راهنمای کامل تعمیر آجر

راهنمای کامل تعمیر آجر

یکی از بخش های اصلی جذابیت داشتن یک خانه آجری این است که تعمیر و نگهداری اغلب مشکلی نیست. در واقع، خانه های آجری معمولاً برخی از قابل اعتمادترین و خوش ساخت ترین خانه های موجود در بازار هستند.

در بسیاری از موارد، آجرها مزایای بی شمار دیگری مانند زیبایی کلاسیک و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش را به صاحبان خانه ارائه می دهند. با این حال، آجر – مانند هر مصالح ساختمانی دیگری – برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری خود نیاز به نگهداری دارد. و آجرها می توانند به روش های مختلفی آسیب ببینند. آنها می توانند ترک بخورند، شکافته شوند، شل یا از هم جدا شوند. آنها می تواند کثیفی یا لکه ها را جمع کند و حتی می تواند در طول زمان محو شده و تغییر رنگ دهد. بنابراین، تعمیر سازه های آجری، نه تنها نیازمند درک درستی از چگونگی اصلاح برخی مسائل، بلکه چگونگی شناسایی و پیشگیری از آنها در وهله اول است.

علل آسیب آجر

در بیشتر موارد، ممکن است زمان زیادی طول بکشد – تا بیست و پنج سال – تا ساختمان‌های آجری جدید علائم آسیب یا فرسودگی قابل توجهی را نشان دهند. از آنجایی که آجر چنین ماده جامدی است، بعید است که فرسایش از طریق باد، باران، برف و یخ تأثیر فوری داشته باشد. متأسفانه، با گذشت زمان، این عوامل می توانند در بسیاری از عوامل آسیب آجر نقش داشته باشند.

لکه های آجر

مجموعه‌ای از زنگ ، کپک و رسوبات کلسیم همگی می‌توانند منجر به ایجاد لکه‌ها یا تغییر رنگ در قسمتی از آجر شوند. جای تعجب نیست که همه این مسائل حداقل به طور غیرمستقیم در اثر قرار گرفتن در معرض آب ایجاد می شوند. علاوه بر این، آب نیز به ایجاد لکه آجری معروف به شکوفه کمک می کند. خود شکوفه، رسوب نمک باقیمانده از آب تبخیر شده است. این نوع لکه معمولاً به صورت رگه های سفید ظاهر می شود که ممکن است در ابتدا شل باشند اما به سرعت سفت می شوند.

آجرهای شل یا در حال خراب شدن

پوسته پوسته شدن یا تخریب آهسته آجر در طول زمان، معمولاً در نتیجه آسیب آب رخ می دهد. آجرها، اگرچه به طور قابل توجهی جامد هستند، اما متخلخل نیز هستند، به این معنی که آب می تواند از طریق آنها حرکت کند. در طول مدت زمان طولانی – و با قرار گرفتن کافی در معرض آب – آجرها شروع به سست شدن یا خراب شدن می کنند

آجرهای ترک خورده یا ترک در دیوارهای آجری

بسته به اندازه ترک ها و محل دیوار آجری (چه در داخل یا خارج)، آجرهای ترک خورده یا ترک های درون سازه های آجری می تواند نشان دهنده آسیب شالوده باشد. در واقع، مشاهده ترک در دیوارهای داخلی یا روی وسایلی مانند ایوان، اغلب نشانه تغییرات اساسی اساسی است. اگر هر یک از این مشکلات را مشاهده کردید، حتماً اقدام کنید و در اسرع وقت با یک متخصص تماس بگیرید زیرا این ترک‌ها با گذشت زمان بدتر می‌شوند.

آسیب انجماد-ذوب

هنگامی که آب در آجر جمع می شود، گاهی اوقات ممکن است به دلیل دمای پایین یخ بزند. هنگامی که یخ در آجر پس از زمستان ذوب می شود، ممکن است آسیب یخ زدگی و ذوب شدن به دنبال داشته باشد. آسیب ناشی از انجماد و ذوب می تواند منجر به ترک، تراشه و شکاف در آجرها و ساختارهای آجری به طور کلی شود. نمای بیرونی آجری که در معرض هوای سرد و/ یا نوسانات دما یا سطح بارندگی به ویژه در معرض خطر مشکلات یخ زدگی و ذوب شدن است.

دلایل انتخاب آجرهای نما در جامعه مسکونی
بیشتر بخوانید

چگونه از تخریب آجر جلوگیری کنیم

چگونه از تخریب آجر جلوگیری کنیم

در صورت امکان، صاحبان خانه باید تلاش کنند تا از تخریب آجر جلوگیری کنند. خبر خوب این است که راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از نمای بیرونی خانه خود در برابر عناصر محافظت کنید و از یکپارچگی ساختاری دیوارها و وسایل آجری اطمینان حاصل کنید. آنها را در این بخش بررسی کنید:

یک سیستم زهکشی مناسب نصب کنید

صاحبان خانه می توانند با نصب و حفظ یک سیستم زهکشی کاربردی برای خانه خود در برابر اثرات آب و هوای مرطوب محافظت کنند. به یاد داشته باشید که این شامل ساختار زیر خانه شما نیز می شود – نه فقط ناودان ها و روش های زهکشی بالای زمین. اگر مراقب نباشید، آبی که در خاک جمع می‌شود، می‌تواند از یک سازه آجری عبور کند یا حتی به فونداسیون خانه شما نفوذ کند. همچنین توجه داشته باشید که گاهی اوقات خانه‌هایی که روی شیب‌ها یا تپه‌ها ساخته شده‌اند ممکن است در یک طرف بیشتر از طرف دیگر آسیب آب ببینند. این را هنگام تشکیل سیستم زهکشی خود در نظر بگیرید.

Tuckpoint و جایگزینی آجرهای در حال فروپاشی

تاک پوینت هم یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از زوال بیشتر آجر است و هم راهی موثر برای تعمیر آجرهای شکسته یا ترک خورده. Tuckpointing یک فرآیند نسبتاً ساده است که اگر ساختمان به خوبی نگهداری شده باشد و ابزار لازم و وقت آزاد را در اختیار داشته باشید، می توانید آن را به تنهایی انجام دهید. (مشاغل حرفه‌ای از نظر زیبایی ظاهری بسیار بهتر از تلاش‌های آماتور دارند، با این حال.) در بسیاری از موارد، افرادی که در خانه‌های آجری زندگی می‌کنند که بیش از 25 سال سن دارند، می‌خواهند زودتر از موعد به فکر کشیدن نقطه‌ای باشند.

بهترین روش های تعمیر آجر

اولین قدم برای حل مشکل تعمیر آجر این است که تشخیص دهید مشکل دارید. اگرچه این ممکن است بدیهی به نظر برسد، خراب شدن آجر ممکن است طی ماه‌ها و سال‌ها رخ دهد، به این معنی که صاحبان خانه‌ها ممکن است متوجه تغییرات تدریجی در رنگ یا یکپارچگی نمای خود نشوند. (این تنها یک دلیل است که چرا بازرسی و نگهداری منظم کلیدی است.) علاوه بر این، مشکلات آجری از بین نمی روند.

توک پوینتینگ

اساساً، فرآیند تاک پوینت شامل جایگزینی ملات است که آجرها را به هم متصل می کند. از آنجایی که ملات به اندازه آجر استحکام یا بادوام نیست، سریعتر از آجر فرسایش می یابد و خراب می شود. (دوباره، خانه‌های آجری جدید احتمالاً بعد از 20 تا 25 سال به نوعی پیچ‌خوردگی نیاز خواهند داشت.) دو نوع لوله‌کشی وجود دارد: نقطه‌ای و جامد. توک پوینت جامد به فرآیند جمع کردن کل دیوار، خانه یا ساختمان اشاره دارد. برعکس، نقطه‌ای شامل چسباندن تکه‌های تکی یا «لکه‌ها» در امتداد یک دیوار آجری است. هر دو شکل توک پوینت می توانند به ترمیم و جلوگیری از خراب شدن آجر کمک کنند.

تاک پوینت کاری است که صاحبان خانه می توانند به تنهایی انجام دهند. با این حال، همیشه توصیه نمی شود. به عنوان مثال، اتصال نادرست می تواند ساختارهای آجری موجود را ضعیف یا آسیب برساند.

از بین بردن لکه های آجر

برای کسانی که مشتاق بهسازی خانه هستند، معمولاً ایده عاقلانه ای است که تمیز کردن آجر را با شستشوی برقی بدون اجزای شیمیایی شروع کنند. ممکن است بتوانید یک لکه را به سادگی با شستن نما با آب پاک کنید – به خصوص اگر لکه‌ای را در اوایل ایجاد آن مشاهده کنید.

مزایای آجر سفال نما
بیشتر بخوانید

قبل از استفاده از هر محلول اسیدی برای تمیز کردن نما، مطمئناً می دانید که چه چیزی باعث ایجاد لکه می شود. تنها راه برای از بین بردن لکه های خاص استفاده از یک محلول قوی است، اما هیچ راه حل واحدی نمی تواند تمام انواع لکه ها را درمان کند. در نهایت، هنگام کار با مواد تمیزکننده بالقوه خطرناک، تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

مزایای تعمیر آجر چیست؟

آجرها، یک مصالح ساختمانی باورنکردنی، به خانه شما ساختاری بادوام و ایمن تر برای زندگی می بخشند و اگرچه مانند هر چیز دیگری در زندگی عمر طولانی دارند، اما برای عملکرد در بهترین سطح خود نیاز به مراقبت دارند. پاسخ به تازه کردن آجرها ممکن است تعمیر آجر باشد که اغلب به آن آجر اشاره می شود، که با جایگزینی درزهای ملات قدیمی و در حال فرو ریختن بین آجرها با ملات جدید، جلوه ای را به خانه شما می بخشد بدون اینکه هزینه ای باورنکردنی داشته باشد و درز قوی تر با جذابیت بصری بیشتر ایجاد کند.

ملات فرسوده منجر به ساختار ضعیف تری می شود، اما تعمیر آجر زیبایی و استحکام خانه شما را افزایش می دهد زیرا ملات پشتیبانی می کند. آجر نسبت به سایر مصالح به نگهداری کمتری نیاز دارد. با این حال، هنوز هم وجود دارد. تمام مواد برای حفظ زیبایی و ساختاری سالم نیاز به نگهداری دارند. با افزایش سن، مفاصل ملات ضعیف تر می شوند و شروع به از هم پاشیدن می کنند. حتی اگر ملات در حال فرو ریختن ممکن است به شما این احساس را بدهد که سازه شما در آخرین پایه های خود قرار دارد، استفاده از ملات جدید ظاهری تازه و با استحکام بیشتری به شما می دهد.

چالش ها چیست؟

کار با ملات آسان نیست، بنابراین، اگر تصمیم دارید این کار را به عنوان یک پروژه خودتان انجام دهید، حتماً روی ابزار مناسب سرمایه گذاری کنید. بهتر است در ماه های سردتر با دسته های کوچک کار کنید. ماله برای پهن کردن و سوهان زدن ضروری است. مه پاشی روزانه پس از اتمام کار باعث می شود تعمیر موفق تری انجام شود. اگرچه تعمیر آجر منجر به نتایج عالی می شود، اما این کار طاقت فرسا برای ریه های شما سخت است، بنابراین مراقب برخی توصیه های متخصص باشید و برای جلوگیری از تنفس در گرد و غبار ملات از ماسک تنفسی استفاده کنید.

تعمیر آجر درمان همه چیز نیست. مشکلات اساسی مانند مشکلات فونداسیون با ته نشین شدن و ورود آب را برطرف نمی کند. همانطور که گفته می شود، پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین هنگامی که برای اولین بار مشکلات آجر شروع می شود، مانند خرد شدن ملات، آب می تواند وارد شود و مشکلات قابل توجهی ایجاد کند. توجه به این عناصر در خانه خود در هنگام اولین بار توجه به تعمیرات اساسی کمتر از نادیده گرفتن آن و امیدواری به بهبود آن منجر می شود.

ما در شهر آجر راهکارهای مناسبی جهت نگهداری بهتر برای انواع آجر نسوز ارایه میدهیم، جهت دریافت مشاوره با شماره 09129640179 تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *