بررسی ابعاد مختلف آجر نما

بررسی ابعاد مختلف آجر نما

انواع آجر نما : ابعاد ، رنگ ، محاسبه مقدار آجر

محبوب ترین مصالح ساختمانی آجر است. اگر خانه شما از مصالح متفاوتی ساخته شده است ، می توانید ظاهری جدید به آن بدهید.. در حال حاضر بازار مجموعه عظیمی از این مواد را در اختیار دارد. در مورد انواع آجر نما و پارامترهای آن در این مقاله توضیح داده می شود.

انواع آجر نما

انواع مختلفی از آجر نما وجود دارد و در وهله اول به تولید مواد اولیه تقسیم می شود.

انواع اصلی را در نظر بگیرید:

سرامیک از انواع خاصی از خاک رس ساخته شده است. می تواند جامد یا توخالی باشد. ظاهر آنها با یکدیگر متفاوت نیست ، اما آنها قادر به تحمل بار متفاوت هستند. هنگام خرید مواد باید به این نکته توجه شود. سطح جلویی می تواند براق یا مات باشد ، همچنین می توان با تقلید از مواد یا سطوح مختلف تزئین کرد.

کلینکر به آجرهای سرامیکی اشاره دارد ، اما بیشتر تصفیه شده است. این امر به دلیل افزودن نوع خاصی از رس و پختن در دمای بالا امکان پذیر است. برای طراحی باز شدن پنجره ها و درها ، یعنی قطعاتی که بارهای سنگینی را تجربه می کنند ، مناسب است. این گونه با چگالی بالا و جذب آب کم متمایز می شود. آجر تحت تأثیر عوامل جوی از بین نمی رود و برای مدت طولانی ظاهر قابل نمایش را حفظ می کند. رنگهای متنوع مصرف کنندگان را خوشحال می کند.

کلینکر

فشار بیش از حد نه با بو دادن ، بلکه تحت فشار زیاد به دست می آید. و از نظر ترکیب با گونه های قبلی تفاوت دارد. این سنگ از سنگ آهک ، مواد افزودنی سیمان رنگ ، و ماسه و خاک به طور کامل حذف شده است. این آجر استحکام بالایی دارد. اسکلت این ماده دارای بافت است و شبیه یک سنگ طبیعی است. این ویژگی را می توان هنگام تزئین خانه و ساختن حصار ضرب کرد. رنگ آجر می تواند متفاوت باشد. کاملاً به ماده رنگ آمیزی بستگی دارد.

فشار بیش از حد

اندازه آجر

ابعاد آجر نما استاندارد است. همه محصولات باید دارای گواهینامه باشند. این نه تنها برای تجسم طراحی معماری ، بلکه برای استحکام دیوار نیز ضروری است.

این مواد را می توان از مواد اولیه مختلف با استفاده از فناوری های مختلف تهیه کرد ، اما ابعاد باید در استاندارد خلاصه شود:

  • تک – 250 * 120 * 65 میلی متر ؛
  • یک و نیم و ضخیم تر-250 * 120 * 88 میلی متر ؛
  • دو برابر – 250 * 120 * 138 میلی متر.

سازنده می تواند دسته ای از آجرها را در اندازه های جداگانه بسازد ، اما در تولید انبوه چنین نخواهد کرد.

استثناء آجر کلینکر است که علاوه بر اندازه استاندارد (تک) می تواند پارامترهای زیر باشد:

  • 250 * 60 * 65 mm;
  • 250 * 90 * 65 mm.

با دانستن اندازه مواد نما ، می توانید روی طرح فکر کنید و تعداد دقیق آن را محاسبه کنید.

ابعاد آجر نما

آجر  نما یک و نیم

برای ساخت و ساز کارآمد، اکثر شرکت های ساختمانی از آجر یک و نیم استفاده می کنند. این امر روند ساخت و ساز را تسهیل می کند و میزان مواد مورد نیاز را کاهش می دهد. اندازه آن 88*120*250 میلی متر است. چنین آجری دارای سطح راه راه است. ابعاد قابل توجه به شما امکان می دهد هزینه های کار را هنگام ساختن ساختمان کاهش دهید.

چگونه نمایی را انتخاب کنیم که تأثیر ماندگاری داشته باشد
بیشتر بخوانید

آجر  نما یک و نیم

آجر نما

اندازه این آجر:

  • طول 250 میلی متر ؛
  • عرض 120 میلی متر ؛
  • ارتفاع 65 میلی متر

برای نمای ساختمانها عالی است. در برابر فشارهای مکانیکی و هوازدگی مقاوم است. البته ، با توجه به اندازه کوچک ، بر خلاف یک و نیم ، سخت تر و طولانی تر خواهد بود. همچنین مصرف کننده از طول عمر آن ، تعداد چرخه های کاری از 30 تا 50 سال ، راضی خواهد بود. یک دیوار ساخته شده از چنین مواد منظم و زیبا خواهد شد.

آجرهای نما

آجر ، روکش

رنگ مواد نما برای سایه درها ، پنجره ها و سقف انتخاب می شود. برای روکش یک خانه کوچک ، بهتر است سایه های روشن تری نسبت به ساختمانهای بزرگ انتخاب کنید. برای آنها می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید. اساساً ، رنگ آجر بستگی به رنگ یا انواع خاک رس در ترکیب آن دارد.

آجر زرد

آجر زرد برای چشم خوشایند است و بسیاری آن را برای دکوراسیون خانه ها و ساختمان های فرعی انتخاب می کنند. رنگ آنها به دلیل ماسه و آهک تشکیل دهنده و رنگدانه رنگ آمیزی است. علاوه بر این ، ترس از محو شدن رنگ مواد با گذشت زمان نداشته باشید. تولید کنندگان مدرن 25 سال ضمانت رنگ می دهند. استفاده از آجر زرد متفاوت است ، اینکه برای طراحی نماها ، ساخت نرده ها ، چترهای مختلف و ساختمان های مزرعه استفاده شود. به نظر می رسد زیبا است و کاملا متناسب با طراحی هر سایتی است.

آجر زرد

آجر نما قرمز

آجر قرمز کلاسیک است. رنگ آن به دلیل رس است که از آن ساخته شده است. دارای خواص مکانیکی بالایی است. علاوه بر این ، این آجر را می توان با رنگهای سفید ، هلویی و سیاه ترکیب کرد.

آجر نما قرمز

آجر نما قهوه ای

چنین آجری از خاک ساخته شده است و قهوه ای با افزودن منگنز به مواد اولیه به دست می آید. رنگ قهوه ای در طراحی خانه ها رواج پیدا کرده است و ترکیب آن با سایه های روشن تر ، دیدنی به نظر می رسد. همچنین ، ترکیب زیبایی از سایه های مختلف قهوه ای به نظر می رسد.

آجر نما قهوه ای

آجر نما کلینکر

ما در مورد ویژگی های آجر کلینکر در بالا صحبت کردیم. حالا بیایید در مورد رنگها و روشهای استفاده از آن صحبت کنیم. اغلب این آجر دارای رنگ طبیعی قرمز – قهوه ای است. بافت خاصی به آنها داده می شود که مزیت اصلی آنها نسبت به سایر مواد است. بیایید در مورد چندین روش ایجاد بافت صحبت کنیم.

شاتکریت – کاربرد خرده های معدنی در قسمت جلویی محصول است. علاوه بر این ، آجر پخته می شود و نتیجه یک سطح زیبا و غیر معمول است. و به دلیل استفاده از مواد معدنی مختلف ، محلول های رنگی متفاوتی می توان به دست آورد. چنین آجری بهتر است برای طراحی بخشهای کوچک نما یا ساخت طاقچه استفاده شود. به دلیل سطح برجسته ، خاک بیشتری روی آن می نشیند و همه زیبایی محو می شود.

آجر سفال
بیشتر بخوانید

آجر نما کلینکر

برجسته کاری – این پوشش آجر با سرامیک مایع (engobe) است. اسپری می شود یا با آجر ریخته می شود. پس از آن ، محصولات در یک کوره پخته می شوند. پس از آن ، آجر روکش سرامیکی به ضخامت حدود 1 میلی متر می گیرد. برای به دست آوردن جلوه ای از یک آجر کهنه ، فقط قسمت ها را پوشش دهید ، به همین دلیل رنگهای جالبی را به دست می آورید

برجسته کاری

پوشش با لعاب – این روش مشابه روش قبلی است ، فقط برای پوشش از لعاب مخصوص استفاده کنید. پس از قرار گرفتن در معرض آتش ، آجر عملاً سطح شیشه ای پیدا می کند. به همین دلیل ، کاملاً از رطوبت محافظت می شود. همچنین لعاب فرصت گسترده ای را برای آزمایش با رنگ محصولات ارائه می دهد.

پوشش با لعاب

به چند آجر نما نیاز دارید؟

این سوال را همه کسانی که می خواهند خانه خود را تحمیل کنند می پرسند. شما باید مقدار مواد را متناسب با بودجه محاسبه کنید. برای این کار می توانید خود را با یک ورق کاغذ و یک مداد مسلح کنید. برای این ، لازم است که نمودار خانه را با ابعاد آن ترسیم کرده و مساحت دیوارها را محاسبه کنید. مساحت پنجره ها و درها را فراموش نکنید. با دانستن مساحت دیوارها و مساحت یک آجر ، می توانید مقدار مواد را محاسبه کنید

نما کاری بلوک های خانه فومی با آجر

در بازار مدرن مصالح ساختمانی زیادی وجود دارد. محبوبیت زیاد ساخت خانه ها از بلوک های فوم است. این ماده سبک است و اندازه نسبتاً بزرگی دارد که زمان ساخت را تا حد زیادی کاهش می دهد. متأسفانه ، این ماده متخلخل است و قادر به جذب رطوبت است و این منجر به تخریب می شود. بنابراین ، چنین ساختمانی باید محافظت شود. این را می توان با روکش آجر انجام داد. برای شروع دیوارهای خانه باید عایق بندی شود ، برای این کار می توانید از پلی استایرن فوم استفاده کنید و آن را روی دیوارهای سراسر منطقه ثابت کنید. پس از آن ، به آستر خانه ادامه دهید.

برای این ما یک آجر نما را انتخاب می کنیم. در ردیف اول سنگ تراشی سوراخ های تهویه تا اندازه 13 سانتی متر ایجاد می کنیم و در هر دیوار باید حداقل 4 قطعه وجود داشته باشد. در مرحله بعد باید قسمت داخلی دیوار و قسمت بیرونی را به هم وصل کنیم. برای انجام این کار ، می توانید از آرماتور استفاده کنید ، که در درزهای سنگ تراشی قرار می گیرد و با اطمینان تمام ساختار را تعمیر می کند.

چنین ساختاری از دیوارها گرمای خانه را حفظ کرده و آنها را از اثرات رطوبت جوی محافظت می کند.

این مقاله آجر نما را شرح می دهد. به اندازه و طرح رنگ آن توجه می شود. علاوه بر این ، به شما می گوید که چگونه می توانید مقدار مواد مورد نیاز را محاسبه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *