نحوه وصله سوراخ در دیوار آجری

نحوه وصله سوراخ در دیوار آجری

صاحبان خانه به دلایل مختلفی از جمله کابل کشی، سیم های برق یا لوله ها از طریق دیوار، دیوارهای آجری را سوراخ می کنند. با تغییر محل کابل، سیم یا لوله، سوراخی از دیوار آجری ایجاد می شود که در آن آب، خاک و زباله وارد سازه می شود. برخی از سوراخ ها از درز ملات عبور می کنند، در حالی که برخی دیگر از طریق خود آجر نفوذ می کنند. روش های تعمیر بسته به اندازه و محل سوراخ متفاوت است.

سوراخ ممکن است بر عملکرد دیوار تأثیر نگذارد، اما مطمئناً می تواند بر ظاهر آن تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید ملک خود را در بهترین حالت نگه دارید، باید بدانید که چگونه یک سوراخ در دیوار آجری ایجاد کنید. مردم تمایل دارند تصور کنند این نوع تعمیرات دشوار است یا به مهارت های تخصصی نیاز دارد، اما در واقع، شما می توانید یک سوراخ در دیوار آجری را نسبتاً آسان و با حداقل تجهیزات تعمیر کنید.

استفاده از درزگیر

یک راه ساده برای ترمیم سوراخ در آجر نما استفاده از درزگیر سیلیکونی یا درزگیر است. ابتدا باید محل را تمیز کنید تا از خاک یا گرد و غبار آجر پاک شود. برای این کار می توانید از یک برس سفت استفاده کنید یا هوای فشرده را روی ناحیه آسیب دیده منفجر کنید.

پس از این، می توانید درزگیر یا درزگیر را اضافه کنید و سوراخ را کاملا پر کنید. برای بهترین نتیجه، درزگیر یا درزگیر را با رنگ هماهنگ کنید تا مکمل دیوار اطراف باشد. در حالی که درزگیر یا درزگیر هنوز مرطوب است، یک لایه گرد و غبار آجری روی آن اضافه کنید. این اطمینان حاصل می کند که با بقیه دیوار مطابقت دارد و به محصول بافت آجری می دهد.

هنگامی که ملات در جای خود قرار گرفت، یک آجر شل بردارید و آن را به ملات تازه فشار دهید. این به اطمینان از پر شدن کامل سوراخ کمک می کند، اما ظاهر آجری را نیز به ملات می دهد، به این معنی که تعمیرات شما بدون درز انجام می شود.

چه زمانی باید سوراخ های آجر را پر کرد

اگر یک آجر به میزان قابل توجهی آسیب دیده باشد یا به شدت ترک خورده باشد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. با این حال، برای سوراخ های جزئی، پر کردن آنها با درزگیر سیلیکونی، درزگیر یا ملات راه موثری برای ترمیم دیوار و بهبود ظاهر آن است. هر ماده ای که انتخاب کنید، می توانید مطمئن باشید که سوراخ کردن یک دیوار آجری راهی آسان برای بهبود ظاهر ملک شماست.

آجر چینی نما
بیشتر بخوانید

با استفاده از ملات

اگر سوراخی در دیوار آجری شما وجود دارد، می توانید بدون توجه به محل سوراخ، آن را با استفاده از ملات تعمیر کنید. اگر ملات خرد شده یا از بین رفته است، به عنوان مثال، محل را تمیز کنید، آن را با آب اسپری کنید و با ماله اشاره گر ملات تازه اضافه کنید.

با این حال، حتی اگر سوراخ در خود آجر باشد، باز هم می توانید از ملات برای تعمیر آن استفاده کنید. هنگام مخلوط کردن ملات، خاک آجر را اضافه کنید، به طوری که رنگ مخلوط ملات با آجرکاری موجود مطابقت داشته باشد. سپس محل را با آب اسپری کنید و با استفاده از ملات و ماله اشاره گر سوراخ را پر کنید.

سوراخ های مشترک ملات

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

گام اول

سطح و داخل سوراخ را با یک برس سیمی سفت بمالید تا تکه های شل شده ملات از بین برود. سطح و داخل سوراخ را با قلم مو یا جارو کوچک جارو کنید تا گرد و غبار از بین برود. همچنین می توانید هوای فشرده را در سوراخ دمیده و گرد و غبار را از بین ببرید.

گام دوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

ملات و آب را در یک سطل مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

گام سوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

یک بطری اسپری را با آب پر کنید. سطح و داخل سوراخ را غبارآلود کنید تا ملات موجود اشباع شود.

گام چهارم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

ملات را با یک ماله اشاره گر کوچک بردارید. ملات را به زور وارد سوراخ کنید، آن را محکم ببندید و سوراخ را پر کنید تا با ملات موجود یکدست شود.

گام پنجم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

وصله ملات را با ابزار اشاره گر مناسب شکل دهید تا شبیه اتصال ملات موجود شود.

سوراخ های آجر ملات

گام اول

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

داخل سوراخ و سطح آجر را با یک برس سیمی سفت تمیز کنید. گرد و غبار و زباله ها را از سوراخ بیرون بیاورید یا از سطح آجر جدا کنید.

نحوه انتخاب آجر
بیشتر بخوانید

گام دوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

مخلوط ملات، آب و گرد و غبار آجری همرنگ یا رنگدانه بتن را به یک سطل اضافه کنید. مواد را هم بزنید و به افزودن گرد و خاک یا رنگدانه آجر ادامه دهید تا رنگ ملات با آجر موجود هماهنگ شود. اگر نمی توانید رنگ مناسب گرد و غبار آجر را پیدا کنید، یک آجر رنگی مناسب را با چکش سنگ تراشی به پودر تبدیل کنید. آجر را روی یک سطح سخت قرار دهید، تکه های آجر را جدا کنید و با چکش سنگ تراشی روی قطعات ضربه بزنید. گرد و غبار را جارو کنید و آن را ذخیره کنید تا به ملات اضافه شود.

گام سوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

یک بطری اسپری را با آب پر کنید. سوراخ و سطح آجر را اسپری کنید تا اشباع شود.

گام چهارم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

ملات را با ماله اشاره گر یا ماله حاشیه ای بردارید و ملات را محکم در سوراخ ببندید تا درست بالای آجر موجود بنشیند.

گام پنجم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

یک آجر را روی وصله قرار دهید و آجر را به شدت در وصله فشار دهید تا یک بافت آجری در ملات ایجاد شود.

سوراخ های آجر — درزگیری سیلیکونی

گام اول

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

داخل سوراخ و آجر را با یک برس سیمی سفت برس بزنید تا تکه های شل و آجر و آجرها را پاک کنید. هوای فشرده را در سوراخ دمیده تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود.

گام دوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

یک لوله از درزبند سیلیکونی رنگی درجه بیرونی را در یک تفنگ درزبندی قرار دهید یا از یک لوله فشرده از ترکیب درزبندی استفاده کنید.

گام سوم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

نوک لوله درزبندی را داخل سوراخ قرار دهید. درزگیر را در سوراخ فشار دهید تا آن را با آجر موجود پر کنید.

گام چهارم

مراحل سوراخ کردن دیوار آجری

گرد و غبار آجر را روی یک ماله قرار دهید. ماله را با زاویه 90 درجه به سمت آجر نگه دارید، ماله را به سمت درز سیلیکونی به سمت بالا متمایل کنید و گرد و غبار را به داخل درزگیر سیلیکونی مرطوب فشار دهید تا با رنگ و بافت آجر موجود مطابقت داشته باشد.

جهت سفارش و یا دریافت مشاوره درباره انواع آجر نسوز با شماره  09129640179 در ارتباط باشید.

منبع :

https://www.hunker.com/12600114/how-to-patch-holes-in-a-brick-wall

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *