مقایسه آجر مصنوعی و آجر واقعی

مقایسه آجر مصنوعی و آجر واقعی : تفاوت در چیست

آجر مصنوعی ممکن است شبیه آجر واقعی به نظر برسد، اما تفاوت‌های زیادی وجود دارد که این دو ماده را از هم متمایز می‌کند. آجر واقعی بسیار بادوام تر و ماندگارتر از آجر مصنوعی است، و در حالی که آجر مصنوعی ارزان تر است، ظاهر همیشگی را ندارد.

با بررسی دقیق تر می توانید تفاوت بین آجر واقعی و مصنوعی را به وضوح مشاهده کنید. حتی آجرهای مصنوعی که از لایه های بسیار نازک آجر واقعی ساخته شده اند نسبت به آجرهای سنتی کیفیت پایین تری دارند. بعلاوه، آجر مصنوعی را نمی توان برای تکیه گاه سازه ای استفاده کرد، این آجر صرفاً برای ظاهر است و به اندازه کافی قوی نیست که به عنوان چیز دیگری عمل کند.

آجر مصنوعی برای دستیابی به ظاهر کلاسیک آجر اصیل با کسری از هزینه استفاده می شود. به همین دلیل است که گاهی اوقات می بینید که آن را روی صفحه شومینه اعمال می کنند یا به عنوان آجر نما خانه استفاده می شود.

آجر مصنوعی چیست؟

آجر مصنوعی چیست؟

آجر مصنوعی را می توان از پلی اورتان با چگالی بالا یا مواد دیگری که ظاهر آجر واقعی را تقلید می کند ساخته شود. آجر مصنوعی برای ارائه یک راه سریعتر و مقرون به صرفه تر برای امتیاز دادن به ظاهر آجر برای سبک های تزئینی در نمای بیرونی یا داخلی ساختمان ها اختراع شد. آجر مصنوعی تقریباً به اندازه آجر واقعی قوی یا بادوام نیست، اما بسیار ارزان‌تر است. همانطور که گفته شد، نمی توان از آن به عنوان یک سازه تکیه گاهی استفاده کرد، فقط به عنوان یک سبک تزئینی استفاده می شود.

انواع مختلف آجر مصنوعی در بازار وجود دارد. برخی از تغییرات در پانل ها وجود دارد که نصب آن را بسیار آسان می کند. این پانل ها از لایه های بسیار نازک آجر واقعی ساخته شده اند. انواع دیگر از پلاستیک و مواد مصنوعی ساخته شده اند که به شکل آجر در می آیند. بسته به اینکه آجر مصنوعی از چه موادی ساخته شده است، هزینه ها بسیار نوسان خواهد داشت.

ایرادات آجر نما
بیشتر بخوانید

برخی از آجرهای مصنوعی کیفیت بالاتری دارند و در طراحی آن سوراخ هایی برای زهکشی وجود دارد. این امر خطر آسیب آب را با اجازه دادن به رطوبت به دام افتاده کاهش می دهد.

آجر مصنوعی اغلب برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن پروژه‌های بازسازی استفاده می‌شود، به‌عنوان مثال، آجر مصنوعی می‌تواند افزودنی خوبی برای آشپزخانه‌ها باشد. اکثر مردم می توانند آجر مصنوعی را از آجر واقعی تشخیص دهند، اما هنوز یک جایگزین مقرون به صرفه ارائه می دهد.

آجر واقعی: مزایا و معایب

مزایای آجر واقعی

آجر واقعی بادوام، قابل اعتماد و ماندگار است، به همین دلیل یک ماده محبوب برای عناصر ساختاری است. آجر واقعی را می توان در داخل یا خارج استفاده کرد و به طرز باورنکردنی در برابر انواع مختلف آب و هوا و سایر نوردهی ها قابل تحمل است. در حالی که همه آجرها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، به اندازه بسیاری از مواد مشابه دیگر به نگهداری نیاز ندارند.

معایب آجر واقعی

حتی بهترین چیزها در زندگی عاری از اشکال نیستند و آجر نیز از این قاعده مستثنی نیست. آجر واقعی به مواد بیشتری نسبت به آجر مصنوعی نیاز دارد، و این بدان معناست که شما هزینه بیشتری برای چیز واقعی خواهید پرداخت. همچنین هزینه کار بیشتری دارد زیرا نصب آن سنگین تر و وقت گیرتر است.

آجر واقعی از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده است که قادر به حفظ رطوبت هستند، به همین دلیل است که می توانند بدون نگهداری مناسب در طول زمان شکننده شده و خرد شوند. همانطور که گفته شد، آجری که به درستی نگهداری می شود می تواند برای قرن ها بدون مشکل دوام بیاورد.

آجر مصنوعی: مزایا و معایب

مزایای آجر مصنوعی

نصب آجر مصنوعی آسان تر است زیرا سبک تر از آجر واقعی است. از مواد کمتری استفاده می‌کند، که خرید آن را ارزان‌تر و نصب آن را ارزان‌تر می‌کند.

نمای داخلی و آجر نما
بیشتر بخوانید

آجرهای مصنوعی در برابر آب مقاوم هستند و مانند آجر واقعی تحت فرآیند محو شدن طبیعی نیستند. برخی از آجرهای مصنوعی با مواد شیمیایی مقاوم در برابر آتش پردازش می شوند

معایب آجر مصنوعی

آجر مصنوعی تقریباً به اندازه آجر واقعی قوی نیست زیرا سیستم های پشتیبانی یکسانی ندارد. از مواد کمتری تشکیل شده و بسیار سبک تر است. در نتیجه آسیب دیدن آن بسیار آسان تر است و نمی تواند در برابر آب و هوا و قرار گرفتن در معرض همان آجر واقعی مقاومت کند.

باید به یک دیوار از قبل موجود متصل شود. از آنجایی که آجر مصنوعی فقط برای اهداف تزئینی است، نمی توان از آن به عنوان تکیه گاه ساختاری استفاده کرد، به این معنی که محدودیت هایی در اطراف وجود دارد که می توانید آن را اعمال کنید.

کدام نوع آجر برای خانه شما بهتر است؟

در بیشتر موارد، آجر واقعی بهترین گزینه است. آجر واقعی قوی، بادوام، طولانی مدت و قادر به ارائه پشتیبانی ساختاری است. در حالی که نصب آن از همان ابتدا هزینه بیشتری دارد، اما ماندگاری بیشتری دارد و باعث می شود سرمایه گذاری ارزش آن را داشته باشد. اگرچه، اگر به دنبال اضافه کردن یک نوار کوچک از سبک آجری هستید و بودجه زیادی ندارید، ممکن است نصب آجر مصنوعی سودمندتر باشد.

چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند بودجه، چیدمان خانه، جایی که می‌خواهید آجر را اعمال کنید و میزان نگهداری که مایل به انجام آن هستید. امروز با شهر آجر با شماره 09129640179 تماس بگیرید تا مشاره رایگان دریافت نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

منبع : turnbullmasonry

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *