بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای ( آجر شیشه ای )

مصالح معماری تنوع زیادی دارند و یکی از آن ها که علاوه بر حفظ حریم خصوصی به دلیل شفافیتی که دارند به عبور نور کمک می کنند ، بلوک شیشه ای می باشد . این مصالح بدون این که نفوذ نور طبیعی را کاهش دهند امکان جدا نمودن فضا ها در محیط ساختمان را فراهم می کنند . بلوک های شیشه ای در سال 1907 تولید شدند که مواد تشکیل دهنده آن ها ترکیبی از شیشه یا بلوک یا آجر تو خالی می باشد . استاندارد بین المللی بلوک شیشه ای ISO TC 160/SG1 می باشد اما در اروپا با استاندارد EN1052-2 تولید می شوند .

بلوک های شیشه ای با توجه به این استاندارد ها در سه دسته جداگانه که از لحاظ کیفیت با هم تفاوت دارند قرار می گیرند .

طرح و رنگ و ابعاد در بلوک های شیشه ای که نام دیگرشان آجر شیشه ای نیز می باشد متفاوت می باشد . این بلوک ها قابلیت های کار برد متفاوتی دارند و می توان از آن ها به عنوان پارتیشن ، دیوار اتاق ، اطراف دوش یا حمام ، بخشی از پله ، پنجره و … استفاده کرد . علاوه بر این بلوک شیشه ای رنگی را می توان در انواع شفاف یا مات تولید نمود .

بلوک شیشه ای

تزریق رنگ در بلوک شیشه ای به صورت دستی یا تزریقی می باشد و ضخامت آن ها نیز به طور معمول بین 2 الی 3 اینچ می باشد .

آجر های شیشه ای که در ساخت دیوار یا پنجره مورد استفاده قرار می گیرند به طور مغمول دارای اندازه های یکسانی می باشند و می توان آن ها را به روش های مختلف به هم متصل نمود . موادی که در اتصال آن ها به کار برده می شود می تواند ملات یا چسب باشد که به همراه اسپیسر به کار برده می  شود .

بلوک های شیشه ای به طور معمول در ابعاد ۱۹×۱۹، ۲۴×۲۴، ۳۰×۳۰ و ۹×۱۹ سانتی متر تولید می شوند .

برای این که زیبایی و سطح شفافیت بلوک شیشه ای بالا برده شود ، می توان آن ها را در اشکال مختلف همچون شش ضلعی و منحنی در رنگ های متفاوت تولید نمود .

از نمونه کارهایی که به وسیله آجر شیشه ای تولید شده اند و زیبایی خیره کننده ای دارند می توان به PORTS 1961 در شانگهای چین اشاره کرد . همچنین Crown Fountain در شیکاگو آمریک نیز از برج های شیشه ای تشکیل یافته اند .

انواع بلوک شیشه ای

بلوک های شیشه ای در انواع مختلفی تولید می شوند که آجر شیشه ای مات ، طرح دار ، شفاف ، رنگی و ضد آتش از آن جمله می باشد .

  • آجر شیشه ای مات

این نوع از بلوک شیشه ای دارای ظاهر مات می باشند و مناسب برای استفاده در مکان هایی می باشند که جلوگیری از دید مستقیم در آن ها اهمیت فوق العاده زیادی دارد . بلوک شیشه ای مات نور کمتری را از خود عبور می دهند و دید را کاهش می دهند . رنگ هایی این بلوک ها به طور معمول سفید یا شیری می باشد و قابلیت کاربرد در فضاهای مختلفی همچون سرویس بهداشتی و حمام را به دلیل نداشتن دید مستقیم دارند .

  • آجر شیشه ای شفاف

این نوع از بلوک های شیشه ای نور زیادی از خود عبو می دهند و مناسب برای استفاده در محیط هایی می باشند که تامین نور محیط در آن محیط ها بسیار اهمیت دارد .

  • بلوک شیشه ای طرح دار

این نوع از بلوک ها در طرح های مختلف تولید می شوند و به همین علت از آن ها به عنوان المان دکوراتیو استفاده می شود .

آجرهای مناسب را برای دیوار باغ خود انتخاب کنید
بیشتر بخوانید

به وسیله ی این بلوک های می توان جلوه زیبا و جذابی برای پارتیشن ، راه پله ، نمای ساختمان ، سرویس بهداشتی و ….. بخشید . آجر شیشه ای طرح دار نور را به صورت مناسب عبور می دهد اما در مقایسه با انواع شفاف آجر شیشه ای ، موجب محدودتر شدن فضای دید پشت بلوک می شوند .

  • بلوک شیشه ای رنگی

این نوع از بلوک ها همانطور که از نامشان مشخص می باشد در انواع رنگ های مختلف شیری ، قرمز ، طلایی ، سبز ، آبی و …. تولید می شوند . برای استفاده از آن ها می توان سبک و رنگ دکوراسیون را در نظر گرفته و نوع مناسب آن را انتخاب نمود و یا از ترکیب رنگ های مختلف در کنار هم استفاد کرد و محیطی جذاب خلق نمود .

  • بلوک شیشه ای ضد آتش

این بلوک های که با نام های بلوک شیشه ای ایمن یا آجر شیشه ای ضد حریق نیز شناخته می شوند دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشند و در محیط هایی همچون بانک ها به کار برده می شوند .

  • بلوک شیشه ای توپر

انواعی از آجر های شیشه ای وجود دارند که به صورت توپر تولید می شوند و به همین دلیل بلوک شیشه ای توپر نامیده می شوند و به طور معمول در کف سازی به کار برده می شوند .

مزایای بلوک شیشه ای

عایق بودن بلوک شیشه ای از جمله مهمترین مزیت آن ها می باشد که موجب کاهش مصرف انرژی می شود . این آجر ها علاوه بر این که عایق حرارتی می باشند ، عایق صوتی نیز می باشند و انتقال صدا یا وارد شدن آن به فضای خانه را کاهش می دهند . بلوک شیشه ای عایق صوتی را می توان در محیط هایی حساس از قبیل کتاب خانه اداره و خانه ها  و … به کار برد .

آجر نسوز ویژه
بیشتر بخوانید

از دیگر مزیت آجر شیشه ای وزن پایین آن ها به دلیل توخالی بودنشان می باشد .

این آجر ها سرعت اجرای بالایی نسبت به آجر های معمولی دارند ، زیرا در آجر های معمولی مراحل ساخت شامل آجر چینی ، گچ و خاک ، سفید کاری و نقاشی  می باشد در حالی که در این آجر ها مراحل ساخت شامل آجر چینی و بند کشی می باشد . بلوک شیشه ای قابلیت نظافت راحتی دارد و این امکان را برای معماران فراهم می کند که علاوه بر بهره مندی از زیبایی های آن ، جهت و شدت نور وارده به فضا را کنترل کنند و به فضاهای داخلی و خارجی با استفاده از طرح ها و رنگ های آن ها اصالت بخشند .

بلوک شیشه ای

قابلیت عبور نور از این آجر ها موجب می شود تا ضمن این که نور محیط حفظ شود برای تامیین روشنایی نیاز به صرف انرژی زیادی نباشد .

استفاده از آجرهای شیشه ای همچنین موجب حفظ حریم خصوصی نیز می شود و این امکان به دلیل شکست پرتو های نور و در نتیجه مشخص نبودن فضای پشت آن فراهم می شود . آجر شیشه ای برای اجرا نیاز به فضای کمی دارند و در نتیجه نسبت به سایر مصالح فضای مفید بیشتری را سبب می شوند .

پنجره هایی که به وسیله ی بلوک شیشه ای ساخته می شوند زیبایی ساختمان را افزایش می دهند . علاوه بر این استفاده از این بلوک ها در ساختمان ها موجب بالا رفتن امنیت ساختمان نسب به شیشه های معمولی می شود و به راحتی نمی شکنند .

بلوک های شیشه ای قابلیت کاربرد در سازه های مختلفی از قبیل سازه های مسکونی تا تجاری را دارند .

قیمت بلوک شیشه ای

بلوک های شیشه ای با توجه به موارد مختلف قیمت متفاوتی دارند . قیمت این بلوک ها تحت تاثیر مواردی از قبیل برند ، کشور سازنده ، طرح دار یا ساده بودن ، شفاف یا مات بودن و ابعاد و … می باشد . آجر های شیشه ای ایرانی دارای قیمت ارزان تری نسب به انواع فرانسوی ، ایتالیایی ، آلمانی و …. می باشند .

خرید بلوک شیشه ای

در خرید بلوک شیشه ای لازم است تا نکاتی از قبیل طرح ، رنگ ، ابعاد آن در نظر گرفته شود و متناسب با آن  نوع مناسب آن انتخاب شود .

جهت سفارش بلوک شیشه ای و یا آجر نما با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *