نحوه ساخت گودال آتش با آجر نسوز

چگونه با استفاده از آجر نسوز گودال آتش بسازیم؟

گودال های آتش در باغ در بین صاحبان خانه بسیار محبوب هستند و دلیل شگفت انگیزی پشت این محبوبیت وجود دارد. هیچ احساس دیگری با احساسی که هنگام نشستن در کنار آتشی که همه را گرد هم می آورد، مقایسه نمی کند.

مطمئناً می‌توانید در باغ خود سوراخی حفر کنید، آجر و سنگ بگذارید و آتش روشن کنید. با این حال، اگر سرمایه گذاری را دو برابر کنید، شما و خانواده تان می توانید یک گودال آتش آجری زیبا بسازید و از آن لذت ببرید. برای ساختن یک گودال آجر نسوز باید از آجرهای نسوز سازگار با محیط زیست و بازیافت استفاده کنید تا استفاده از منابع مالی خود را محدود کرده و هزینه های کلی را کاهش دهید.

گودال آتش آجری در باغ شما

گودال های آتش در باغ یکی از محبوب ترین ویژگی های تمام محوطه سازی است. آنها نه تنها شیک هستند، بلکه کاربردی هستند و مکانی را برای دور هم جمع شدن در فضای باز فراهم می کنند. آجرهای آتش را می توان برای ایجاد گودال های آتش فریبنده و کاملاً کاربردی در باغ خود استفاده کرد.

در حالت ایده آل، یک گودال نسوز در یک منطقه بزرگ و مرتفع حداقل 8 متر دورتر از یک خانه یا درخت نصب می شود و از مواد نسوز استفاده می شود.

چاله های آتش آجری را می توان در بالا یا زیر زمین ساخت. آجرها بیشتر شبیه حلقه آتش در یک گودال آجری سرریز عمل می کنند و کنده های سوخته را در جای خود نگه می دارند. آجر نسوز برای استفاده در گودال نسوز بالای زمین بی خطر است. معمولاً این آجرها تا دمای 1400 درجه سانتیگراد پخته می شوند و می توانند ضربه آتش سوزی را تحمل کنند، بنابراین یک مصالح ساختمانی ایمن برای استفاده است.

یک آتش‌دان بزرگ بسازید، و همیشه می‌توانید میزبان گروه‌های بزرگ، چه دوستان، چه خانواده بزرگ یا همسایه‌ها باشید. شاید شما فقط بخواهید یک گودال آتش بسازید که یک نقطه کانونی کامل باشد و در مقیاس خود تمرکز را به خود جلب کند.

مراحل ساخت گودال آتش با آجر نسوز

مراحل ساخت گودال آتش با آجر نسوز

  1. همسایگان را ملاحظه کنید

بررسی کنید که هیچ گونه تاسیسات برقی، لوله‌های گاز، لوله‌های آب یا لوله‌های تخلیه در زیر محل پیشنهادی آتش‌دان وجود نداشته باشد.

در نظر بگیرید که چگونه بادهای غالب در باغ شما می وزد. گودال پاسیو را در جهت مخالف باد قرار ندهید تا دود به خانه شما یا باغ همسایه نرود.

  1. مکان گودال آتش را علامت بزنید

اولین اقدام در ساختن یک گودال نسوز این است که یک مکان از پیش تعیین شده برای پایگاه در باغ پاکسازی شود. اندازه گیری های زیر برای یک گودال نسوز با اندازه متوسط است.

یک گودال آتش به قطر یک متر فضای کافی را فراهم می کند و ما را به اندازه کافی نزدیک می کند تا بتوانیم صحبت کنیم. می‌توانید از دو لوله بتنی برای اندازه‌گیری سوراخ استفاده کنید و برای انجماد و برای پایه، کف را درون آن بریزید.

شما به راحتی می توانید با پیچاندن ورق های تخته سه میلی متری به یکدیگر شکل ایجاد کنید. یک ورق 2.4 متر در 1.2 متر را به چهار نوار 300 میلی متری برش دهید. دو نوار مختلف را با دقت تا بزنید و پیچ کنید. این نوارهای به هم پیوسته در نهایت دایره ای به قطر 1 متر ایجاد می کنند. از نوارهای باقیمانده در ایجاد دایره ای به قطر 1.2 متر استفاده کنید.

فرم پهن تر را در جای خود قرار دهید و با کمک مقداری رنگ آن را علامت بزنید تا بعدا مشخص شود. سپس، سوراخی با عمق بیش از 200 میلی متر و 75 میلی متر بزرگتر از شکل ایجاد کنید.

  1. مسطح سازی منطقه گودال

خاک را تا عمق 200 میلی متر برای بنای گودال آتش خارج کنید. به کثیفی که در زیر آن قرار دارد آسیب ندهید. حتی پایه گودال با تراز کردن آن. با تسطیح کردن آنها به کمک چنگک، از شر هر مکان غیرعادی یا مرتفع در گودال آتش خلاص شوید. این بسیار مفید است زیرا خاک زیر آن شل نمی شود. با دستکاری زمین را فشرده کنید.

  1. پایه را با ستون محکم بسازید

فونداسیون باید در داخل یک چارچوب ثابت برای دیوارها ایجاد شود تا از فروریختن کناره ها با تغییر زمین با گذشت زمان جلوگیری شود.

پیچ ضد حرارت را با هم مخلوط کرده و از آن برای پر کردن بین دو قالب چوبی استفاده کنید. اگر از انواع تخته‌های سخت استفاده می‌کنید، آن‌ها را در جای خود قرار دهید تا صاف شوند. اگر فرم‌های ایجاد شده قبلی کاملاً یکنواخت نیستند، باید با ضربه زدن به نقاط عجیب و غریب و صاف کردن لایه‌ها، آن را صاف کنید.

  1. میلگرد برای فونداسیون توصیه نمی شود

تقویت مواد فونداسیون با میله های فلزی یا مواردی از این دست ایده خوبی نیست زیرا با گرما بسیار بیشتر از مواد سطحی منبسط می شوند و باعث ترک خوردن آن می شوند.

  1. پایه را کامل کنید

ماسه‌ی باقیمانده را بریزید و لوله‌ها را به آرامی با پتک بکوبید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط بتن زیرین به طور مساوی توزیع شده است.

قبل از خرید آجر نسوز چه نکاتی باید توجه داشته باشید
بیشتر بخوانید

ارتفاع را دوباره بررسی کنید، در صورت لزوم، فرم ها را چکش بزنید و در صورت لزوم پاورقی را صاف کنید. قبل از برداشتن قالب ها از اطراف گودال، باید اجازه دهید چند روز کف کش خشک شود.

آجرهای سفالی استاندارد زمانی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرند می توانند خرد شوند، بنابراین باید دیوارهای گودال آتش خود را با استفاده از آجرهای نسوز (همچنین به عنوان آجرهای “نسوز” شناخته می شود) در نظر بگیرید.

آجر نسوز آجر ضخیم است که برای مقاومت در برابر درجه حرارت بالا کوره می شود. از آجرهای معمولی بزرگتر، متراکم تر و عریض تر است.

آجر نسوز گران تر است. با این حال، در برابر شعله های مکرر مقاومت می کند.

از آنجایی که آجرهای نسوز ضخیم‌تر از آجرهای سنتی هستند، شکستن آنها نسبت به آجرهای معمولی دشوارتر است. “سرباز کردن” آجر، حجم جداسازی را به حداقل می رساند و امکان نصب آسان منحنی گودال را فراهم می کند.

شما می‌خواهید چهار آجر نسوز را بشکنید و از آنها برای تکمیل ساخت گودال خود استفاده کنید. از این آجرها در مقابل یکدیگر برای ایجاد حفره های اکسیژن برای آتش استفاده می شود. پس از شکستن آجرهای نسوز، آنها را در بالای پایه قرار دهید.

شکاف های بین آجرها را مجدداً بررسی و تنظیم کنید. این در تقسیم آخرین دور آجرها برای نصب آسان مفید خواهد بود. موقعیت هر آجر را برای شناسایی آسان علامت گذاری کنید.

  1. آجر را سیمان کنید

آجر نسوز عموماً با کمک سیمان کوره ای قدرتمند در فضای باز که برای پروژه هایی مانند این ساخته می شود سیمان می شود. این سیمان کاملاً بر خلاف ملات بنایی استاندارد است. سیمان فر بیرونی یک پودر از قبل مخلوط شده است و فقط با آب مخلوط می شود.

قبل از قرار دادن اولین آجر خود روی پاورقی، یک لایه نازک سیمان بگذارید. دور کناره ها را به صورت حلقه حرکت دهید، در حالی که سیمان را می گذارید تا آجرها را به راحتی کره بمالید، سطح را آزمایش کنید.

P2

  1. سوراخ های هوا برای تهویه ایجاد کنید

در چهار مرحله متضاد، شکاف هایی را در گودال بگذارید و سپس با آجرهای شکافته شده قبلی آنها را پنهان کنید. برخی از شکاف ها در واقع کاملاً ضروری هستند زیرا از آنها برای تغذیه آتش با هوا استفاده می شود. نیمی از آجرها را در حالی که سیمان در حال خشک شدن است و به آرامی در جای خود قرار می گیرد، قرار دهید.

  1. دیوارهای آتش گودال خود را تمام کنید

می‌توانید با هر نوع آجر یا سنگ تزئینی، بیرون آتش‌دان را روبرو کنید، زیرا این مواد با آتش تماس پیدا نمی‌کنند.

تفاوت بین ارتفاع آجر نسوز و ارتفاع کلی آجرهای رویی، فاصله بین لایه های ملات شما را تعیین می کند. آجر رویی را بچینید، نشان می دهد که آجر رویی مربوطه در چه قسمتی با آجر نسوز تماس پیدا می کند تا دور نهایی آجر نما در سطح آجرهای نسوز نصب شده قبلی و سیمانی قرار گیرد.

  1. تقسیم آجر

هنگام شکافتن آجر، نوک انگشتان خود را زیر لبه بالایی آجر نگه دارید. برای ایجاد گودال آتش باید 80 آجر را به نصف تقسیم کنید. از یک شیر خوب (شیر محکم برای شکافتن آجرهای نسوز) در لبه بیرونی استفاده کنید تا به راحتی آنها را از وسط نصف کنید.

  1. از آجرهای نما تکه شده استفاده کنید

برای اینکه اتصالات ملات را در فاصله مناسبی بین مسیر نگه دارید، ابتدا یک بستر ملات به ضخامت دو تا سه اینچ در بالای پایه قرار دهید.

اجازه دهید به آرامی آماده شود و لبه های آن صاف شود. اکنون، آجرهای نما تکه شده قبلی را برای ایجاد لایه بندی بیرونی قرار دهید.

هر مرحله دوره را بررسی کنید و مرتباً سطح آجرها را کنترل کنید. زانوها را بین شیفت ها تکان دهید تا خود را فعال نگه دارید.

  1. مفاصل را صاف و صاف کنید

قبل از اینکه سیمان کاملاً خشک شود، پس از تکمیل هر تکه آجر نما، اتصالات را صاف کنید. صاف کردن اتصالات اطمینان حاصل می کند که آجرها قبل از خشک شدن کامل سیمان در جای مناسب قرار می گیرند و همه چیز را در جای خود قفل می کند.

آجر نسوز در ساختمان باغ و ویلا
بیشتر بخوانید

ضربه زدن ظاهری تمیز و صیقلی به تخته می بخشد. در حالی که قسمت آجری را ملات می کنید، سوراخ ها را باز بگذارید. سعی کنید در حین حرکت به جلو، هر لایه آجر را در یک سطح نگه دارید.

  1. قسمت بالایی را تکمیل

بالای دیوار را ملات کنید. برای تکمیل ساخت گودال با یک کلاه “ردیف قفل” مربوطه، از کاشی های معمولی صورت قرار داده شده در پایین استفاده کنید.

در این مرحله چهل آجر نما مورد نیاز است. این آجرها:

  • از اتصال ها در مقابل هر نوع آسیب آب جلوگیری کنید
  • هرگونه جرقه را مهار و مدیریت کنید
  • یک مکان راحت برای قرار دادن پاهای خود ایجاد کنید

در یک زمان، با ده تا دوازده آجر کار کنید. روی یک تخت ملات 10 میلی متری قرار دهید و آجرها را در سطح کف کف بمالید. سپس، مخلوط ملات را در کناره هر آجر قرار دهید و آن را فشار دهید. می‌توانید از آجر استفاده کنید، اما برای تمیزتر یا صاف‌تر شدن ظاهر، سعی کنید از مواد دیگری با سطح و بافت بهتر استفاده کنید.

  1. جاهای خالی را پر کنید

برای پر کردن هر شکاف، ملات بیشتری را در صورت نیاز یا مناسب به درزها اضافه کنید. مرتباً سطح را بررسی کنید و شکاف‌های بین لایه‌های مختلف را مجدداً تنظیم کنید.

یک برآمدگی داخلی 25 میلی متری بگذارید تا باران از گودال آتش خارج شود. پس از اینکه همه آجرها ملات کاری و تراز شدند، برای ظاهری زیبا و هموار، روی درزها ضربه بزنید.

  1. آتش گودال را تمام کنید و لذت بردن را شروع کنید

قبل از اینکه آتش روشن کنید و شروع به لذت بردن از گودال آتش تازه ایجاد شده در باغ خود کنید، ده روز فرصت دهید تا به طور کامل خشک شود. چند اینچ از زونا را در سطح زهکشی گودال بریزید و برای کباب خوشمزه خود آماده می شوید.

موارد قابل ملاحظه هنگام ساخت گودال آتش

پیشنهادات بیشتر هنگام ساختن گودال آتش با آجر نسوز

شومینه‌های بزرگ در فضای باز و چاله‌های آتش معمولاً سازه‌های دائمی منظر هستند. آنها را می‌توان از مواد مختلفی از جمله سنگ محلی، ملات، سنگ‌فرش‌های درجه‌بندی نسوز یا بتن ساخت. برخی از صاحبان خانه ها سطح را با آجرهای درجه بندی شده، سنگ رودخانه یا سنگ های انباشته در یک گودال آتش برای گودال های ساخته شده از بتن انتخاب می کنند.

توجه داشته باشید که این گودال آتش به ناچار به یک نقطه کانونی در باغ شما تبدیل می شود، بنابراین هنگام انتخاب مکان برای آتشدان بزرگ خود مراقب باشید.

اگر قبلاً یک عرشه بیرونی یا ناهار خوری دارید، گودال آتش را از این مکان دور کنید و گودال آتش را در مکان دیگری بسازید. نصب مسیری برای اتصال دو منطقه با استفاده از یک متریال سخت که دو فضا را از منظر طراحی جدا می کند، در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که جاده ای روشن بین آتشفشان و پاسیو وجود دارد.

قطر گودال آتش شامل منطقه ای است که آتش در آن برپا می شود به اضافه عرض دیوارها. معمولاً یک گودال آتش‌نشانی بزرگ حداقل 1.4 متر عرض دارد و معمولاً برای قرار دادن صندلی در کنار آتش نیاز به کمی بیشتر دارد.

علاوه بر این، ارتفاع یک گودال آتش در اطراف دیوار به نحوه استفاده شما از آن بستگی دارد. یک گودال نسوز گسترده می‌تواند به‌عنوان یک زیرپایی راحت، یک صندلی کنار آتش، یا به‌عنوان مکانی برای نشستن برای نوشیدنی‌ها یا غذاها کار کند.

آن را به ارتفاع 300 میلی متر بسازید تا از دیوار گودال آتش به عنوان زیرپایی استفاده کنید. این ارتفاع به راحتی با اکثر سبک های سنتی مبلمان پاسیو مطابقت دارد. اگر می‌خواهید زیرپایی در نزدیکی آتش‌دان خود ایجاد کنید، برای پیدا کردن ارتفاع مناسب، آزمایش‌های خود را انجام دهید.

فراموش نکنید که منطقه اطراف آتشدان خود را در نظر بگیرید، جایی که قرار است برای نشستن برنامه ریزی کنید. ماده ای را انتخاب کنید که مربوط به گودال آتش باشد و آن را تکمیل کنید. به دنبال یک سطح سخت باشید تا پایه محکمی برای جلوگیری از افتادن در دیوار یا گودال آتش ایجاد کند. بسته به دکوراسیون خود، سطح را نیز انتخاب کنید. قطعات چوبی زمانی که روی یک کف خوب و غیر خاکی قرار می گیرند با کمترین نگهداری دوام بیشتری دارند. مبلمان فلزی به خوبی با هر دیواری ترکیب می شود.

منبع:vitcas

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *