استفاده از آجر برای ساختمان

استفاده از آجر برای ساختمان

امروزه با توجه به تنوع گسترده آجر شاهد تولید و ساخت انواع مختلفی از آن برای استفاده در ساختمان هستیم. از جمله این آجر ها که نسبت به بقیه انواع،دارای مزایای بی شماری است، می توان به آجر نسوز اشاره کرد.استفاده از آجر برای ساختمان از دیرباز تا به امروز واج داشته و دارد. در حال حاضر نیز با توجه به معماری و طراحی های جدید از این متریال به شکل های مدرن تری و در جاهای مختلفی از ساختمان استفاده می شود.

در ادامه به برخی استفاده های آجر نسوز در ساختمان می پردازیم.

استفاده از آجر برای ساختمان

چرا استفاده از آجر نسوز برای ساختمان رایج شده است؟

دلایل عمده ای می تواند برای این پرسش آورده شود.برای مثال اگر بخواهیم از نظر خصوصیات فیزیکی به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که آجر نسوز در مقابل گرما، سرما ، رطوبت ، بسیار مقاوم و دارای عمری طولانی است.

اما اگر بخواهیم از بعد جذابیت به این موضوع نگاهی بندازیم، مشاهده خواهیم کرد که آجر نسوز به علت تنوع رنگی فراوان و زیبایی ظاهری خود در معماری ساختمان شما همانند شاهکاری هنری جلوه خواهد کرد. تنوع چیدمان در استفاده از آجر برای ساختمان نیز می تواند علل محبوبیت این عنصر قدیمی ساختمانی باشد.

سایر استفاده های آجر نسوز برای ساختمان

در معماری روز دنیا آجر تنها برای استفاده در نمای ساختمان کاربرد ندارد، بلکه این عنصر زیبا و کاربردی در قسمت های مختلف و دیگری از بناها نیز به کار گرفته می شود. به گونه ای که می توان گفت آجر از معدود متریال های ساختمانی است که هم در بیرون بنا و هم فضای داخلی آن کاربرد دارد. به همین خاطر نیز آجر از پر مصرف ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز به حساب می آید. البته فراموش نکنیم که ویژگی های منحصر به فرد آجر در این قضیه بی تاثیر نیستند.

برای ساختن اجاق پیتزا از چه آجرهایی استفاده کنم؟
بیشتر بخوانید

استفاده از آجر برای ساختمان

موارد استفاده از آجر برای ساختمان:

  1. نمای خارجی بنا (مقاومت بالای آجر)
  2. طراحی داخلی ساختمان ( تنوع رنگ و ایجاد فضایی خاص)
  3. کف سازی حیاط و پیاده رو ها ( زیباسازی محیطی )
  4. مفروش کردن پله ها (جلوه ای متفاوت از معماری )
  5. انواع محوطه سازی در شرایط اقلیمی مختلف ( عدم محدودیت اجرایی در آب و هوای مختلف )

تک به تک این کاربرد ها می توانند بر اساس کارکرد فضا ،سلیقه مشتری و طرح معمار در کالبد بنا اجرا شوند. آجر نسوز برای ساختمان به دلیل خصوصیات مختلفش بسیار با صرفه و مقاوم است.

شما نیز می توانید در استفاده آجر برای ساختمان دلخواه خود بنا به نیاز و سلیقه تان عمل کنید و بهترین و زیبا ترین طرح معماری را در گوشه ای از این شهر بزرگ اجرا کنید. طراحی نما با آجر نسوز در زیباسازی شهر، آجر در طراحی داخلی برای منحصر به فرد کردن خانه تان ، کف سازی حیاط در زیبا کردن محوطه زندگی تان تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. از شگفتی ها و زیبایی های خاص آجر خود را بی بهره نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *