دلایل استفاده از آجرهای نسوز

5 دلیل اصلی برای استفاده از آجرهای نسوز هنگام ساختن فر پیتزا

دو مورد از متداول ترین سؤالاتی که مردم هنگام ساختن یک اجاق پیتزا با هیزم می پرسند عبارتند از:

  • “آیا هنگام ساختن اجاق گاز خود نیاز به استفاده از آجر نسوز دارم؟”
  • “تفاوت آجرهای نسوز با آجرهای معمولی چیست؟”

تفاوت آجرهای نسوز با آجرهای معمولی

کوره های آجری :

تاریخچه ای مختصر.. کوره های آجری 1000 سال است که استفاده می شود. قدمت آن به دوران باستان در مصر و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان باز می گردد. با اختراع اجاق‌های برقی و گازی در قرن گذشته، نیاز به چنین اجاق‌هایی بسیار کمتر شد. امروزه اجاق‌های آجری راه خود را به جامعه اصلی بازمی‌گردانند که عمدتاً به دلیل جنبش پیتزا در اجاق چوبی است که الهام گرفته از پیتزاها و کالزون‌های زیبایی است که مردم در تعطیلات خود از آن لذت می‌برند. مردم بیشتر و بیشتر این اجاق‌ها را به سبک سنتی می‌سازند، زیرا آنها ارزش و شخصیت را به خانه و همچنین فضای اجتماعی عالی برای هر رویداد یا مهمانی می‌افزایند.

کوره های آجری

اغلب مردم انتخاب می کنند که فر خود را خودشان بسازند (DIY)، با این حال بسیاری از اجاق سازان متخصص هستند که می توانند فر شما را برای شما بسازند. اگر لیستی از پیمانکاران محلی ماهر را می‌خواهید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و ما می‌توانیم توصیه‌هایی را برای شما ارائه دهیم.

“آیا باید از آجر نسوز برای فر پیتزا استفاده کنم؟” در حالی که شما مجبور نیستید از آجرهای نسوز برای اجاق پیتزا استفاده کنید، اما به شدت توسط حرفه ای ها و مصرف کنندگان توصیه می شود.

کوره های آجری

در اینجا 5 دلیل وجود دارد که چرا باید از آجر نسوز برای فر خود استفاده کنید:

  1. گرما را بهتر حفظ کنید + گرما را آهسته تر آزاد کنید

از آنجایی که آجرهای نسوز برای حفظ گرما بهتر هستند، به این معنی است که شما مجبور نیستید آتش را نگه دارید و می توانید در دراز مدت از چوب کمتری استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های خوب این است که گرما به طور یکنواخت تر و کندتر آزاد می شود به این معنی که احتمال سوختن نان ها، شیرینی ها، پایه های پیتزا و غیره کمتر است. در مقابل حرارت تا دمای بالاتر نسبت به آجرهای معمولی مقاومت می کنید.

نحوه انتخاب آجر
بیشتر بخوانید

در حالی که آجرهای “عادی” می توانند دمای بسیار بالا را تحمل کنند، اما بسیار متفاوت هستند. با آجرهای نسوز می توانید مطمئن باشید که آجرهای شما با استفاده مداوم ترک نمی خورد یا شکننده نمی شوند. اگر آجرها شروع به ترک خوردن کنند، می تواند به این معنی باشد که باید آجرها را جایگزین کنید، یا بدتر از آن، تعویض کل بخش های اجاق گاز بسیار پرهزینه و خیلی سریع می شود.

  1. نور بیشتری را به فر منعکس کنید که در هنگام پخت و پز مفید است

آجرهای نسوز به دلیل رنگ اغلب روشن یا کرم و این واقعیت که به راحتی مانند آجرهای خانه سیاه نمی شوند، در انعکاس نور به داخل اجاق بسیار بهتر هستند. این ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر تا به حال با استفاده از اجاق آجری آشپزی کرده اید، می دانید که وجود نور اضافی در داخل منطقه پخت و پز کمک بزرگی است. با توجه به دمایی که فر به آن می‌رسد، قرار دادن چراغ در داخل آن غیرممکن است. بله، آتشی در داخل آن وجود دارد که می تواند مقداری نور بتابد، اما اغلب زمانی که آتش به حدی رسید که بیشتر از زغال سنگ داغ ساخته شده است، در حال پختن خواهید بود.

  1. تحمل گرما تا دمای بالاتر از آجرهای معمولی

در حالی که آجرهای “عادی” می توانند دمای بسیار بالا را تحمل کنند، اما بسیار متفاوت هستند. با آجرهای نسوز می توانید مطمئن باشید که آجرهای شما با استفاده مداوم ترک نمی خورد یا شکننده نمی شوند. اگر آجرها شروع به ترک خوردن کنند، می تواند به این معنی باشد که باید آجرها را جایگزین کنید، یا بدتر از آن، تعویض کل بخش های اجاق گاز بسیار پرهزینه و خیلی سریع می شود.

  1. سبک سنتی و کلاسیک بیشتر
ترندهای آجری در سال 2023
بیشتر بخوانید

به طور کلی ضرب المثل می گوید: “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن”. آجرهای نسوز به طور گسترده توسط حرفه ای ها استفاده می شود و به عنوان “سنتی” تر به نظر می رسد

  1. بدون مواد افزودنی سمی

باید به خاطر داشته باشید که از این اجاق برای پخت و پز استفاده خواهید کرد، نه فقط برای نگاه کردن به آن! از آنجایی که آجرهای استاندارد از نظر رنگ و سبک بسیار متفاوت هستند، به این معنی است که از نظر ترکیبات مورد استفاده در ساخت آنها نیز بسیار متفاوت است. برای اطمینان از اینکه غذای شما بدون مواد شیمیایی باقی می‌ماند، استفاده از آجرهای نسوز همیشه گزینه بهتری است. اینها تنها چند مورد از دلایل متعددی هستند که بهتر است از استفاده از آجر و سنگ فرش برای داخل اجاق‌های پیتزا اجتناب کنید. . همیشه می توانید از آجرهای استاندارد در اطراف بیرون و برای ساخت پایه استفاده کنید – در واقع ما آن را توصیه می کنیم، زیرا آجرهای استاندارد در واقع در هوای مرطوب بهتر هستند.

چنانچه قصد راهنمایی بیشتر و یا اطلاع از انواع آجر نما دارید با شماره 09129640179 تماس داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *