سیاه شدن آجر

چرا آجرها سیاه می شوند؟ چطوری میشه اینو تعمیر کرد؟

اگر مدتی در اطراف آجرها بوده اید، ممکن است متوجه شده باشید که با گذشت زمان در برخی از آنها لکه های سیاه ایجاد می شود. چرا این اتفاق می افتد و برای رفع آن و جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

آجر یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی شناخته شده برای بشر است. استفاده از آجر در ساخت و ساز به 7000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان برمی گردد، جایی که ترکیبی از کاه و خاک رس را در زیر نور خورشید خشک می کردند و شکل ابتدایی آجر را تشکیل می دادند.

مدت‌ها بعد، آجر نسور اختراع شد و امکان تولید آن‌ها حتی بدون کمک خورشید را فراهم کردند. سپس آجرها در آب و هوای سردتر محبوب شدند.

در طراحی خانه های مدرن، آجر هنوز جزء اصلی است و دلیل خوبی هم دارد. آنها یک ماده ارزان قیمت هستند که مقاومت و تطبیق پذیری آن را جبران می کنند. چند چیز می تواند یک نصب آجری خوب را به خطر بیندازد.

اما با این حال، برخی چیزها می توانند. یک علامت خوب این است که لکه سیاه عجیبی شروع به ایجاد شدن می کند، که گاهی اوقات منطقه بزرگی از دیوار بیرونی را می پوشاند. پس دقیقاً آن لکه ها چیست و چگونه می توان برای همیشه از شر آنها خلاص شد؟

چرا آجرها سیاه می شوند؟

اجازه دهید با گفتن اینکه آجرها “سیاه نمی شوند” شروع کنیم. قرار نیست این اتفاق بیفتد. این لکه سیاه احتمالاً به دلیل یکی از این سه چیز ایجاد می شود: رطوبت بیش از حد، کثیفی یا کپک.

آجر یک ماده کاملا طبیعی است. چیزی بیشتر از خاک رس گرم شده تا دمای بالا، ایجاد یک ماده محکم است.

البته، فناوری توسعه یافته است و امروزه آجرها با استانداردهای بالای مقررات صنعتی تولید می شوند، اما این روند هنوز به طرز شگفت آوری ساده است.

از آنجایی که آجرها بسیار طبیعی هستند، می توانند به راحتی آب را حفظ کنند و شروع به ایجاد کپک، خزه و حتی جلبک کنند. اگر آجرهای شما مهر و موم شده باشند، می توان با این کار مقابله کرد، اما اگر اینطور نباشد، مکان مناسبی برای رشد این اشکال بیولوژیکی می شود.

بنابراین یکی از دشمنان اصلی نصب آجر زهکشی ضعیف است. با رطوبت بیش از حد اطراف، آجرها شروع به ایجاد این لکه های سیاه می کنند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا مشکلی در زهکشی وجود ندارد یا لوله هایی در نزدیکی نشتی وجود ندارد.

مصارف سازه ای و غیرسازه ای آجر نما
بیشتر بخوانید

چگونه مشکل را برطرف کنیم ؟

بیایید در مورد هر یک به طور جداگانه صحبت کنیم و از موارد ساده شروع کنیم.

خاک

درست است، گاهی اوقات آجرهای شما فقط کثیف هستند. به مرور زمان می توانند گرد و غبار و آلودگی محیط زیست را جمع کنند. یک کار مسواک زدن ساده با کمک یک محصول تمیز کننده می تواند این کار را انجام دهد.

با این حال، اگر ثابت شود کثیفی مقاوم است، شاید به کمک یک واشر تحت فشار یا یک محصول تمیزکننده مخصوص آجر نیاز داشته باشید.

رطوبت بیش از حد

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، رطوبت بیش از حد می تواند یک مشکل پیچیده برای شناسایی و مقابله با آن باشد. اطراف آجرها را برای هرگونه مشکل زهکشی یا نشتی لوله بررسی کنید.

در برخی موارد شدید، ممکن است لازم باشد از یک پیمانکار تخصصی سخت‌افزار یا لوله‌کش کمک بگیرید.

قالب

قالب را ترکیبی از هر دو مشکل قبلی در نظر بگیرید. در حالی که آنها را می توان به راحتی تمیز کرد، اما اساساً با استفاده از همان روش هایی که در مورد کثیفی انجام می دهید، دقیقاً به دلیل رطوبت اضافی انباشته شده در آجرها شروع به رشد می کنند.

ما مراحل خلاص شدن از شر کپک را در بخش بعدی به شما خواهیم گفت، اما برای جلوگیری از بازگشت دوباره آنها، مهم است که بررسی نشت زهکشی را انجام دهید و مشکل را در هسته آن برطرف کنید.

از بین بردن کپک و لکه های سیاه

گاهی اوقات برای از بین بردن کپک باید نوع خاصی از تمیز کردن را انجام دهید. برای این تمیز کردن، شما به سادگی به سفید کننده اکسیژن و آب گرم نیاز دارید.

ابتدا گیاهان را در اطراف ناحیه ای که قرار است محلول را در آن اعمال کنید، دور یا بپوشانید. سفید کننده یک ماده بسیار دردناک برای هر حیات بیولوژیکی است، دقیقاً به همین دلیل است که در برابر کپک بسیار خوب عمل می کند.

محلولی از 1/2 فنجان سفید کننده را روی یک سطل 1 گالنی آب گرم مخلوط کنید. آن را خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.

الگوهای مدرن در نمای آجری
بیشتر بخوانید

با کمک دستکش کار و اسفنج محلول را روی قالب بریزید و تا حد امکان مرطوب نگه دارید.

آجرها را کمی با یک برس سفت بشویید، به اندازه ای که سفید کننده به داخل آجر نفوذ کند. اجازه دهید محلول حدود 30 دقیقه عمل کند.

می‌توانید این فرآیند را هر چند بار که لازم است تکرار کنید و پس از انجام همه کارها، محل را با شلنگ باغبانی بشویید.

با انجام این مراحل به راحتی از شر هرگونه کپک، جلبک و خزه روی آجر کف فرش خود خلاص خواهید شد. با این حال، در زیر قالب، ممکن است آجرهای لکه‌دار پیدا کنید. در این صورت، گام دیگری وجود دارد که می توانید بردارید.

در این مرحله شما با اسید موریاتیک کار می کنید تا از شر لکه های تیره باقی مانده روی آجر خلاص شوید.

یک سطل را از آب پر کنید و به آرامی اسید موریاتیک را به نسبت 1 قسمت اسید به 15 قسمت آب در آن بریزید. توجه! هرگز آب را به اسید اضافه نکنید، همیشه ابتدا آب و سپس اسید را در درجه دوم قرار دهید.

به سادگی محلول را با کمک یک بطری اسپری بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. پس از آن، محل را با آب بشویید.

نحوه رفع سیاه شدن آجر

کمک حرفه ای برای تعمیر آجرهای سیاه

به همان اندازه که انجام این فرآیند تمیز کردن خودتان آسان است، گاهی اوقات ممکن است شرایط از دستان واجد شرایط تری برای کمک به شما بخواهد، هم در شناسایی مشکل و هم به شما در جهت درست برای حل آن و کمک به شما در تمیز کردن راهنمایی می کند. و نگهداری.

استخدام متخصصان همیشه بهترین اقدام برای اطمینان از اینکه هیچ چیز به شانس سپرده نمی شود است. ما در شهر آجر بهترین متخصصان را در نصب و نگهداری سنگفرش ها داریم.

سال هاست که ما  با ارائه کار با کیفیت بالا رضایت مشتریان را جلب کرده ایم. هر درخواستی داشته باشید میتوانید با شماره 09129640179 تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان شهر آجر بهره مند شوید. ما خوشحال خواهیم شد که از شما بشنویم و در مورد هر نیاز آجر کف فرش و آجر نما به شما کمک کنیم.

منبع :

https://jsbrickcorporation.com/why-do-bricks-turn-black-how-to-fix-it/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *