کارخانه آجر نسوز

کارخانه آجر نسوز

همانطور که می‌دانید آجر تنوع زیادی از لحاظ نوع پخت ، رنگ ، سایز ، جنس و ابعاد دارد. در واقع تولید انواع آجر در دو دسته آجرهای فشاری یا آجرهای ماشینی قرار می‌گیرد. آجر نسوز یکی از انواع آجرهای ماشینی است که در یک تعریف کلی می‌توان گفت آجرهای نسوز از خاک نسوز تهیه شده و در واقع نوعی چینی محسوب می‌شود. چینی نیز همان سرامیک مرغوب است که نسبت به سفال، ساختاری ظریف و متراکم‌تر دارد. معمولا دمای پخت این آجر در کارخانه آجر های نسوز به ۱۵۰۰ـ۱۸۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

همچنین در کارخانه آجر نسوز بسته به موارد مصرف در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. البته باید این نکته را یادآور شد که نسوز بودن آجر به این معنی نیست که در برابر آتش‌سوزی کاملا مقاوم خواهد بود. چرا که آجر های نسوز فقط در برابر دمای معینی از خود مقاومت نشان خواهد داد. نحوه تهیه این آجر نیز ترکیبی از خاک رس، ماسه، دولومیت و منزیت است که با هم این مواد را مخلوط کرده و با گل رس و آهک آن را باز کرده و در نهایت با اکسید منیزیوم آجر را می‌پزند.

انواع آجر نسوز

همانطور که گفته شد آجر تولیدی در کارخانه آجر نسوز در دماهای مختلف تهیه شده و معمولا در صنعت ذوب آهن، کوره‌های مختلف، کارهای ساختمانی، دیگ‌های بخار، شومینه و … به کار می‌رود.

  • آجر نسوز آلومینیومی آجری است که در برابر مواد قلیایی مقاوم است، در دمای ۱۲۰۰ـ۱۸۰۰ تهیه می شود و به عنوان پوشش جدار داخلی کوره ذوب فولاد، سیمان و شیشه به کار برده می‌شود.
  • آجر نسوز سیلیسی یا کوارتزیت به علت رسانای گرمایی زیاد در برابر گازها در داخل کوره‌های تهیه شیشه و سرامیک استفاده می‌شود.
  • آجر نسوز ویژه نیز نوعی از این آجر است که در کارخانه در انواع مختلف آجرهای نسوز اکسید کروم ـ کوروندوم ، آجر نسوز زیر کونیوم ، آجر نسوز قلیایی تولید می‌شود. این آجرها همانطور که از نامشان پیداست در صنعت از کاربردهای ویژه‌ای برخوردارند.
  • آجر نسوز نما نیز محصولی متفاوت از انواع آجرهای کارخانه آجر نسوز است که تمام انتظارات یک ساختمان چه از لحاظ امنیت ، مقاومت ، ماندگاری ، استحکام گرفته تا زیبایی را فراهم خواهد کرد. این آجر به معماران در ارائه انواع طرح و مدل‌های مختلف بر روی نمای داخلی و خارجی یک سازه کمک می‌نماید. با این محصول می‌توان هر طرحی را که به ذهن خطور می‌کند را در دکوراسیون اجرا نمود.
انواع آجرنما
بیشتر بخوانید

اهمیت آجر نسوز

مقاومت بالا در برابر دما، باران‌های اسیدی، ماندگاری و ثبات رنگ و ضد حریق بودن آجر نسوز با توجه به مواد اولیه و فرمول شیمیایی خاصی که دارد آن را از دیگر آجرها متمایز کرده است. به گونه‌ای که هر نوع شرایط آب و هوایی را می‌تواند تحمل نماید و دوام و ماندگاری خود را در طول زمان با تغییرات جوی حفظ کند. در کارخانه همه روزه تست‌های لازم در آزمایشگاه پیشرفته‌ای صورت می‌گیرد و مهندسان از ابتدای کار از مواد اولیه گرفته تا سنگ شکن، آسیاب، پخت و در نهایت بسته‌بندی و کلیه کارهای مورد نیاز در این زمینه را زیر نظر خواهند گرفت.

جهت سفارش تولید و نصب انواع آجر نما با ما درارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *