طراحی ساختمان با آجر نسوز

طراحی ساختمان با آجر نسوز

طراحی ساختمان با آجر نسوز در طراحی‌های متفاوت همچون یک فضای مدرن به گرایشی پرطرفدار تبدیل شده است و به تدریج به جای فروکش کردن پیشرفتی سعودی را در برگرفته است. از ویژگی اصلی چیدمان یک فضای مدرن باید ترکیب‌بندی و تلفیق نامتقارن، به کار بردن خطوط ساده، برتری کاربری نسبت به فرم، استفاده از رنگ‌های خنثی، استفاده به جا و سودمند از عناصر دکوراتیو و به کار بردن حداقل بافت را در نوع دکوراسیون مورد توجه قرار داد.

طراحی ساختمان با آجر نسوز و نحوه چیدمان آن می‌توان فضایی مدرن، کلاسیک، سنتی و یا تلفیقی این موارد را ایجاد نمود. به عنوان مثال همانطور که در تصویر مشهود است این دیوار آجری که در نقش شومینه‌ای شگفت‌انگیز ظاهر شده است با نورپردازی مناسب، استفاده بهینه از لوازم تزئینی و ایجاد هارمونی در ترکیب با عناصر به کار گرفته شده اجازه داده است تا مبلمان با رنگ خاص خود در این میان بدرخشند.

نظم و هندسه در چیدمان و تلفیق دیوار آجری با وسایل دکوراتیو به وضوح قابل دیدن است و از نظر بصری فضایی جذاب را به نمایش گذاشته‌اند. حتی می‌توان گفت دیوار آجری به نقطه کانونی این فضا تبدیل شده و پس زمینه‌ای زیبا را در پشت عناصر ظریف دکوری تشکیل داده است.

به طور کلی استفاده بهینه از فضا و چیدمان در طراحی داخلی به سبک مدرن از تکنیک‌های ویژه جهت بزرگ‌سازی فضاهای کوچک و آپارتمانی محسوب می‌شود.

طراحی ساختمان با آجر نسوز چگونه است؟

از دیرباز استفاده از آجر در معماری مرسوم بوده و با عنوان یک متریال شاخص اکثراً در نمای ساختمان به کار برده می‌شد. استفاده از این محصول با ورود مصالح جدید در یک دوره مقداری کم رنگ شد اما با فعالان عرصه هنر و معماری آجر دوباره قوی‌تر از همیشه برگشت.

ملات نسوز – انواع و کاربرد در ساختمان
بیشتر بخوانید

به طوری که بهره‌گیری از این عنصر در کارهای مدرن و پست مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهتر است هر چه زودتر با بهره‌گیری از نمونه‌ها و مشاوره با طراحان و معماران مجرب دست به حفاری زده و قدمت و اصیل بودن آجر را به نمایش بگذارید.

درخشش بنا و جذابیت کلی فضا بسته به رنگ و سبک اجرایی آجرکاری موردنظر دارد که تفاوت بزرگ را این دو مورد ایجاد می‌کنند. در انتخاب طرح، رنگ و مدل مورد نظرتان باید دقت کنید. مثلاً رنگ‌های خنثی‌تر همانند مشکی یا خاکستری به منظور ایجاد پس زمینه، بیشتر مختص افرادی است که دنبال طراحی‌های با پویایی کمتر یعنی رنگ‌های خنثی هستند مناسب است. یا اینکه آجر نسوز کلاسیک به رنگ قرمز در کنار عناصر خنثی می‌تواند گزینه مناسبی جهت خانه‌های مدرن و یا اتاق نشیمن معاصر باشد. این نوع هماهنگی رنگ‌ها، ظاهر و ساختاری زیبا و مرتب را اجرا خواهد کرد و دیوار آجری بسیار گیرا و چشم‌گیری خلق می‌شود.

برخلاف دیوارهای گچی سفید و خسته‌کننده قدیمی، دیوار آجری هماهنگ با خود یک چیدمان به سبک گالری‌های هنرمندانه و پر انرژی و متمایز را اجرا می‌نماید. بافت دوست‌داشتنی، رنگی و چشم‌گیر آجر نسوز حسی از جنب‌وجوش و نشاط را به فضای شما می‌دهد.

برای دیدن مقالات و تصاویر بیشتر از طراحی ساختمان با آجر نسوز با شهر آجر همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *