به روز رسانی آجر قدیمی

5 راه برای به روز رسانی آجر قدیمی

قرن هاست که از آجر در خانه ها استفاده می شود. این یک مصالح ساختمانی کلاسیک است که می تواند آزمایش زمان را تحمل کند. اما صرفاً به این دلیل که برای مدت طولانی زنده می ماند به این معنی نیست که ظاهر زیبایی دارد. چه یک نمای بیرونی آجری باشد یا یک شومینه آجری ، گاهی اوقات یک به روز رسانی کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در اینجا چند راه برای به روز رسانی آجر قدیمی برای به دست آوردن ظاهری جدید آورده شده است.

لکه دار کردن

اگر رنگ آجر مشکل شماست، رنگ آمیزی یک گزینه است. لکه دار کردن آجر نگهداری کمتری نسبت به رنگ‌آمیزی دارد که آن را به یک انتخاب محبوب به‌ویژه برای نمای بیرونی تبدیل می‌کند. لکه ای روی سطح اعمال می شود که آجر آن را جذب می کند و رنگ آن را تغییر می دهد. یک مزیت بزرگ لکه دار این است که از آنجایی که با آجر ترکیب می شود، مواد تغییرات طبیعی خود را حفظ می کنند. این یک رنگ صاف نخواهد بود، اما در عوض، دارای تفاوت های رنگی کوچک است که برخی از آجرها روشن تر و برخی دیگر تیره تر هستند. اگر به دنبال ظاهری طبیعی تر و دائمی بدون نگهداری هستید، لکه دار کردن آجر یک گزینه عالی است.

لکه دار کردن آجر

رنگ کنید

این روزها رنگ آمیزی آجر به خصوص برای شومینه های آجری بسیار رایج شده است. آجرها اغلب ظاهری سنگین و تیره دارند، بنابراین رنگ‌آمیزی آن‌ها سبکی فوری را به یک منطقه می‌دهد. اگرچه رنگ نیاز به نگهداری منظم دارد، به همین دلیل است که سازندگان خانه های سفارشی همیشه آن را برای نمای بیرونی آجری توصیه نمی کنند. رنگ روی سطح اعمال می شود، اما در نهایت حباب و بریدگی اتفاق می افتد. رنگ، آجر را به رنگی یکنواخت تبدیل می کند، اما این یک به روز رسانی فوری عالی است که می تواند آجر خرما را به قرن حاضر بیاورد.

سفید کردن آجر

سفید کردن

سبک خانه‌های کشاورزی این روزها بسیار محبوب است و یکی از راه‌هایی که مردم به آن ظاهر دست یافته‌اند، سفید کردن ویژگی‌های آجری‌شان است. وایت واش آسان و کم هزینه است که بخشی از جذابیت آن است. یک نسخه آب شده از رنگ روی آجر اعمال می شود و سپس دور می شود. این یک احساس قدیمی و روستایی ایجاد می کند. این یک روکش کاملاً صاف نیست زیرا برخی از بافت آجری از بین می روند. نکته جالب در مورد سفید کاری آجر این است که می توانید آن را به هر اندازه که دوست دارید سنگین یا سبک انجام دهید

رنگ مناسب آجر و ملات را چگونه انتخاب کنم؟
بیشتر بخوانید

Schmear آلمانی

Schmear آلمانی

Schmear آلمانی یک تکنیک خاص است که معمولاً با سفید کردن اشتباه گرفته می شود اما مهارت بیشتری در پشت آن وجود دارد. این یک راه عالی برای به روز رسانی آجرهای داخلی و خارجی است. ملات مرطوب روی آجرها اعمال می شود و مقداری از آن را می ریزند. نتیجه یک احساس جذاب از دنیای قدیم است که به تنوع آجری طبیعی اجازه می‌دهد تا درعین حال ظاهری به روز ارائه دهد. کمی گرانتر از گزینه های دیگر است، اما دائمی است و نیازی به نگهداری ندارد.

تمیز  کردن

آجرهای قدیمی اغلب تیره هستند، اما چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که یک شستشوی خوب می تواند آنها را کاملاً متحول کند. آجرها متخلخل هستند، بنابراین چیزهایی مانند خاک و دوده می توانند به راحتی روی آنها گیر کنند. از آنچه که یک نظافت خوب می تواند انجام دهد شگفت زده خواهید شد. ما همیشه به صاحبان خانه توصیه می کنیم قبل از انجام هر گونه تغییر دائمی، آجر خود را به طور کامل تمیز کنند

تمیز  کردن

نحوه بازگرداندن رنگ به آجر نما قدیمی

چه در محیط داخلی و چه در فضای باز با آجر کار کنید، رنگ مواد در نهایت با گذشت زمان شروع به محو شدن می کند. این امر به ویژه در محیط‌های بیرونی که در آن خورشید، همراه با خاک و عناصر، در برابر سطح مواد متخلخل کار می‌کنند، صادق است. خوشبختانه، می توانید رنگ را به آجر قدیمی بازگردانید و آن را در تمام طول سال مانند جدید نگه دارید.

تمیز کردن

اولین قدم برای بازسازی هر سطح آجری، تمیز کردن آن از هرگونه آلودگی، زباله، کپک، جلبک و سایر عناصر طبیعی است. در حالی که می توانید از یک نازل اسپری معمولی در انتهای شلنگ برای تمیز کردن خشن استفاده کنید، بهترین گزینه این است که با یک سمپاش برقی برای تمیز کردن عمیق سطح آجر کار کنید. برخی از مناطق، مانند مناطقی که کپک و جلبک تجمع یافته اند، ممکن است برای تمیز کردن آجر و درزهای دوغاب نیاز به شستشو داشته باشند، اما سمپاش باید بیشتر زباله ها را از سطح خارج کند. 24 ساعت زمان دهید تا سطح آجر خشک شود.

استفاده از سیلر

سیلر شفاف به آجرهای قدیمی رنگ می بخشد و به روش های مختلف اعمال می شود. اگر با یک منطقه کوچک کار می کنید، مانند یک میز برای آشپزخانه در فضای باز، یک قلم مو یا یک غلتک رنگ کافی است. مناطق بزرگتر، مانند پوشش خانه ها، راهروها و پیاده روها از یک سمپاش پنوماتیک بهره می برند. همیشه دستورالعمل‌های سازنده را برای دستورالعمل‌های اختلاط دنبال کنید، زیرا همه سیلرها دقیقاً به یک شکل ترکیب نمی‌شوند و برخی از آنها در چند لایه قرار می‌گیرند، در حالی که بقیه فقط به یک لایه نیاز دارند.

آجر ضد اسید:ویژگی ها، انواع، آزمایش و مزایا
بیشتر بخوانید

زمان خشک شدن

میانگین زمان خشک شدن به برند سیلر، ضخامت پوشش، رطوبت و زمان سال بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید تمام ترددها را حداقل به مدت 24 ساعت از سطح آجر دور نگه دارید، اما در برخی موارد ممکن است لازم باشد تا 72 ساعت از سطح آجر محافظت کنید تا به سیلر زمان بدهید تا به اندازه کافی در آجر خیس شود. و روی سطح خشک کنید. اجازه دادن به تردد پاها خیلی زود باعث می شود آثاری روی سطح آجر باقی بماند. اگر قرار است باران ببارد، آجر را با یک لایه ورقه پلاستیکی بپوشانید تا رطوبت را به حداقل برسانید، زیرا باعث ایجاد لکه در سیلر می شود.

رنگ آمیزی

در موارد سنی شدید، ممکن است یک روکش ساده مهر و موم برای بازگرداندن زندگی به آجر سنتی کافی نباشد. نور خورشید در نهایت رنگ آجر را از بین می‌برد، درست مانند چوب، و در این موارد باید از لکه یا رنگ بتونی استفاده کنید تا زندگی را به آجر بازگردانید. برای نصب آجر با اتصالات فرورفته، ممکن است از یک غلتک رنگ برای اعمال رنگ روی سطح آجر استفاده شود بدون اینکه اجازه دهد رنگ درزهای دوغاب را در بین آن بپوشاند. از طرف دیگر، نصب درزهای فلاش به یک قلم مو و روش اجرای دستی آجر به آجر برای جلوگیری از رنگ آمیزی ملات نیاز دارد. سیلر ممکن است پس از خشک شدن رنگ اعمال شود تا رنگ آن قفل شود و از آن در برابر هوا محافظت کند.

نتیجه گیری

همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ چیز مانند یک محوطه سازی تازه و با برنامه ریزی برای بازسازی کل فضای خانه شما (آجری یا غیر آجری) وجود ندارد .

آجر یک ماده کلاسیک است که عنصری جاودانه در خود دارد. هر چند گاهی اوقات برای آوردن خانه به این دوران نیاز به کمی تجدید است. چه یک دیوار بیرونی یا یک شومینه داخلی، گزینه های زیادی برای به روز رسانی آجر شما وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09129640179 تماس بگیرید!

منابع :

https://www.sinaarchitecturaldesign.com/2018/08/5-ways-update-old-brick/

https://brickimaging.com/how-to-update-brick-exterior/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *