برده می شود و طرفدارن مخصوص به خود را دارد که اکثریت طرفداران آن ها از میان طرفداران معماری کلاسیک می باشد . نمای آجری سنتی در میان انواع نماهای کلاسیک جایگاه متمایزی دارد .  آجر ها از جمله مصالحی می باشند که از دیر باز تا به امروز توسط معماران در ساخت نماها به کار برده می شوند و نه تنها با گذشت زمان جایگاه خود را از دست نداده اند ، بلکه روز به روز با توجه به تنوعی که در آن ها ایجاد شده بر محبوبیت آن ها افزوده می شود و به عنوان مصالحی پر کاربرد و پر طرفدار شناخته می شوند .

 دلیل این که بسیاری از معماران ، آجر سنتی را اولویت کار خود قرارر می دهند مربوط به خواص مکانیکی و شیمیایی مطلوب ، قیمت مناسب ، در دسترس بودن ، زیبایی و اصالت آجر می باشد . با استفاده از این آجر نما یک معمار می تواند طرح هایی فوق العاده زیبا و خاص را بر روی نمای ساختمان ها ایجاد کند .

نمای آجری سنتی

نمای آجری سنتی با استفاده از آجر های سنتی مرغوب

آجرهای سنتی برای ایجاد نماهای سنتی به کار برده می شوند و تفاوت آن با آجر نما های قدیم در این است که آجر نماهای امروزه کیفیت مناسب تر و خواص مطلوب تری دارند . به وسیله ی آجر نماهای سنتی ، یک معمار می تواند نماهای زیبا و جذابی را خلق نماید .

ارتقاء خواص این آجر ها و بالا رفتن کیفیتشان  به دلیل استفاده از تکنولوژی روز پخت در تولید آن ها و کوره های مجهز و استفاده مواد اولیه مرغوب و …. می باشد . در تولید انواع آجر نماهای سنتی  نوع مواد اولیه مصرفی ، مدت زمان پخت ، شکل آجر ، رنگ آجر می تواند متفاوت باشد و در نهایت نیز بر روی قیمت تمام شده آن تاثیرمی گذارد . به کار بردن این آجر ها در ساخت نماهای ساختمان موجب به کارگیری ترکیبی از طرح های سنتی و تکنولوژی روز می شود .

انواع آجر برای خانه ها
بیشتر بخوانید

طراحی نما آجر ی سنتی با انواع آجر

آجر نما ها دارای انواع بسیار متنوعی می باشند و در نتیجه جای نگرانی برای افرادی که قصد طراحی نمای آجری سنتی را دارند وجود ندارد . با توجه به تنوع این محصولات می توان برای طراحی نماهای منحصر به فرد از آن ها استفاده کرد . این آجر ها در جنس های مختلف و با تکنولوژی های متفاوت ساخته می شوند و به همین دلیل نیز دارای خواص و کارایی متفاوتی می باشند با این وجود از تنوع ظاهری بسیار خوبی برخوردار می باشند که از جمله آن ها می توان به آجر سنتی زرد رنگ ، قرمز ، آجرهای خشتی ساده ، آجرهای با انواع طرح های سنتی همچون ستاره ای ، گره ای ، فروهر ، آجرهای لاله ، آجرهای مشبک و آجرهای رنگی سنتی لعابدار اشاره کرد که در طراحی نمای آجری سنتی به کار برده می شوند .

آجرهای سنتی بر خلاف تصور بسیاری از افراد  ،دارای تنوع بسیاری می باشند و در صورتی که تمایل به طراحی نماهای آجری باشید لازم است تا با انواع آجر ها و ویژگی هرکدام آشنایی داشته باشید تا انتخاب معقولانه و درستی انجام دهید .

نمای آجری سنتی در معماری داخلی

استفاده از آجر سنتی در معماری داخلی از اصلی ترین کاربردهای آن ها می باشد . در تزئین داخلی بسیاری از نماها از این نوع آجر نماها استفاده می شود و بسیار مناسب برای طراحی فضاهای گرم و صمیمی می باشند . آجر نمای سنتی قابلیت این که به صورت ترکیب با مصالح ساختمانی سنتی همچون آجر های کف ، به کار برده شوند را دارند و در این صورت موجب می شوند یک معماری منحصر به فرد و به یاد ماندنی خلق شود .

از موارد کاربرد آن ها  طراحی داخلی و تزئین رستوران ها ، بناهای مسکونی و تمامی ساختمان هایی که صاحبان آن علاقه به معماری کلاسیک دارند ، می باشد .

طراحی نمای آجری سنتی برای کدام ساختمان ها مناسب می باشد ؟

معماری رستوران های سنتی ، خانه های ویلایی ، مساجد و اماکن مذهبی ، بازسازی ساختمان های تاریخی ، ساختمان های مسکونی ، طراحی فضاهای باز و حیاط ها ، برخی ادارات و ….. از جمله مکان هایی می باشند که از نمای آجری سنتی در آن ها استفاده می شود . با خلاقیت و همچنین به کار بردن مصالح دیگر در کنار این آجر ها معمار می تواند نمایی زیبا و منحصر به فرد را خلق نماید  .

برای ساختن اجاق پیتزا از چه آجرهایی استفاده کنم؟
بیشتر بخوانید

در بسیاری از معماری هایی که نمای آجری سنتی در آن ها به کار برده شده است برای زیباتر شدن ساختمان و نما ، سنگ ها و کاشی ها و حوض های آب در داخل حیاط استفاده می شود .

نمای آجری سنتی و سبک روستیک

در طراحی نمای آجری سنتی سبک چیدمان آجرهای سنتی نقش تعیین کننده ای دارد . خلق نماهای زیبا با انتخاب سبک چیدمان کار یک معمار خلاق و حرفه ای می باشد .

از جمله سبک های معماری که امروزه بسیار کاربرد دارد ، سبک روستیک یا روستایی – سنتی می باشد که در طرحی ویلاها ، رستوران ها ، هتل ها ، محل های اقامت و کاروانسراها بسیار به کار برده می شود .

نماهای آجری سنتی در معماری به سبک روستیک ، بهترین گزینه برای کاربرد در نماهای خانه هایی می باشد که افراد آن خانه از زندگی های صنعتی و ماشینی خسته شدند و به دنبال فضاهای نوستالژیک می باشند ، تا بدین ترتیب آن ها را از حال و هوای زندگی صنعتی دور کند .

قیمت نمای آجری سنتی

قیمت تمام شده نمای آجری سنتی بستگی به موارد بسیاری از قبیل سبک چیدمان و پیچیدگی معماری نمای طراحی شده دارد . علاوه بر این سایر مصالحی که در کنار این آجرها به کار برد می شوند نیز قیمت تمام شده نما را تحت تاثیر قرار می دهند . با این وجود این نما ها با توجه به کیفیت بالا و زیبایی بسیاری که دارند از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد .

جهت سفارش اجرای نمای سنتی آجر نسوز با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *