ویژگی‌های آجر نسوز

ویژگی‌های آجر نسوز برای نمای ساختمان

آجر نسوز یکی از مهمترین آجرهای مورد استفاده در ساختمان‌سازی است. آجر نسوز نوعی از آجر است که از خاک‌های چینی و نسوز ساخته می‌شود. این نوع آجر را در دمای 1500 درجه سانتی‌گراد و به صورت کاملاً متراکم و ظریف تولید می‌گردد. مواد پایه‌ای داخل آجر نسوز کانی‌های معدنی و همچنین پوکه‌های معدنی هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند. همان طور که از اسم این آجر مشخص است در مقابل هر گونه حرارت و گرمایی مقاومت بسیار بالایی دارد و از بین نخواهد رفت. ویژگی‌های آجر نسوز باعث شده است که این آجر یکی از متریال‌ها محبوب برای نمای ساختمان باشد.

ویژگی‌های آجر نسوز

این آجر نما بسیار زیبا به ساختمان شما خواهد داد. شما در صورتی که از آجرهای نسوز در نمای ساختمان خود استفاده کنید می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که نمای ساختمان شما هیچ وقت جذابت خود را از دست نخواهد داد.

همچنین از این آجرها می‌توان در محل‌هایی با دمای بالا است همانند (شومینه‌ها و کوره‌های صنعتی استفاده کرد. آجرهای نسوز را می‌توان به چهار دسته آجر نسوز سیلیسی، آجر نسوز ویژه، آجر نسوز آلومینیومی و آجر نسوز قلیایی دسته‌بندی کرد. اما سوال اصلی این است که چه ویژگی در داخل آجر نسوز نهفته است که این گونه باعث محبوبیت آن شده است؟

در ادامه قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم پس تا آخر مقاله را مطالعه کنید.

ویژگی‌های آجر نسوز

ویژگی‌های آجر نسوز عبارتند از:

1) با توجه به این که آجرهای نسوز در دمای بالا پخته می‌شوند، مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما، گرما و فرسایش دارند و آن را می‌توان یک متریال مناسب در مقابل این عوامل دانست.

انواع تست آجر
بیشتر بخوانید

2) محدوده‌ رنگی آجرهای نسوز بسیار زیاد است و این طیف رنگی بسیار زیاد موجب خواهد شد که در پایان کار نمای ساختمان شما زیبایی خاصی داشته باشد.

3) از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود؛ زیرا آجرهای دیگر برای نگهداری در نمای ساختمان نیاز به نگهدارنده‌های خاص دارند اما آجرهای نسوز بسیار سبک بوده و به هیچ اسلوب و نگهدارنده‌ای نیاز ندارد.

4) یکی دیگر از ویژگی‌های آجرهای نسوز جذب مقدار زیادی ملات و سیمان است، این آجر مقدار زیادی از ملات و سیمان را جذب می‌کند، پس آجر نسوز بر روی نمای ساختمان بسیار محکم است و احتمال سقوط آن در حد صفر خواهد بود.

5) آجرهای نسوز عایق بسیار مناسبی برای ساختمان خواهند بود و از هر گونه هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند. پس این آجر به گونه‌ه‍ای مختلف موجب صرفه اقتصادی خواهد شد.

6) تنوع رنگ و اندازه در آجرهای نسوز بسیار زیاد است و شما می‌توانید از آجرهای نسوز طرح و الگوی خاص خود را بر روی نمای ساختمان خود اجرا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

7) در آجرهای نسوز رنگدانه‌های مختلفی وجود دارد که موجب جذابیت بیشتر این آجر شده است و جلوه‌های خاص و چشم‌نواز را ایجاد می‌کند.

8) آجرهای نسوز عایق بسیار خوبی در مقابل آلودگی صوتی هستند و هیچ گونه سر و صدایی به داخل ساختمان راه پیدا نخواهد کرد.

9) هنگامی که این آجرهای را بر روی نمای ساختمان نصب کنید هیچ شوره و سفیدکی در روی سطح آن ایجاد نخواهد شد و همیشه نو بودن خود را حفظ خواهد کرد.

دلیل انتخاب آجر نسوز
بیشتر بخوانید

10) یکی دیگر از ویژگی‌های آجر نسوز استحکام بالای آن است و این آجر در برابر خراشیدگی و ضربه بسیار مقاوم است.

پس با توجه به ویژگی‌های آجر نسوز که در بالا اشاره شد، این آجر یک متریال بسیار مناسب و به صرفه برای نمای ساختمان خواهد بود و در صورتی که از آن استفاده کنید هیچ وقت از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *