چگونه روکش آجری را از روی دیوار جدا کنیم؟

چگونه روکش آجری را از روی دیوار جدا کنیم؟

روکش آجری می تواند یک افزودنی عالی برای قسمت های داخلی و خارجی خانه شما باشد. با این حال، مواقعی وجود دارد که به دلایلی می‌خواهید آن را حذف کنید – ممکن است اشتباه اعمال شود، رنگی داشته باشد که واقعاً با طرح شما مطابقت نداشته باشد، یا شاید فقط از آن خسته شده باشید و بخواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید.

روش حذف روکش آجری از روی دیوار

لباس های محافظ را آماده کنید

اولین قدم ضروری مراقبت از ایمنی شماست. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، در حالی که عناصر آجری را از دیوار جدا می کنید، باید با گرد و غبار و زباله های زیادی مقابله کنید. چشمان خود را با عینک ایمنی بپوشانید و از ماسک استفاده کنید تا ذرات ریز شناور در هوا را فیلتر کنید. آستین‌های بلند و چکمه‌های محکم را انتخاب کنید – اگر یک تکه آجر سرگردان به طور تصادفی روی شما بیفتد، ممکن است به شما کمک کنند.

P1

بفهمید که با چه چیزی سر و کار دارید

بنابراین چگونه می توان روکش آجری را حذف کرد؟ روش به نحوه نصب آن در وهله اول بستگی دارد. همانطور که ممکن است متوجه شوید، برخی از قطعات فقط با ملات به عنوان چسب روی دیوار قرار می گیرند و برخی دیگر روی یک قاب، معمولا چوبی نصب می شوند. اگر می خواهید بفهمید که با چه موقعیتی دست و پنجه نرم می کنید، فقط روی آجر ضربه بزنید. صدای توخالی به این معنی است که نوعی فضای بین روکش شما و دیوار واقعی وجود دارد و از بین بردن آن آسان تر خواهد بود. و اگر مانند یک سطح ضخیم منظم به نظر می رسد، روکش مستقیماً به آن متصل می شود.

برخی از مزایای آجر هیلکس
بیشتر بخوانید

اصول حذف روکش آجر

با این حال، در بیشتر موارد، روکش دیوار را فقط با ملات در میان قرار می دهند، مانند کاشی های سنتی . اگر می‌خواهید قطعات را جدا کنید، به ابزاری نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را یکی یکی جدا کنید. می توانید به یک میله، چکش یا اسکنه دست بزنید. نکته کلیدی در اینجا هدف قرار دادن فضای بین دو آجر و سپس استفاده از یکی از آنها است. هنگامی که یک عنصر شل شد و از ملات جدا شد، می توانید به عنصر بعدی بروید. البته، استفاده از ابزارهایی مانند اسکنه یا میله سوراخ‌دار می‌تواند به این معنی باشد که دیوار زیر روکش پس از اتمام کار، نیاز به تعمیر دارد، بنابراین به خاطر داشته باشید که برداشتن روکش فقط شروع کار است.

روکش آجر در مقابل آجرهای اندازه کامل

به یاد داشته باشید که روکش آجری با آجرهای واقعی متفاوت است، و اگر با دیواری ساخته شده از متریال تمام اندازه سر و کار دارید، به احتمال زیاد بخش مهمی از ساختار ساختمان است. اگر دیگر نمی‌خواهید آن آجرها را ببینید، بهترین گزینه این است که آنها را بپوشانید.

از متخصصین کمک دریافت کنید

به یاد داشته باشید که لازم نیست همه چیز را خودتان انجام دهید! اگر مطمئن نیستید که چگونه روکش آجری را بدون آسیب رساندن به دیوار جدا کنید، باید به متخصصان مراجعه کنید. مطمئناً شرکت هایی را خواهید یافت که در زمینه حذف حرفه ای روکش آجری تخصص دارند و می توانند این کار را بسیار سریعتر و ایمن تر از شما انجام دهند.

5 دلیل که چرا آجرها سازگار با محیط زیست
بیشتر بخوانید

برداشتن روکش اغلب بسیار مشکل است و مگر اینکه به درستی انجام شود دیوارهای شما ممکن است غیرقابل تعمیر آسیب ببینند. به علاوه، برداشتن روکش می تواند بسیار زمان بر و سخت باشد، به این معنی که این پروژه برای همه مناسب نیست. اگر زندگی پرمشغله ای دارید یا از نظر جسمی مشکل دارید، بهترین گزینه این است که با یک متخصص تماس بگیرید تا کار را برای شما انجام دهد.

اصول حذف روکش آجر

سوالات متداول:

آیا می توانید روکش را از یک خانه جدا کنید؟

کاملا. با استفاده از دستورالعمل های گام به گام در این راهنما می توانید روکش را از خانه جدا کنید. نمونه اصلی زمانی که ما به شما پیشنهاد می کنیم یک متخصص را استخدام کنید این است که در حال جدا کردن روکش سنگ هستید و اگر می خواهید خطر آسیب به خانه یا خودتان را به حداقل برسانید.

آیا برداشتن روکش آسان است؟

این واقعاً به نوع روکش و نحوه اتصال آن بستگی دارد. روکش سنگ یا روکش آجری که با چسب متصل شده است، قطعاً به راحتی قابل برداشتن نیست. توصیه میشود جهت حذف روکش از آجر نما از متخصصین کمک بگیرید تا آسیبی به نمای ساختمان شما نرسد.

منبع :realbrickcladding

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *