رنگ آمیزی آجر

قبل از رنگ آمیزی آجر به چه نکاتی توجه کنید

گاهی اوقات آجر زیبا به نظر می رسد – و گاهی اوقات باعث ناراحتی چشم می شود. بسته به سبک خانه شما، یک شومینه یا دیوار آجری ممکن است فضای ایده آل شما را کاهش دهد. اگرچه رنگ آمیزی آجر در خانه شما به عنوان یک تعمیر آسان DIY معرفی شده است، اما جنبه های منفی خود را دارد. قبل از زدن نوار غلتک و نقاش خود مراقب باشید – قبل از پرداختن به پروژه خانه باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

ما با سه متخصص صحبت کردیم تا نظر آنها را در مورد نقاشی آجر دریافت کنیم.

علت رنگ آمیزی آجر

آیا باید آجر را رنگ کنید؟

قبل از رنگ آمیزی آجرهای داخلی یا خارجی به دقت فکر کنید. آجر به دلیل رنگ بادوام و توکار آن به عنوان مصالح ساختمانی انتخاب می شود – که امروزه انتخاب های بیشتری وجود دارد. کراکر می گوید: «بیشتر آجرها هرگز برای رنگ آمیزی در نظر گرفته نشده بودند. آجر رنگ شده درازمدت و بدون نیاز به نگهداری نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. به گفته انجمن صنعت آجر، اگر آجر نما خود را رنگ آمیزی می کنید، باید هر سه تا پنج سال یکبار آن را دوباره رنگ کنید.

کیفیت آجر شما نیز باید انتخاب شما را تعیین کند. آجرهایی که در حال خرد شدن، خراب شدن، قالب گیری و یا در شرایط کلی نامناسب هستند همیشه کاندیدای بدی برای رنگ هستند. رنگ منافذ طبیعی سطح آجر را مسدود می‌کند، که می‌تواند باعث بزرگ‌تر شدن مشکلات موجود در طول زمان شود. زومتا می‌گوید: «وقتی آب از طریق ملات به داخل نفوذ می‌کند، از داخل نیز به آجر نفوذ می‌کند، و از آنجایی که قسمت عمده سطح مسدود است، رطوبت نمی‌تواند تبخیر شود. اغلب این باعث می شود که رنگ از بین برود.

ایده های روکش آجر سفید
بیشتر بخوانید

همچنین به یاد داشته باشید که حذف رنگ از آجرها فرآیند آسانی نیست. باید از مواد شیمیایی استفاده کرد و اغلب رنگ به طور کامل از بین نمی رود. اگر ظاهر را دوست ندارید، ممکن است در آن گیر کرده باشید.

ریسک ها

کراکر می‌گوید: «از خود بپرسید که آیا چیزی را پنهان می‌کنید که باید جداگانه به آن پرداخته شود. او توصیه می‌کند در صورت امکان با مالکان اصلی یا سازنده‌ای که آجر را نصب کرده‌اند تماس بگیرید تا مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید کشف شود. کراکر می‌گوید: «وقتی آرایش بیرونی دیوار را تغییر می‌دهید، باید بسیار مراقب باشید.

رطوبت یک نگرانی است که معمولاً از همان ابتدا آشکار می شود. آب می تواند از طریق منافذ آجری، درزهای ناقص ملات، آستانه ها، پوشش ها و سایر شکاف ها وارد آجر شود. قبل از رنگ آمیزی، مطمئن شوید که آجر شما کاملاً خشک شده است – احتمال آسیب طولانی مدت یا فوری کمتر است.

خواص شیمیایی طبیعی آجرها ممکن است بر دوام رنگ شما نیز تأثیر بگذارد. طبق گفته انجمن صنعت آجر، بیشتر آجرها خنثی هستند، اما ملات اغلب دارای قلیاییت اولیه است. محصولات رنگ ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین معمولاً پرایمر مقاوم در برابر قلیایی توصیه می شود.

“شکوفایی” کلمه بزرگی برای بقایای سفید مزاحم است که اغلب بر روی دیوارهای آجری قدیمی ظاهر می شود. این باقیمانده از رسوبات نمک محلول در آب، اغلب از رطوبت داخل آجر تشکیل شده است. قبل از رنگ آمیزی آجر، شکوفه را با آب و یک برس سفت بردارید و منتظر بمانید تا ببینید آیا برمی گردد یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است مشکل بزرگتری روی دستان خود داشته باشید که نیاز به کمک حرفه ای دارد.

فشار لازم برای پخت آجر
بیشتر بخوانید

آماده سازی آجر برای نقاشی

نحوه آماده سازی آجر برای نقاشی

واتسون می‌گوید: «بیشتر پیچیدگی‌های پروژه زمانی اتفاق می‌افتد که مردم در فرآیند آماده‌سازی عجله کنند. “اگر آجر شما کاملا نو است، حداقل یک سال قبل از رنگ آمیزی آن صبر کنید تا خشک شدن، هوازدگی و شسته شدن آن امکان پذیر باشد.”

همیشه آجر را قبل از رنگ آمیزی تمیز کنید و اجازه دهید حداقل 24 ساعت قبل از رنگ آمیزی یا استفاده از مواد دفع کننده آب، خشک شود. هنگام تمیز کردن آجر از محلول های اسید پاک کننده استفاده نکنید – از آب و صابون ساده استفاده کنید. محلول های اسیدی می توانند منجر به خرد شدن رنگ شوند.

هر گونه ترک را مهر و موم کنید و در صورت نیاز مجدداً (درزهای ملات خارجی را تجدید کنید یا اشاره کنید). شکوفه ها را از بین ببرید، کثیفی ها را بشویید و کپک ها را با علف کش از بین ببرید.

بهترین رنگ برای آجر

بهترین رنگ برای آجر

به خاطر داشته باشید که دیوارهای بیرونی و داخلی باید متفاوت رفتار شوند، زیرا آجر نما با عناصر زمین در تماس است. انجمن صنعت آجر همچنین توصیه می کند از رنگ متخلخل برای دیوارهای آجری بیرونی استفاده کنید تا آجر بتواند نفس بکشد.

جهت اطلاعات بیشتر و سفارش آجر نسوز با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *