دلایل انتخاب آجرهای نما در جامعه مسکونی

دلایل انتخاب آجرهای نما در جامعه مسکونی

اگر در یک جامعه مسکونی زندگی می‌کنید و می‌خواهید به خانه‌تان حالتی زیبا بدهید، باید به سراغ آجرهای نما بروید. این آجرهای سیمانی دست ساز نیازی به گچ و رنگ ندارند زیرا به گونه ای طراحی شده اند که در معرض انواع آب و هوا هستند. آجرهای نما در دمای بسیار بالا پخته می شوند – در برابر آتش مقاوم هستند. علاوه بر این، سازگار با محیط زیست، مقرون به صرفه، بادوام و نگهداری آسان هستند.

در این پست به انواع آجر و فواید آن پرداخته ایم.

انواع آجرهای نما

آجرهای اکسترود شده

این آجرها معمولاً به عنوان آجرهای سیمی شناخته می شوند. آجرهای اکسترود شده سبک نسبتا جدیدی از آجرهای نما هستند که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. در مقایسه با گل نرم یا آجرهای دست ساز، اغلب شکل ها و اندازه های ثابت تری دارند. آجرهای اکسترود شده می‌توانند بافت‌های مختلفی از جمله لعاب، بافت روستایی، بافت سیم‌کشی، بافت غلتکی و بافت سنباده‌ای داشته باشند.

آجر استوک

این آجرها معمولاً به آجرهای گلی نرم معروف هستند. آجرهای استوک با تکنولوژی قدیمی تولید می شوند. بافت این آجرها بستگی به این دارد که آیا آنها با استفاده از روش آب یا ماسه ساخته شده اند. آجرهای استوک بیشتر به عنوان عناصر زیبایی شناسی مورد استفاده قرار می گیرند.

آجر قوسی

ایجاد واحدهای طاق تزئینی زیبا از نظر زیبایی شناختی باعث استفاده گسترده از این نوع آجر می شود. آجرهای قوسی برای ایجاد ویژگی های قوس مختلف در دهانه هایی مانند درها و پنجره ها بسیار محبوب هستند. آجرهای قوسی در اندازه ها و اشکال مختلفی از جمله پروفیل های سرباز، سگمنتال، گیج تخت و نیم دایره تولید می شوند.

آجر کف فرش
بیشتر بخوانید

آجر آب زده

این آجرها با استفاده از روش های کلاسیک با طراحی مدرن ساخته می شوند. این گروه از آجرها به دلیل استفاده از آب در طی فرآیندهای قالب گیری، بافتی متمایز دارند.

آجرهای مهندسی

هدف اصلی استفاده از آجرهای مهندسی ارائه عملکرد فنی بهبود یافته است. ویژگی های کاربردی این نوع از آجرهای نما مهمتر از زیبایی ظاهری آنهاست. این آجرها از جمله موارد دیگر دارای مقاومت فشاری زیاد و جذب آب کمتری هستند. اگرچه آجرهای مهندسی آبی نیز به راحتی در دسترس هستند، آجرهای مهندسی قرمز صاف رایج ترین رنگ هستند.

دلایل انتخاب آجرهای نما در جامعه مسکونی

مزایای آجر نما

ماندگاری

آجرهای نما با اکسیداسیون خاک رس در دمای بالا ساخته می شوند – از آنها در برابر آب و هوا و سطوح فلزی محافظت می کند. این آجرها خورده نمی شوند، زنگ نمی زنند و نمی سوزند. این آجرها را می توان بدون استفاده از رنگ حاوی ترکیبات آلی فرار تکمیل کرد. آجرهای نما بیش از 100 سال عمر می کنند و جاذب آب هستند.

نگهداری آسان

برای حفظ زیبایی آجرها نیازی به مراقبت بیشتری ندارید. آنها هزینه های رنگ یا سفید کاری را از بین می برند. بنابراین استفاده از این آجرها در جلو یک مرحله صرفه جویی در هزینه است. آجرهای نما قابل بازیافت هستند و با محیط زیست مهربان هستند. علاوه بر این، آنها در برابر موریانه ها، زنگ زدگی، محو شدن، تاب خوردگی، دندانه دار شدن و تاب خوردگی محافظت می کنند.

سازگار با محیط زیست

آجرهای سطحی زیست تخریب پذیر هستند زیرا از مواد معدنی آلی موجود در شیل و خاک رس محلی ایجاد می شوند. اجزای آجر کاملا طبیعی و مطابق با استانداردهای محیطی است. این آجرها خانه‌ها را برای زندگی ایمن می‌سازند، زیرا قابل استفاده مجدد، ماندگاری طولانی، بدون آلودگی هستند و به طور طبیعی در برابر آتش، آفات و هوا مقاوم هستند.

نمای چوبی یا آجری؟
بیشتر بخوانید

کارآمد در صرفه جویی در انرژی

آجر نما به افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها کمک می کند. آنها این توانایی را دارند که به عنوان عایق حرارتی عمل کنند. ساختمان با مصالح آجری می تواند گرما را ذخیره کند که منجر به صرفه جویی در انرژی می شود. آنها با جذب و آزادسازی آرام گرما، خانه را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارند. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

دسترسی

آجرهای نما زیبایی و کاربردی هستند. همراه با سطوح مختلف و اشکال متمایز، آنها در تعدادی رنگ و ضخامت وجود دارند. آجرهای نما در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید فوق‌العاده، قرمز سنتی و مشکی زغال‌سنگ وجود دارند. تغییرات ارائه شده شامل اشکال گسترده، کشیده، صاف، خشن و لعاب است.

مقاوم در برابر آتش

فرآیند ساخت آجرهای نما باعث می شود که در برابر آتش مقاوم باشند. پس از شکل دادن به مواد اولیه در معرض آتش قرار می گیرند. پخت این آجرها در دمای فوق العاده بالا تضمین می کند که آجرهای نما در برابر آتش مقاوم هستند و هرگز به گسترش آتش کمک نمی کنند.

نتیجه

شهر آجر  بیش از دو دهه است که با تولید آجر و ارایه محصولات با کیفیت، قلب مشتریان خود را به دست آورده است. ما در شهر آجر بهترین کیفیت آجر دست ساز را با قیمتی مقرون به صرفه برای مشتریان محترم عرضه میکنیم. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09129640179 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *