جایگزین کردن آجرهای نسوز

زمان تعویض آجرهای نسوز

هر چند وقت یکبار آجرهای نسوز را تعویض کنیم؟

هنگامی که آسیب وجود دارد

آجرهای نسوز باید به محض اینکه دیدید شروع به خرد شدن یا به عبارت دیگر افتادن آنها در داخل محفظه آتش کردید، تعویض شوند.

ترک ها به طور خودکار به این معنی نیست که شما باید آن آجر خاص را فوراً تغییر دهید. تا زمانی که آجر نسوز هنوز در یک تکه ایستاده است، جای نگرانی زیادی وجود ندارد.

اگر ترک کمی بیش از حد به نظر می رسد، همیشه می توانید آن را جایگزین کنید. همچنین ممکن است سعی کنید به جای آن دهانه را با مقداری سیمان آتش پر کنید – این نیز می تواند عالی عمل کند.

ترک مویی در آجر به اجاق گاز شما آسیب نمی رساند. اگر ترک باعث افتادن آجر می شود یا اگر می توانید بدنه فولادی اجاق گاز را از میان ترک ببینید، آجر را تعویض کنید. اگر استیل قابل مشاهده است، بهتر است اجاق گاز خود را روشن نکنید. اگر آجر صفحه گلو شما پایین افتاده است، از اجاق گاز خود استفاده نکنید زیرا صفحه گلو را مخدوش می کند.

چرا به آجر نسوز نیاز داریم؟

آنها به منظور عایق کاری روی اجاق گاز نصب می شوند و به اجاق گاز شما اجازه می دهند تا به طور موثر بسوزد، اما همچنین به عنوان یک مانع گرما عمل می کند و از رسیدن شعله به دیواره های اجاق فولادی جلوگیری می کند.

هنگام جایگزین کردن چه چیزی را مورد توجه قرار دهیم ؟

واضح است که مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید اندازه است. بنابراین قبل از خرید هر آجر نسوز که برای جایگزینی به آن برخورد می کنید، مطمئن شوید که اندازه فعلی آن چیزی است که در داخل مشعل چوبی خود دارید.

اما همیشه بهتر است توصیه های سازنده را دنبال کنید

آجرهای نسوز چگونه آسیب می بینند؟

دلیل اصلی همه چیز به نحوه بارگیری اجاق گاز، کوره، شومینه یا آنچه که دارید مربوط می شود.

اگر با شکاف چوبی که در حال بارگذاری هستید کمی بیش از حد به آجر ضربه بزنید، می توانید آن را بشکنید. این کار را بارها و بارها انجام دهید و آجر نسوز خواهید داشت که فقط شکست می خورد.

مقاومت آجر در برابر سایش
بیشتر بخوانید

منظورم این است که افرادی هستند که برای چندین دهه چوب می سوزانند و هرگز هیچ یک از آجرهای نسوز داخل دستگاه گرمایشی خود را جایگزین نکرده بودند. و این بیشتر به این دلیل است که هنگام بارگیری هیزم وقت خود را صرف می کنند.

یکی دیگر از عوامل بالقوه رطوبت چوبی است که می سوزانید.

مشخص است که برخی از انواع آجر نسوز می توانند رطوبت را جذب کنند. این بدان معناست که اگر هیزمی را بسوزانید که به درستی چاشنی نشده باشد، آجر ممکن است با آبی که خارج می شود تماس پیدا کند و شکننده شود.

چرا آجر نسوز مهم است

آنها از داخل و خارج بخاری چوبی شما محافظت می کنند.

به عبارت دیگر، اگر آجر نسوز شما معیوب باشد، ساختار، به عنوان مثال، خود اجاق چوبی را به خطر می اندازد. این فلز می تواند ترک بخورد.

به این دلیل که تمام شعله ها در تماس مستقیم با فلز هستند. آجرها بیشتر گرما را جذب می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند آنطور که باید – مستقیماً به اتاق شما تابش کند.

چگونه می توان دوام آجرهای نسوز  را بیشتر کرد؟

ما چند نکته در مورد اینکه چگونه می توانید آجرهای خود را طولانی تر کنید، داریم:

از کنده های بزرگ در اجاق گاز خود استفاده نکنید. انباشتن کنده هایی که بیش از حد بزرگ در اجاق گاز شما هستند می تواند باعث آسیب به اجاق گاز شما شود و باعث شود آجرهای نسوز را بیشتر تعویض کنید.

اجاق گاز خود را بیش از حد پر نکنید

مطمئن شوید که فقط چوب های چاشنی شده را می سوزانید، نکته زیر را در مورد رطوبت ببینید

در صورت امکان، کنده ها را به جای انداختن یا انداختن آنها در اجاق گاز قرار دهید. این کار شوک جذب شده توسط آجرهای نسوز را کاهش می دهد و در نتیجه ماندگاری طولانی تری دارد

علائمی که باید جستجو کنید تا ببینید آیا به آجرهای نسوز جدید نیاز دارید؟

ترک‌ها در اثر ضربه یا لرزش ایجاد می‌شوند، اغلب صرفاً یک سوخت جامد/تنه که کمی به داخل آن ریخته می‌شود یا درب با فشار روی یک چوب بزرگ بسته می‌شود. خرد شدن لبه ها یا گوشه ها نشانه آن است که شروع به تحلیل می کند و آماده جایگزینی است. مدت زمان ماندگاری آن به میزان استفاده از اجاق گاز بستگی دارد، در مصرف متوسط فصلی عصر معمولاً سالها خواهد بود.

آسیب های انتخاب آجر بی کیفیت
بیشتر بخوانید

اگر آجرها به رنگ صورتی قابل توجه تغییر کنند، این نشانه آن است که اجاق گاز بیش از حد آتش زده است، یا در دمای بیش از حد برای مدت زمان طولانی سوخته است.

یکی از آجرهای نسوز شکسته/آسیب دیده است. آیا باید یک آجر نسوز را جایگزین کنم یا کل مجموعه را؟

زمانی که آجرهای نسوز شما نیاز به تعویض دارند، به دلایل زیر خرید آجرهای نسوز را به صورت مجموعه ای توصیه می کنیم:

آسیب رساندن به آجر نسوز در طول فرآیند جایگزینی آسان است. به جای اینکه منتظر بمانید تا سفارش مجدد برسد، داشتن آجرهای یدکی در دسترس آسان‌تر است.

در صورت لزوم می توان آنها را برای استفاده در آینده ذخیره کرد. هنگام سفارش مجموعه ای از آجرهای نسوز، فقط آجر شکسته را جایگزین کنید، نه کل مجموعه را. بقیه را برای جایگزینی در آینده نگه دارید.

معمولاً خرید آجرهای نسوز به صورت مجموعه‌ای ارزان‌تر است تا به تنهایی. هزینه پست و بسته بندی می تواند برای یک یا ست یکسان باشد.

اگر بخواهید فقط یک آجر جایگزین بخرید، آجرها بصورت تکی در دسترس هستند.

چند مثال از تعویض آجر های نسوز

علائم تعویض آجرهای نسوز ممکن است مشکل باشد.
اگر باور دارید که آجرهای نسوز شما نیاز به تعویض دارند.
با شماره 09129640179 تماس بگیرید

آجرهای نسوز در یک اجاق گاز، گرما را به داخل آتش بازتاب می‌دهند که باعث سوختگی گرم‌تر و تمیزتر می‌شود، اما اینها اقلام فرسوده هستند و هر از گاهی نیاز به تعویض دارند.

مثال 1:

جایگزین کردن آجرهای نسوز

اگر یک آجر به خوبی روی سه لبه نگه داشته شود، می تواند در جای خود باقی بماند.

مثال 2:

جایگزین کردن آجرهای نسوز

به عنوان یک قاعده کلی، یک ترک خط مو مشکلی ندارد.

جایگزین کردن آجرهای نسوز

اگر به نظر می رسد ممکن است در آتش بیفتد، تعویض کنید.

اگر دیوار اجاق را پشت سر می بینید تعویض کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *