انواع مختلف آجر

بررسی انواع آجر از نظر رنگ، کاربرد، هزینه و موارد دیگر

کدام نوع آجر را باید برای پروژه خود انتخاب کنید؟ انتخاب شما تفاوت بزرگی در ظاهر کلی پروژه شما ایجاد می کند، اما چیزهای بیشتری غیر از جذابیت بصری وجود دارد

در مورد انواع آجر ، گزینه های شما ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد. با این حال، چند راه کلیدی برای محدود کردن انتخاب خود و انتخاب نوع آجر مناسب برای ساخت وجود دارد.

وقتی صحبت از ظاهر به میان می آید، رنگ، بافت و فرم همگی نقش دارند، اما نحوه ارتباط آجر با منطقه شما ممکن است به همان اندازه مهم باشد. شما همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید و کل تصمیم را بسیار پیچیده تر کنید.

برای ساده‌تر کردن این فرآیند، راهنمای ما در مورد انواع آجر به گزینه‌های موجود، هزینه آنها و زمان استفاده از آنها برای کمک به خرید آجر برای ساخت خود می‌پردازد.

انواع مختلف آجر

آجر سفالی

بهترین برای کسانی که بودجه دارند

آجرهای سفالی نوعی آجر هستند که گزینه ای مقرون به صرفه و پایدار و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری را ارائه می دهند. شما همچنین می توانید سیمان و آهک را به عنوان مواد مورد نظر خود انتخاب کنید

آجرهای رسی اکسترود شده یا سیم برش

آجرهای رسی اکسترود شده

بهترین برای پرداخت صاف

اگر به دنبال یک روکش صاف هستید، آجر رسی اکسترود شده یا سیمی می تواند انتخاب خوبی باشد. خاک رس در یک ستون اکسترود می شود (رانده می شود). سپس ستون سفالی با سیم بریده می شود و برای صاف نگه داشتن آن، قبل از خشک شدن و پختن در کوره اصلاح نمی شود. این یک روش مدرن تر برای ساخت آجر است.

آجرهای اکسترود شده معمولاً دارای سوراخ هایی در بستر هستند – این بدان معنی است که انرژی کمتری برای خشک کردن مورد نیاز است و آجرها سبک تر هستند بنابراین کار کردن با آنها آسان تر است.

آجرهای گلی نرم

بهترین برای یک روکش خاکی و بافت

آجرهای گلی نرم با ریختن خاک رس در قالب‌هایی با پوشش ماسه‌ای ساخته می‌شوند که یک صفحه ماسه‌ای با چروک‌های جزئی ایجاد می‌کنند. این کار در ابتدا با دست انجام می شد، اما اکنون به طور کلی یک فرآیند ماشینی است.

آجرهای آب زده به روشی بسیار شبیه به آجرهای گلی نرم ساخته می شوند، اما در فرآیند قالب گیری از ماسه استفاده نمی شود، فقط از آب استفاده می شود، به این معنی که سطح آجر دانه بندی بسیار کمتری دارد.

نحوه تمیز کردن نمای آجری
بیشتر بخوانید

آجر دست ساز

آجر دست ساز

بهترین برای ظاهر و ساختمان معتبر در مناطق حفاظت شده

اگر می‌خواهید با آجرهای موجود مطابقت داشته باشید یا به عنوان مثال در حال ساختن خانه در یک منطقه حفاظت‌شده هستید، آجرهای دست‌ساز ظاهری اصیل ارائه می‌دهند.

خاک رس را در ماسه می‌غلطانند و سپس به طرز ماهرانه‌ای با دست در قالب «پرتاب می‌شوند». انواع دست ساز انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند، زیرا می توانند به صورت آجرهایی با اندازه استاندارد یا غیراستاندارد ساخته شوند و ظاهری خاص و جذاب ایجاد کنند.

آجرهای دست ساز بافتی خشن تر و بازتر دارند و دارای صورت چین دار جذابی هستند. همچنین می‌توانید با طیف رنگ‌ها و اندازه‌ها به ظاهر سفارشی‌تری دست پیدا کنید – اما این در قیمت منعکس می‌شود و قیمت آن‌ها حدود چهار برابر ماشین‌سازی است.

آجرهای احیا شده

بهترین برای تکرار یک ساختمان اصلی

اگر در حال خراب کردن یک ملک و ساختن یک ملک جدید در زمین هستید، می توانید از آجرهای بازیابی شده از ساختمان(های) اصلی استفاده کنید، اگر می خواهید ظاهر یا نیاز به آن را به دلیل شرایط برنامه ریزی تکرار کنید.

حیاط های احیا یکی دیگر از منابع خوب آجرهای دست دوم هستند، اما بدست آوردن کمیت و کیفیت برای یک خانه کامل یا یک ساختمان بزرگ می تواند دشوار باشد. ضایعات ممکن است زیاد باشد و ممکن است لازم باشد تعدادی را دور بریزید.

هزینه انواع آجر چقدر است؟

هزینه انواع آجر

برای محاسبه تعداد آجرهای متریک که نیاز دارید، روش استاندارد این است که اندازه دیوارهای نما را بر حسب متر مربع محاسبه کرده و در 60 ضرب کنید

تطبیق آجرهای جدید با آجرهای موجود

اگر در حال گسترش ملک خود هستید، می خواهید نوع جدید آجرها را با آجرهای موجود مطابقت دهید.

با این حال، آجرهای موجود شما فرسوده شده و پتینه ایجاد می کند. علاوه بر این آجرهای مشخص شده در زمان ساخت خانه شما ممکن است اکنون در دسترس نباشند.

اولین راه برای غلبه بر این مشکل، صحبت با تولیدکنندگان مختلف است – که اکثر آنها خدمات تطبیق آجری را ارائه می دهند – که در آن رنگ ها می توانند اعمال شوند. آنها همچنین باید بتوانند آجرهای مشابه بافت و اندازه را تهیه کنند.

نمای چوبی یا آجری؟
بیشتر بخوانید

مشخص کردن آجرهای از پیش هوازدگی راه حل دیگری است و همچنین امکان خرید محلول هوازدگی برای درمان دیوارهای خارجی وجود دارد، با این حال، نتایج ممکن است از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد.

نحوه انتخاب نوع مناسب آجر

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما موادی که در منطقه استفاده می‌شوند، بر ظاهر خارجی شما تأثیر می‌گذارند یا اجازه دارید به آن بروید.

نحوه انتخاب نوع مناسب آجر

دیدن طرح‌های معاصر که دارای یک پسوند آجری متضاد هستند غیرمعمول نیست، بنابراین همیشه ارزش دارد که بررسی کنید چه چیزی احتمالاً مجوز برنامه‌ریزی را در شروع پروژه شما دریافت می‌کند.

بخش اول فرآیند در محل معدن آغاز می شود. خاک رس استخراج می شود و سپس فرآیندی را طی می کند که ماده خام سخت و خام را به ماده ای قالب گیری تبدیل می کند.

خاک رس را خرد می کنند و با مقادیر معینی آب مخلوط می کنند تا به اندازه کافی شکل پذیر شود. سپس آجرهای سفالی با استفاده از روش های مختلف شکل می گیرند. سپس هر روش ویژگی های آجر را تعیین می کند.

چه رنگی از آجر را انتخاب کنم؟

تنوع رنگ های زیادی وجود دارد – از سفید تا کرم، زرد تا قرمز نارنجی، قهوه ای و آبی، طیفی برای طرح های سنتی و معاصر وجود دارد.

Pp5

رنگ نیز به نوع خاک رس و سنباده زدن یا لکه گیری سطحی بستگی دارد. از آنجایی که تغییر رنگ به طور اجتناب ناپذیری اتفاق می افتد، ایده خوبی است که آجرها را از بسته های مختلف قبل از چیدمان مخلوط کنید.

آجرهای استاندارد چه اندازه ای هستند؟

خانه‌های قبل از سال 1965 با استفاده از آجرهای امپراتوری ساخته می‌شدند که معمولاً 9 اینچ (وزن) x 4.5 اینچ (د) x 3 اینچ (ساعت) بودند.

اکنون از آجرهای اندازه متریک استفاده می شود. آنها کمی کوچکتر هستند در 215mm (w) x 102.5mm (d) x 65mm (h)

از کجا می توانم انواع آجر بخرم؟

هنگامی که رنگ، نوع و پیوند مورد نظر خود را بدانید، آماده خرید آجر برای پروژه خود خواهید بود.

مکان‌های زیادی برای خرید وجود دارد، از جمله تولیدکنندگان مختلف آجر نما شهر آجر می باشد که طیف وسیعی از انتخاب برای خرید انواع آجر نسوز فراهم می نماید. چنانچه جهت خرید نیاز به مشاوره بیشتری دارید با شماره 09129640179تماس داشته باشید.

منبع:

https://www.homebuilding.co.uk/advice/types-of-brick

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *