آجر نسوز برای کانون فرهنگی

آجر نسوز برای کانون فرهنگی

کانون فرهنگی به عنوان یک مکان فرهنگی و آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر نحوه چیدمان و معماری آن نیز بسیار مهم تلقی می شود. کانون فرهنگی با دارا بودن بخش هایی مانند کتابخانه و فرهنگسرا می تواند معماری متفاوتی را به خود ببیند. متریال ها و ایده های مختلفی برای معماری داخلی و خارجی کانون فرهنگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اما چیزی که در این بین اهمیت دارد این است که رنگ و آرامش در طراحی چنین مکان هایی در اولویت بالاتری قرار دارد. بنابراین استفاده از آجر نسوز برای کانون فرهنگی می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. در ادامه با ما همراه شده تا با استفاده این نوع آجر برای معماری کانون فرهنگی بیش تر و بهتر آشنا شوید.

به کارگیری آجر نسوز برای کانون فرهنگی

استفاده از آجر نسوز برای کانون فرهنگی هم شامل معماری خارجی بنا و هم داخلی آن می شود. بنابراین با توجه به سلیقه کاربر می توان در موارد مختلفی از این متریال بهره برد. از ویژگی های متمایز آجر نسوز نسبت به سایر عناصر ساختمانی ایجاد فضایی گرم و در عین حال صمیمی است. چنین حسی در فضاهایی مانند کانون فرهنگی برای انجام فعالیت های گروهی بسیار موثر است.

استفاده از آجر نسوز برای نمای بیرونی

تنوع رنگ در آجر های نسوز از خصوصیات بارز این نوع آجر ها در بازار مصرف است. به گونه ای که شما می توانید با انتخاب رنگ دلخواه خود یک نمای متفاوت آجری خلق کنید. این رنگ بندی ها شامل رنگ هایی از جمله بهی، قرمز ،ابلق ، نارنجی، سفید ، مشکی و … می شود. شما با چیدمان هایی خاص از آجر توانایی خلق یک اثر فوق العاده معماری را خواهید داشت.

آجر در دکوراتیو خانه
بیشتر بخوانید

چرا آجر نسوز انتخاب مناسب برای آجر نسوز برای کانون فرهنگی است؟

از اصلی ترین دلایل انتخاب  می توان به جنس مواد اولیه آن اشاره کرد. آجر به دلیل کاربرد خشت در ساخت خود به گونه ای دیگر رنگ و بوی زمین و خاک را برای انسان زنده می کند. همین حس و حال نیز آرامش به خصوصی به فضا می بخشد. معماری سنتی و مدرن مدیون این عنصر ساختمانی هستند. پس آجر نسوز می تواند برای مکان هایی مانند کانون فرهنگی انتخاب مناسبی باشد.

طراحی داخلی کانون فرهنگی با آجر نسوز

از تفاوت های معماری مدرن امروزی با معماری سنتی گذشته  از بین بردن برخی محدودیت های طراحی در آن  است. به طوری که اگر در زمان های گذشته از آجر فقط در کالبد بیرونی ساختمان استفاده می شده است. امروزه در طراحی های داخلی نیز شاهد به کارگیری این نوع آجر هستیم.

حتی با رنگ آمیزی دلخواه بر روی آجر نسوز می توان یک بخش جذاب را در داخل فضا ایجاد کرد. البته فراموش نکنید که این جذابیت زمانی اتفاق می افتد که شما تنها بخش کوچکی مانند یک دیوار را آجری کنید.

با استفاده از آجر نسوز می توان کف سازی ها و محوطه های سازی های منحصر به فردی را برای فضای باز کانون فرهنگی نیز انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *