رنگ آجرهای نسوز

آیا رنگ آجرهای نسوز در قیمت تاثیر دارد؟

آیا رنگ آجرهای نسوز می تواند قیمت آجرهای نسوز را تعیین کند؟ آیا این واقعی است؟ در بین مشتریانی که در گذشته با آنها تماس گرفته ام ، با مشتریانی روبرو شده ام که پیام هایی ارسال کرده اند که می گویند می خواهند از سازنده ما آجرهای نسوز قرمز یا مشکی بخرند و همچنین کسانی که آجرهای نسوز سفید صاف می خرند. به طور مشابه ، برخی از مدیران خرید وسواس زیادی برای خرید آجرهای نسوز با یک رنگ خاص دارند. بنابراین آیا می توان قیمت آجرهای نسوز را از نظر رنگ قضاوت کرد؟

پس از ارتباط با مشتریان ، این نتیجه بدست آمده  که برخی از آنها به رنگ آجرهای نسوز توجه می کنند که برای رنگ صنایع دستی آنها بسیار مناسب است ، بنابراین می خواهند رنگ خاصی از آجرهای نسوز را خریداری کنند. نیازهای آنها با هدف ما از سرویس دهی پوشش های نسوز کوره های صنعتی مطابقت ندارد. و وقتی مشتریان مطلع شدند که ما برای آستر کوره های صنعتی مواد آجر نسوز تهیه می کنیم ، اصرار خود را متوقف کردند. در میان آجرهای نسوز که با کوره های صنعتی پوشانده شده اند ، رنگ آجرهای نسوز نسبت مواد اولیه نسوز را که تا حدودی اضافه شده اند منعکس می کند و تأثیر خاصی بر خواص مواد نسوز دارد. به طور مشابه ، بر قیمت آجرهای نسوز نیز تأثیر می گذارد.

رنگ برخی از آجرهای نسوز رایج

افرادی که اغلب در معرض مواد دیرگداز هستند ، اساساً می توانند بر اساس رنگ آجرهای نسوز قضاوت کنند. رنگ آجرهای نسوز نسوز عموماً زرد روشن یا زرد مایل به قهوه ای ، زرد تیره است و در سطح آجر لکه های قهوه ای یا سیاه وجود خواهد داشت. این به طور کلی نقطه ای است که از ناخالصی های موجود در مواد اولیه نسوز پس از آتش زدن در دمای بالا ایجاد می شود. رنگ آجرهای آلومینا زیاد بژ و حتی کمی مایل به سفید است. محصولات آجری نسوز ساخته شده از منیزیم ، گرافیت و کاربید سیلیکون بیشتر آبی هستند. کوراندوم و مولیت بیشتر سفید هستند.

آجر لعابدار
بیشتر بخوانید

آجرهای آلومینای بالا اغلب برای قضاوت در مورد کیفیت و درجه آجرها بر اساس رنگ استفاده می شود. در حقیقت ، رنگ آجرهای نسوز با محتوای نمای یکسان نیز ناسازگار به نظر می رسد. این به این دلیل است که عوامل زیادی بر رنگ آجرهای نسوز تأثیر می گذارد.

  • هنگام بارگیری ماشین کوره ، آجرها به طور نامعقول روی هم چیده می شوند و پراکندگی و ناهمواری باعث می شود که شعله به طور یکنواخت تمام آجرها را گرم نکند. آجرها در حین پیش گرم شدن به طور ناهموار گرم می شوند و رطوبت آجرهای نسوز به طور کامل حذف نمی شود و وارد منطقه آتش می شود و باعث می شود برخی از آجرهای نسوز از نظر رنگ و نور متفاوت به نظر برسند.
  • دمای فرآوری آجرهای نسوز به خوبی کنترل نمی شود و در نتیجه نوسان بیش از حد دمای آتش ایجاد می شود که باعث می شود برخی از محل های قرار گیری آجر دارای دمای بالا و برخی از دمای پایین باشند.
  • اگر نیروی کشش دودکش بسیار زیاد باشد ، وقتی شعله نتواند به بالای کوره برسد ، با نیروی کششی در جهت افقی از منطقه با درجه حرارت بالا خارج می شود و باعث اختلاف دما بین قسمت بالایی می شود. و قسمت پایینی آن خیلی بزرگ باشد. اختلاف دمای آجرهای نسوز پخته شده می تواند به 50 درجه برسد به طوری که گاهی قسمت پایینی می چسبد و تغییر شکل می دهد تا مواد زائد تولید شود ، اما قسمت بالایی هنوز به دمای پخت نمی رسد.

علاوه بر تأثیر فرآیند در طول فرآیند پخت ، پس از تخلیه آجرهای نسوز از کوره ، با تأثیر زمان ذخیره سازی و محیط ذخیره سازی ، به تدریج برخی از واکنشهای شیمیایی در سطح آجرهای نسوز رخ می دهد ، که در نهایت باعث تفاوت رنگ آجرهای نسوز می شود.

عوامل بیشتری بر ظاهر و رنگ آجرهای نسوز ذوب شده ، مانند اتمسفر اکسید کننده و کاهش اتمسفر هنگام ذوب مواد دسته ای ، و میزان حلالیت ناخالصی ها در طول فرآیند تبدیل ، تأثیر می گذارد.

مزایا و معایب آجر نما در خانه شما
بیشتر بخوانید

رنگ آجرهای نسوز

چگونه می توان آجرهای نسوز با کیفیت بالا خریداری کرد؟

با این اوصاف ، هنگام خرید آجرهای نسوز استاندارد باید چگونه باشد؟ اول از همه ، ما باید بدانیم که استانداردهای ملی مربوطه برای ظاهر محصولات آجر نسوز وجود دارد. “GB/T 10326-2016 روش بازرسی ابعاد ، ظاهر و بخش محصولات نسوز شکل” ، این استاندارد از ظاهر آجرهای نسوز الزامی است.

ثانیاً ، هنگام خرید آجر نسوز ، باید به محتوای مواد ، مواد اصلی و محتوای ناخالصی ها توجه کنیم. از آنجا که به طور کلی ، تولیدکنندگان بی کیفیت در مورد نسبت مواد اولیه و مواد ، مانند مواد با محتوای مواد اصلی پایین ، مانند نسبت اشتباه مواد ، مانند مواد با ناخالصی بیشتر و غیره ، سر و صدا ایجاد می کنند. پس از تولید این نوع آجر ، سطح به طور کلی ناهموارتر می شود و رنگ آن ناهموار می شود. خریدار ممکن است از تأمین کننده بخواهد در زمان خرید گزارش بازرسی یا گواهی کیفیت کالا را ارائه دهد. گزارش آزمایش آجرهای نسوز می تواند محتوی ، تخلخل ، نسوز ، دمای نرم کننده بار ، مقاومت فشاری و سایر مقادیر این دسته آجر را منعکس کند.

در نهایت ، علاوه بر تشخیص محتوا ، زیرا آجرهای نسوز تراکم فله ، مشخصات و ابعاد را نیز شامل می شوند. بنابراین ، برخی از تولید کنندگان هنگام خرید ، وزن واحد یا چگالی بدن را نیز دارند. زیرا ، بر اساس وزن واحد ، می توان در مورد کیفیت آجرهای نسوز نیز قضاوت تقریبی کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تشخیص و شناسایی رنگ آجرهای نسوز ، لطفاً با دانش اولیه مواد نسوز شروع کنید. وبلاگ شهر آجر نه تنها محصولات شرکت را به شما معرفی می کند بلکه شما را در هر زمان با دانش مربوط به مواد نسوز آشنا می کند. لطفاً به وبلاگ ما مراجعه کنید تا بدانید چرا در هر زمان لکه های سیاه ، قلب سیاه یا ترک در آجرهای نسوز وجود دارد؟ همچنین می توانید جهت سفارش انواع آجر نما با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *