آجر معمولی در مقابل آجر نما

آجر معمولی در مقابل آجر نما

پروژه های ساختمانی که شامل آجرکاری می شوند دارای دو نوع اصلی برای انتخاب هستند: آجر معمولی و آجر نما. هر دو با دوام هستند و در مقیاس درجه بندی می شوند تا مصالح ساختمانی را با نیازهای پروژه مطابقت دهند. در حالی که تفاوت هایی بین این دو وجود دارد ، تفاوت اصلی در لوازم آرایشی است. آجرهای نما به گونه ای ساخته شده اند که با ظاهری صاف با جهان روبرو شوند. آجرهای معمولی بادوام هستند ، اما طرف صاف ندارند.

اصول اولیه آجر

آجر یک مصالح ساختمانی قدیمی و سنتی است که هم برای استحکام و هم برای ظاهر مورد استفاده قرار می گیرد. آنها از خاک رس ساخته می شوند ، به شکل (به طور سنتی 2 در 4 در 8 اینچ) ساخته می شوند و در کوره پخته یا پخته می شوند. رنگ ، سختی ، دوام و ساختار آجرها با نوع رس مورد استفاده و همچنین مواد افزودنی مانند سیلیس ، مدت زمان پخت و دمای پخت متفاوت است. بیشتر آجرها به طور کلی به صورت معمولی ، ظاهر یا “نما” یا بر اساس استفاده مورد نظر آنها ، مانند آجر نسوز طبقه بندی می شوند.

مشخصات آجر

انجمن آزمایش و مواد (ASTM) مشخصات مربوط به انواع آجر را تولید می کند ، از جمله یکی مخصوص آجر نما. اینها با متغیرهایی مانند مقاومت در برابر آب و هوا یا سایش ، تغییرات جزئی در اندازه ، تراشه ، ترک خوردگی و پیچ خوردگی سروکار دارند. FBS یک مشخصات است که آجرهای معمولی و برخی از آجرهای نما را برای استفاده عمومی در دیوارها با تغییرات اندازه و رنگ مجاز پوشش می دهد. FBX یک استاندارد برای آجرهای نما با درجه بالایی از کمال مکانیکی و تغییرات کمی در رنگ و اندازه است.

انجمن آزمایش و مواد (ASTM) مشخصات مربوط به انواع آجر را تولید می کند ، از جمله یکی مخصوص آجر روبرو.

FBX یک استاندارد برای آجرهای نما با درجه بالایی از کمال مکانیکی و تغییرات کمی در رنگ و اندازه است.

موارد مقایسه ای آجر معمولی و آجر نما

مقایسه آجر معمولی و آجر نما

آجرهای معمولی از خاک معمولی استفاده می کنند

آجرهای معمولی با خاک رس اصلی آجری ساخته می شوند ، بدون هیچ تلاشی برای کنترل رنگ یا درمان سطحی خاص. ممکن است رنگ و بافت آنها در یک آجر متفاوت باشد. بیشتر آنها قرمز هستند ، رنگ آن از محتوای آهن در خاک رس ناشی می شود. در واقع آجرهای معمولی کمی کوچکتر از حد متوسط هستند تا به ملات ها اجازه داده شود فضای 2 در 4 در 8 اینچ را پر کنند ، اما این ابعاد بسته به سازنده در واقع کمی متفاوت خواهد بود. ابعاد حتی ممکن است در گروه های یک آجر معمولی متفاوت باشد. طرفین یکنواخت هستند اما کاملاً صاف نیستند.

انتخاب خانه آجری مدرن برای دوستداران معماری و طراحی
بیشتر بخوانید

آجرهای معمولی با خاک رس اصلی آجری ساخته می شوند ، بدون هیچ تلاشی برای کنترل رنگ یا درمان سطحی خاص.

ممکن است رنگ و بافت آنها در یک آجر متفاوت باشد.

آجر نما بهتر تمام می شود

آجر نما جذاب تر است ، طرفین با دقت بیشتری صاف شده اند. رنگها همچنین یکنواخت تر هستند ، هم در آجرهای جداگانه و هم در قسمتهای آجر در یک محموله. آجر روباز می تواند اندازه معمول آجر را دنبال کند اما در ابعاد دیگر برای اهداف تزئینی تولید می شود. دو مورد از رایج ترین تغییرات عبارتند از پادشاه و ملکه ، پادشاه 3 اینچ در 2-5/8 اینچ در 9-5/8 اینچ و ملکه 3-1/8 اینچ در 2-3/4 اینچ در 9-5/ 8 اینچ.

آجر نما جذاب تر است ، طرفین با دقت بیشتری صاف و صاف شده اند.

آجر روباز می تواند اندازه معمول آجر را دنبال کند اما در ابعاد دیگر برای اهداف تزئینی تولید می شود.

بهترین چهره خود را جلو بگذارید

آجر  نما جذاب تر از آجرهاي معمولي است و كناره ها با دقت بيشتري كامل و صاف شده اند. رنگها همچنین یکنواخت تر هستند ، هم در آجرهای جداگانه و هم در قسمتهای آجر در یک محموله. آجر روباز می تواند اندازه معمول آجر را دنبال کند اما در ابعاد دیگر برای اهداف تزئینی تولید می شود. دو نوع متداول تر ، پادشاه و ملکه هستند ، که پادشاه 2 اینچ بلندتر از انواع معمولی است و طول ملکه یکسان است اما حدود 1/2 اینچ فا

آجر نما در گزینه های بیشتر ارائه می شود

گزینه های رنگ و بافت بیشتری در آجر نما وجود دارد تا آجر معمولی. برخی از آجرهای نما دارای یک ظاهر زمخت یا “ضربه خورده” هستند که در سطح بیرونی یا روی “روی” قرار می گیرد. برخی دیگر دارای لعاب سرامیکی روی یک سطح هستند. رنگها می توانند از سفید یا کرم تا زرد تا قرمز یا قهوه ای یا حتی تقریبا سیاه متغیر باشند. بسیاری از آجرهای نما آجرهای فشرده ای هستند که با تکنیکی ساخته می شوند که خاک رس را فشرده می کند و صورتهای بسیار صاف ، لبه های تیز و ذرت کاملا مربع شکل را ایجاد می کند.

دیوار چینی با آجر سفال
بیشتر بخوانید

درجه بندی کنید

همه آجرها ، معمولی یا نما ، از نظر دوام درجه بندی می شوند. درجه SW آب و هوای سختی است که می تواند دمای یخ زدگی و آب و هوای سخت را تحمل کند. MW متوسط است ، می تواند در شرایط کمتر مرطوب در برابر یخ زدگی مقاومت کند. NW برای بیشتر مصارف خارجی درجه بندی نمی شود ، اما برای استفاده در دیوارهای داخلی یا برنامه هایی که در آن با آجر نما یا سطوح دیگر پوشانده می شود ، در نظر گرفته شده است.

گزینه های رنگ و بافت بیشتری در آجر نما وجود دارد تا آجر معمولی.

برخی از آجرهای نما دارای یک ظاهر زمخت یا “ضربه خورده” هستند که در سطح بیرونی یا روی “روی” قرار می گیرد. برخی دیگر دارای لعاب سرامیکی روی یک سطح هستند.

همه آجرها ، معمولی یا نما ، از نظر دوام درجه بندی می شوند.

استفاده برای هر دو آجر

از کدام یک باید استفاده کنید؟ این به ظاهر زیبا و همچنین دوام برمی گردد. آجرهای معمولی برای پروژه های باغ در فضای باز ، دیوارهای کم ، تعمیر و وصله و سایر پروژه هایی که نیازی به نمای صاف ندارند بسیار عالی هستند. شما نمی توانید از یک آجر معمولی زمخت در نمای بیرونی یک خانه یا دیوار استفاده کنید که ترافیک زیادی را به همراه داشته باشد ، زیرا لبه ناهموار نمی تواند سطحی راحت برای تکیه یا خطر خراش ایجاد کند. آجرهای نما برای پروژه هایی که نیاز به بهترین ظاهر دارند مانند ورودی ، شومینه و ساختمان های مدرسه استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *