محاسبه تعداد آجر

محاسبه تعداد آجر

ابعاد آجر سفال و محاسبه تعداد آجر مورد نیاز برای هر متر مربع

توجه به کیفیت و قیمت مواد اولیه در صنعت ساختمان سازی از اصول مهم و با اهمیت می باشد . آجر یا آجر سفال یکی از مهمترین عناصر در ساخت و ساز می باشند که لازم است کیفیت و ویژگی های آن ها قبل از تهیه بررسی شود . قبل از اقدام به ساخت و ساز و تهیه انواع آجر بهتر است در ابتدا از ابعاد و قیمت آجر سفال های موجود در بازار مطلع شوید . پیشنهاد ما به شما برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع آجر ، برقراری ارتباط با شماره 09129640179 و یا تماس با شماره های درج شده در سایت می باشد.

محاسبه تعداد آجر

انواع ابعاد آجر سفال

اندازه های 20 * 20 * 20 و 15 * 20 * 20 از جمله پر استفاده ترین ابعاد آجرها سفال ها می باشند . البته اندازه های این آجرها ها در بازار از یک الی دو سانتیمتر کوچک تر می باشد . پیشنهاد ما به شما برای استفاده از آجر در مناطق مرطوب و بسیار خشک ، به کار بردن آجر سفال فوم دار می باشد که قابل تهیه در ابعاد 15 * 20 * 20 و 20 * 20 * 20 و 15 * 38 * 20 می باشد .

آجر سفال ها برای استفاده در دیوارهای داخلی به ابعاد تیغه های 10 سانتیمتر و 8 سانتیمتر توصیه می شود . در صورت داشتن محدودیت فضایی می توان تیغه های سفالی با ابعاد 7 سانتیمتر یا حتی 5.5 سانتمتر را به کار برد . آجر سفال اصفهان دارای دو درجه ی کیفی می باشد که استفاده از نوع درجه دو آن به دلیل شوره زدن سریع آن در مقابل بارندگی و رطوبت در مناطق مرطوب و بارانی توصیه نمی شود . علاوه بر این ،  محصولات درجه دو فاقد ابعاد کامل می باشند و در نتیجه نمی توان چنین نتیجه گرفت که قیمت پایین و ارزان آن نشان دهنده ی مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن آن باشد ، بلکه چنین نیست و این آجرها ها با این درجه کیفی زیاد توصیه نمی شود .

بهتر است برای رعایت احتیاط ، انتخاب درست و صرفه جویی در هزینه های آینده از مشاوره تخصصی بهره بگیرید و آجر سفال ارزان را تهیه نمایید .

محاسبه تعداد آجر سفال برای هر متر دیوار

دانستن تعداد دقیق و کامل محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز یکی از موارد تاثیر گذار در صرفه جویی در قیمت می باشد . راه های مختلفی برای اینکه بتوان تعداد آجر سفال مناسب برای ساخت دیوار ها را تخمین زد وجود دارد که در زیر به دو نمونه از آن اشاره می کنیم .

کارخانه آجر نما اصفهان
بیشتر بخوانید

روش اول :

 حجم دیوار = ضخامت دیوار x طول دیوار x ارتفاع دیوار

حجم آجر سفال = x 0.8 حجم دیوار

تعداد آجر سفال = حجم یک آجر سفال / حجم آجر سفال

 روش دوم:

مساحت آجر و ملات = طول آجر x (ارتفاع آجر+ ۱.۵ سانتیمتر)

تعداد در هر متر مربع = مساحت آجر و ملات / ۱۰۰۰۰

تعداد آجر سفال = جمع کل طول دیوارها x ارتفاع دیوار x تعداد در هر متر مربع

کاربرد های انواع آجر سفال بسته به نوع ابعاد

آجر سفال با تیغه 7 و 5.5 سانتیمتری :

برای مکان هایی که نیاز به قطر زیادی ندارند از این نوع آجر سفال ها استفاده می شود . به عنوان مثال می توان در دیواره های کنار آسانسور و راه پله ها از آن ها استفاده کرد . وظیفه ی آجر ها جدا سازی دیوارهای داخلی و خارجی می باشد و در ساخت دیوارهای نازک به کار برده می شوند . این نوع از آجر ها از جمله ارزانترین و مقرون به صرفه ترین آجر ها به شمار می روند .

آجر سفال با تیغه 10 سانتیمتری :

این نوع از آجر ها در دو مدل 5 و 6 حفره تولید می شوند که تفاوت چندانی از لحاظ کیفیت و کاربرد با هم ندارند . از آن ها در جدا کردن دیوارهای داخلی ساختمان و یا دیوار اتاق ها بسیار استفاده می شود . آجر سفال تیغه 10 سانتی به دو صورت تهیه می شود که در یک روش به وسیله آفتاب خشک می شود و در روش  دیگر با دستگاه خشک کن . این دو روش از لحاظ کیفیت چندان تفاوتی با هم ندارند اما از نظر زیبایی نوعی که به وسیله دستگاه خشک می شود ، شکیل تر و زیباتر می باشد . قیمت این آجر سفال ها ارزان و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و تا حدودی دارای عایق حرارتی و صوتی هم می باشند .

آجر سفال 15 سانتیمتری :

از این نوع آجرها در جداسازی دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود . وزن آن ها به نسبت سبک می باشد و نقش موثری در کاهش وزن ساختمان دارند .

آجر تزئینی
بیشتر بخوانید

آجر لفتون 5.5 سانتیمتری :

این آجر نیز خصوصیاتی مشابه با آجر سفال 15 سانتیمتری دارد و تفاوت آن ها در رنگشان می باشد که آن هم مربوط به ترکیبات اولیه ی آن می باشد .

آجر نما :

آجر نماها در سه سایز 3 * 21 ، 7 * 21 و 5.5 * 26 تولید می شوند و همانطور که از نامشان مشخص است مناسب برای دیوارهای داخلی و خارجی می یاشند . ضخامت آجر نسوز نما ، آجر نما رسی و … معمولا 2.5 سانتی متر می باشد .

انواع اسامی آجر سفال

آجر سفال های دارای نام های مختلفی می باشند که ممکن است برخی از آن ها به گوشتان رسیده باشد . بنابراین لازم است با اسامی آن ها آشنا شوید . لازم است  این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تفاوت آن ها در نامشان می باشد نه کاربرد و کیفیتشان .

 برخی از نام هایی این محصولات عبارتند از : تیغه سفالی، آجر تیغه ای، سفال تیغه ای، بلوک تیغه، بلوک تیغه سفالی، بلوک سفال تیغه، آجر سفال تیغه، آجر سفال دیواری، سفال دیواری، تیغه دیواری، سفال دیواری، بلوک دیواری، بلوک سفالی دیواری و … .

ویژگی آجر سفال مناسب :

ظاهر مناسب و یکدست و بدون ترک از مشخصات اصلی یک آجر سفال خوب می باشد . همچنین آجر سفال ها باید دارای لبه ها و گوشه هایی با زاویه قائمه باشند .

لازم است تا چند نکته  مهم و اساسی در هنگام خرید آجر سفال مورد توجه قرار گیرد که به آن ها در زیر اشاره می کنیم .

به دلیل تنوع  ابعاد بسیار زیادی که از آجر سفال در بازار وجود دارد ، لازم است تا اندازه واقعی محصول به طور دقیق مشخص شود تا بتوان تعداد تقریبی صحیحی از آن را برای استفاده تهیه کرد . همچنین باید در نظر بگیرید که چه تعداد از این محصصول در جای خود قرار می گیرند زیرا هزینه ی بار اضافی بسیار سنگین می باشد .

خرید آجر سفال عمده و ارزان

بازگانی شهر آجر با هدف ارائه محصولات و خدمات کامل و مناسب برای مشتریان  و جلب رضایت آن ها آماده ی خدمت رسانی به مشتریان می باشد . برای دریافت بروز ترین قیمت محصولات آجری می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان برای انتخاب محصول دریافت نمایید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *