کاربرد آجر کف فرش

کاربرد آجر کف فرش

آجر کف فرش از خاک رس یا همان سنگ معدن تهیه می‌شود که روند شکل‌گیری، پخته شدن و خشک کردن آن تحت فرایند دمایی بسیار بالا صورت می‌گیرد. فرایند اجرا شده و فشردگی بالا بر روی این محصول آن را به آجری مقاوم در مقابل ترک خوردن، سایش، مواد اسیدی و بازی، آتش سوزی، تغییرات جوی همچون یخ‌زدگی و یا عبور وسایل نقلیه سنگین تبدیل نموده است. همچنین به دلیل ضد سرخوردگی آن عبور مرور آسان را برای افراد نیز به دنبال دارد.

از این‌رو مقاومت بالای این محصول منجر به عمر طولانی آن شده و به عنوان آجر کف فرش در فضاهای داخلی و خارجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی این آجر هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به آسفالت دارد. به علاوه آجر کف فرش به دلیل تخلخل موجود در ساختارش به عنوان عایق بسیار مناسبی در برابر نفوذ رطوبت به عمق کف استفاده می‌شود.

به همین دلیل است که این محصول می‌تواند گزینه خوبی در مناطق کویری باشد و مانع نفوذ رطوبت زیاد این مناطق به عمق کف شود. البته کف فرش نسوز می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد و موثر عمل کند چرا که به نگهداری کمتری نیاز دارد.آجر کف فرش

دلایل استفاده از آجر کف فرش

یکی از دلایل توسعه آجر کف فرش در صنعت ساختمان‌سازی رنگ‌های طبیعی و گرم آن است که به ندرت می‌توان در مصالح دیگر، چنین ویژگی بارزی را یافت. زیبایی و گرمی رنگ‌های منحصربه‌فرد و خاص این محصول، نمای جذاب و گیرایی را به بخش داخلی بناها و فضاهای خارجی خواهد بخشید.

نحوه مراقبت از آجرهای قدیمی
بیشتر بخوانید

از طرفی آجر کف فرش پوش را می‌توان در انواع مختلفی یافت که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال آجر مناطق پر رفت‌وآمد با پارک‌ها و اماکن عمومی یا با فضاهایی چون حیاط منازل متفاوت خواهد بود. به همین دلیل این آجرها را بر اساس مناطق، میزان فرسایش، مقاومت در برابر موادی چون اسید و باز و … تقسیم‌بندی می‌کنند.

از انواع آجرهای مناسب کف می‌توان به آجر ماسه آهکی (دارای سطح صاف و مقاومت فشاری بالا) و نظامی خطایی (جنس خاک رس) اشاره نمود. همچنین برای مکان‌هایی همانند حیاط منازل و پیاده روها می‌توان از آجر بتنی استفاد کرد که توسط ماشین آجر زنی از ماسه و سیمان به دست می‌آید.

در واقع علاوه بر کاربردهای بسیار این محصول در بناها و معابر می‌توان به زیباتر شدن محیط توسط این آجر اشاره کرد. همچنین زیبایی پایدار و ماندگار آجر کف فرش و تنوع تولید آن در رنگ و ابعاد و جنس، آن را به محصولی پرفروش و زیبا در بین مشتریان کرده است.

آجر کف فرش در چه مکانهایی استفاده می شود ؟

مکان‌هایی که تحت سایش و فرسایش شدید قرار دارند، پارکینگ‌ها، معابر، تقاطع‌ها، انبارها، کف پله‌ها، کف‌های هشداردهنده جاده‌ها، محدوده ایستگاه‌ها، بندرگاه‌ها، مکان‌های ویژه سوخت‌گیری، پالایشگاه‌ها و … مکان‌هایی هستند که می‌توان در فضای آن‌ها از آجر کف فرش استفاده کرد.

بسیاری افراد نیز جهت تغییر دکوراسیون داخلی و ظاهری خانه وسواس زیادی دارند و در پی بهترین گزینه هستند که در حال حاضر آجرهای کف فرش را می‌توان به دلیل زیبایی ذاتی و خصوصیات ویژه آن، پرکاربردترین مصالح در بین کاربران دانست.

نقش آجر نما در معماری ایرانی
بیشتر بخوانید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *