خانه های روکش آجری چقدر دوام می آورند؟

مزایا و معایب روکش آجری

آیا در حال برنامه ریزی برای بازسازی خانه خود هستید؟ یا شاید می خواهید ظاهر دیوارهای خود را تغییر دهید، چه در داخل یا خارج از ساختمان خود؟ یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این هدف، انتخاب یک روکش آجری شیک و مد روز است. آیا شما علاقمندید؟ عالی! سپس بیایید مزایا و معایب روکش آجری را بررسی کنیم! درباره این مواد بیشتر بیاموزید و تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا و معایب روکش آجری

مقاوم و ایمن

همه ما می دانیم که آجر از زمان های قدیم و به دلایل بسیار موجهی به عنوان عناصر کلیدی ساختمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. این یکی از معدود موادی است که می تواند چنین سطوح بالایی از مقاومت را ارائه دهد و قادر به مقاومت در برابر شرایط مختلف خارجی مانند زلزله است. روکش آجری همچنین می تواند برف، باران، قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین بادهای شدید را کنترل کند. به همه این دلایل، معمولا در داخل و خارج ساختمان ها استفاده می شود

مواد نسوز

ذکر این نکته ضروری است که روکش آجری نه تنها در برابر شرایط جوی مختلف بلکه در برابر آتش نیز مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل است که یک محصول شگفت انگیز برای استفاده در داخل خانه است. می توانید از آن برای پوشاندن اطراف شومینه خود استفاده کنید و نه تنها جلوه ای بسیار شیک به دست آورید بلکه ایمنی کلی را نیز افزایش دهید. این مزیت خاص روکش آجری در آشپزخانه نیز مفید خواهد بود، جایی که می توانید از آن به عنوان پشتی استفاده کنید و از دیوارهای خود در برابر دمای بالای اجاق گاز و فر محافظت کنید.

نگهداری آسان

در میان مزایا و معایب روکش آجر، یکی از مزیت های بزرگ این واقعیت است که این ماده واقعاً تمیز می شود و نیازی به کار زیادی از طرف صاحب خانه ندارد. این امر به ویژه در صورتی مهم است که روکش فلزی سطح وسیعی مانند کل دیوارهای خارجی ساختمان را پوشش دهد. ساکنان فقط می توانند از آب استفاده کنند و به سرعت کل سطح را تمیز کنند.

حالت های شکست دیوارهای آجری
بیشتر بخوانید

هزینه و دقت نصب

در حالی که در مورد مزایا و معایب روکش آجری فکر می کنیم، به راحتی می توان دریافت که یکی از معایب ممکن است هزینه کلی چنین ساخت و ساز باشد. صاحبان خانه باید نه تنها مواد را خریداری کنند، بلکه باید متخصصانی را نیز استخدام کنند که در هنر نصب صحیح روکش آجری مهارت دارند. و نصب دقیق بسیار مهم است زیرا از ایجاد رطوبت جلوگیری می کند که می تواند منجر به ضعیف شدن کل ساختار شود.

تطبیق پذیری با سبک های مختلف

البته، ما نمی توانیم یکی از برجسته ترین مزایای روکش آجری را فراموش کنیم که مقدار زیادی از سبک ها، رنگ ها، بافت ها و حتی اندازه های مختلف آن است. مشتریان می توانند از میان صدها گزینه انتخاب کنند و محصولی را انتخاب کنند که کاملاً با سلیقه شخصی آنها سازگار است. تطبیق روکش آجر با هر فضای داخلی کار بسیار ساده ای خواهد بود. صاحبان خانه می توانند از آجرهای اصلاح شده استفاده کنند و ظاهری بسیار شیک ایجاد کنند که با مبلمان مدرن و سنتی همخوانی دارد. و اگر هدف آنها طراحی صیقلی‌تر باشد، گزینه‌های جدیدتر و یکنواخت‌تر بهترین انتخاب خواهند بود.

مزایا و معایب روکش آجری

خانه های روکش آجری چقدر دوام می آورند؟

یک خانه روکش آجری اگر با بهترین مواد ساخته شود می تواند 50 تا 100 سال دوام بیاورد. طول عمر آن به کیفیت آجر بستگی دارد. از آنجایی که روکش آجر ورقه های نازکی از آجر است، انتظار می رود که دوام کمتری نسبت به آجر جامد داشته باشند.

آجرها متخلخل هستند، به این معنی که می توانند آب را جذب کنند. آجرهای ارزان این کار را بیش از حد انجام می دهند. آجرهای باکیفیت و متراکم‌تر آب زیادی را جذب نمی‌کنند و می‌توانند به اندازه کافی بدون غرق شدن خشک شوند. این آجرها نسبت به آجرهای ارزانتر عمر بیشتری خواهند داشت که برای استحکام و طول عمر خانه شما بهینه است.

هنگام صحبت در مورد مدت زمان ماندگاری یک مصالح ساختمانی خاص، مهم است که بدانیم بسته به کیفیت مصالح متفاوت است. آجرها در سطوح مختلف کیفیت موجود هستند، به همین دلیل است که قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آجر باید تحقیق کنید. کیفیت آنها به طور طبیعی بر طول عمر یک خانه روکش آجری تأثیر می گذارد.

راهنمای کامل آجرهای نسوز عایق
بیشتر بخوانید

خانه های روکش آجری چقدر دوام می آورند؟

آیا آب و هوا بر طول عمر روکش آجری تأثیر می گذارد؟

آب و هوا بر طول عمر روکش آجری تأثیر می گذارد، اما ممکن است تنها زمانی متوجه آن شوید که چندین دهه در یک خانه زندگی کنید. این تاثیر می تواند به آرامی در طول زمان ایجاد شود و باعث شود که برای یک دوره بسیار طولانی به سختی قابل توجه باشد.

آب و هوا تقریباً بر هر ساختمان خارجی تا حدی تأثیر می گذارد. در بیشتر موارد، روکش آجری قادر است مانند آجر معمولی آب و هوای نامطلوب را تحمل کند. یکی از مهمترین چیزها جلوگیری از رطوبت است. اگر در منطقه ای با بارندگی زیاد زندگی می کنید، مهم است که آجر از کیفیت جامد برخوردار باشد. در غیر این صورت، آب را جذب می کند که می تواند باعث کپک زدن و رطوبت شود. در هوای سردتر، این آب می تواند در داخل آجرها یخ بزند و در برخی موارد باعث آسیب شدید شود. این آسیب آب و هوا به شدت بر طول عمر یک خانه تاثیر می گذارد.

اما حتی در شرایط آب و هوایی بسیار بد، یکی از مزیت های متمایز روکش آجری این است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. با پایبندی به نگهداری جزئی مورد نیاز برای روکش آجر، تأثیر آب و هوا بر روی آجرها را کاهش خواهید داد.

چگونه از روکش آجری نگهداری می کنید؟

تمیز کردن دوره ای باید انجام شود. همانطور که اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که ممکن است پیدا کنید کپک است. اگر علائمی از کپک دیدید، حتماً در اسرع وقت قالب را با خیال راحت پاک کنید.

هر زمان که روکش آجری خود را تمیز می کنید، مطمئن شوید که فقط از محصولات تمیز کننده مناسب استفاده می کنید. استفاده از مواد نامناسب می تواند باعث آسیب به آجر شود و یکی از رایج ترین مشکلات نگهداری روکش آجری است.

منبع : realbrickcladding

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *