راهنمای نصب آجر نسوز

راهنمای نصب آجر نسوز

آجر نسوز از جمله محصولات بسیار مهم و کاربردی در صنعت ساخت و ساز می باشند که دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و در انواع طرح ها و رنگ ها تولید می شوند. نصب آجر نسوز از جمله مراحل مهم در کاربرد آجر نسوز می باشد و باید درست و دقیق انجام شود زیرا نصب آجر نسوز نقش مهمی در تکمیل زیبایی آن ها ایجاد می کند.از آن جایی که برای نصب آجر نسوز نیاز به مهارت زیاد و دانش بالا نیست و نصب آن ها توانایی خاصی را نمی طلبد اما با این وجود راهنمای نصب آجر نسوز از طرف تولید کنند گان و فروشندگان آجر نسوز می تواند تاثیر بسیاری در اجرای درست آن ها داشته باشد.

نکاتی در مورد نصب آجر نسوز و ویژگی های بارز آن ها

آجر نسوز همانطور که می دانیم از خاک نسوز و با حرارت بسیار بالا در درون کوره ها تولید می شوند و در نتیجه دارای دوام و مقاومت بسیار زیادی می باشند و قابل مقایسه با آجر های رسی معمولی نمی باشند. این آجر ها برای نصب و کاربرد نیاز به زنگ آب کردن ندارند و برای نصب آن ها تنها آب موجود در ملات پشت کار کافی می باشد و چسبندگی لازم را ایجاد می نمایند و دلیل این امر جذب آب بالا به وسیله ی آجر نسوز می باشد.

آجر نسوز دارای گیرایی بالایی می باشند و در نتیجه برای نصب و اجرا به هیچ گونه اسکوپ نیازی ندارند و بنابرین نصب بسیار سریع و راحت انجام می شود.برای اجرا و نصب آجر نسوز از مهمترین مواردی که موجب پایان کار زیبا و همچنین کیفیت آجر نسوز می باشد استفاده از ملات با کیفیت می باشد زیرا در 80 درصد موارد علت شوره زدن آجر نسوز استفاده از ملات بی کیفیت می باشد و دلیل آن ها وجود نمک و آهک در ملات ها می باشد.

آجر نسوز در صنعت
بیشتر بخوانید

بهترین زمان برای نصب آجر نسوز در فصول گرما می باشد و در فصول سرما به علت یخ زدگی امکان شوره زدن وجود دارد. راهنمای نصب آجر نسوز روش های نصب و ویژگی های آن ها و همچنین نوع چیدمان آجر نسوز را بررسی می کند و بهترین راهکار ها را پیشنهاد می دهد .

روش های نصب آجر نسوز

با استفاده از راهنمای نصب آجر نسوز و با داشتن اطلاعاتی در مورد آجر نسوز می توان دریافت که به طور کلی با دو روش می توان آجر نسوز را نصب نمود که هر کدام در عین راحتی در اجرا دارای مزیت های خاص می باشند.از مهمترین بخش در نصب و اجرای آجر نسوز چیدمان و ترکیب درست رنگ ها و طرح ها می باشد.البته قابل ذکر است که با این که چیدمان و نصب آجر نسوز نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد اما با وجود این با واگذاری این کار بر عهده ی متخصصان و طراحان می توان نتیجه بهتر و پایان کار زیباتری را به دست آورد.

در کل نصب آجر نسوز به دو روش نصب به روش خشک و نصب با ملات انجام می شود .

نصب آجر نسوز به روش خشک :

در این روش با استفاده از چسب آجر نسوز را روی محل مورد نظر می چینند و نیازی به تهیه ملات وجود ندارد.چسب های آماده هم موجب تسریع در روند کار و همچنین تمیزی بیشتر در اجرا می شود.استفاده از این روش بیشتر برای نمای داخلی ساختمان ها که از لحاظ تمیزی و نظافت از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند توصیه می شود.

چرا آجرها باید قبل از استفاده در ساختمان در آب خیس شوند؟
بیشتر بخوانید

نصب آجر نسوز به روش ملات :

روش استفاده از ملات برای اجرای آجر نسوز متداولترین روش می باشد و معمولا به دلیل هزینه کمتری که اجرا به این روش دارد معمولا در  نماهای بیرونی ساختمان بیشتر از این روش  استفاده  می شود.

راهنمای چیدمان آجر نسوز

نحوه ی چیدمان آجر نسوز و همچنین روش های بسیار زیاد موجود در چیدمان در نصب آجر نسوز و اجرای زیبای آن ها نقش بسیار موثری دارند. چیدمان آجر نسوز می تواند به دو روش چیدمان با بند و چیدمان بدون بند اجرا شود.

چیدمان آجر نسوز با بند :

در این روش مابین آجر های نسوز با استفاده از ملات بندکشی می شود و آجرها به طور کامل به همدیگر نمی چسبند.این روش از روش های متداول در اجرای نما با استفاده از آجر های نسوز می باشد و در صورتی که درست و بدون کثیف کاری انجام شود زیبایی های بسیاری نیز ایجاد می کند.

چیدمان آجر نسوز بدون بند :

این روش چیدمان نیز همانطور که از نامش مشخص می باشد فاصله ای میان آجر های نسوز در هنگام قرار گیری روی هم و چیدمان وجود ندارد.این روش بیشتر در اجرا به روش خشک مرسوم می باشد اما به این معنی نیست که نتوان آن را با ملات اجرا نمود بلکه در بسیاری مواقع در نصب آجر نسوز با ملات هم از روش چیدمان بدون بند در برخی از قسمت های نما هر چند در مقیاس کوچک و به طور سطحی استفاده  می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *