آجر نسوز در نما

راهنمای انتخاب آجر مناسب

انتخاب مصالح برای ساخت ساختمان و نمای آن همواره از گذشته تا به امروز گزینه های مختلفی را پیش روی ما قرار داده است و تفکر زیادی در پی داشته است که در این میان آجر ها از اهمیت ویژه ای بر خوردار بوده اند.با این وجود آجر ها خود انواع مختلفی دارند که در انتخاب آن ها باید مطابق با المان های خاص دقت نمود.

اهمیت آجرها :

آجر از جمله ی مصالحی می باشد که از ترکیب آب و خاک بدست می آید و از دیر باز مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله ی مصالح قدیمی می باشد که از گذشته تا به امروز از اهمیت آن کاسته نشده است.

آجرها مدل ها و رنگ های گوناگونی دارند اما آنچه که در انتخاب یک آجر با کیفیت و خوب می تواند تاثیر گذار باشد مواد اولیه آن می باشد.استفاده از مواد اولیه خوب در کیفیت یک آجر بسیار تاثیر گذار می باشد.

آجر ها برای موارد مختلفی به کار می روند و از آن ها نه تنها در ساختمان سازی و دیوار ها و نمای ساختمان به کار برده می شود بلکه به منظور پی سازی و نماسازی، دیوار باربر، سنگ فرش کوچه، خیابان، منازل و طاق زنی و … نیز استفاده می شود .

آجر ها به دلایلی همچون ماندگاری بالا، عدم نیاز به تعمیر و باز سازی در دراز مدت و مقاوم بودن در برابر تغییرات دمایی و عایق حرارتی و عایق صوتی بودن به دلیل متخلخل بودنشان بسیار کاربرد دارند و علاوه بر دیوار ها و طاق ساختمان و … به عنوان نمای بسیار مدرن و زیبا نیز به کار برده می شوند.

همه چیز درباره آجر نسوز نما
بیشتر بخوانید

روش کلی ساخت آجر :

  • خاکبرداری یا انباشتن خاک رس
  • تولید گل از خاک رس
  • قالب گیری که می تواند شکل ها و اندازه های مختلفی داشته باشد .
  • خشک کرد خشت
  • پختن آجر در کوره ها
  • خنک کردن آجر
  • انبار کردن و بار گیری

المان های تاثیر گذار در انتخاب آجر مناسب :

 آجر ها انواع مختلفی دارند که برای کاربرد های مختلف به کار برده می شوند و در ابعاد و شکل های گوناگون ساخته می شوند.تنوع فراوان آجر ها این امکان را فراهم می کند که برای کاربرد های مختلف گزینه های زیادی پیش روی مشتریان قرار گیرد و مطابق با سلیقه خود انتخاب زیادی داشته باشند.

ازجمله المان های تاثیر گذار در انتخاب یک آجر مناسب ابتدا مواد اولیه آن می باشد. آجرها برای موارد گوناگونی در ساخت و ساز همچون دیوار ها و نمای ساختمان و یا کفپوش پیاده رو ها و … به کار برده می شوند و بنابراین لازم است که خصوصیات متفاوتی داشته باشند.

از این رو در نظر گرفتن نوع کاربرد برای انتخاب آجر مناسب از دیگر المان ها می باشد.آجر ها انواع گوناگونی همچون آجر لعابی ، آجر نسوز ، آجر ماشینی ، آجر ماسه آهکی ، آجر سفالی ، آجر فشاری ، آجر نما می باشند که هر کدام از آن ها در شرایط مختلف و به روش های مختلفی درست می شوند و همه ی آن ها برای ساخت مثلا ساختمان مناسب نمی باشند و ویژگی های متفاوتی دارند.

درست است که آجر ها مقاومت بالایی در برابر تغیرات آب و هوا و دمایی دارند اما هر کدام از آجر های نام برده شده برای شرایط ویژه ای مناسب می شوند بنابراین شرایط آب و هوایی در انتخاب آجر مناسب از جمله ی دیگر راهنمای انتخاب آجر مناسب می باشد.

طراحی مدرن با آجر قزاقی
بیشتر بخوانید

تغییرات دمایی از جمله سرد بودن یا گرم بودن منطقه از دیگر عواملی می باشد که می تواند برای انتخاب آجر تاثیر بگذارد.  سبک سازی دیوار ها یا ساخت دیوارباربر و حمال نیز از مواردی می باشند که برای انتخاب آجر تاثیر می گذارند و برای انواع دیوارها متفاوت می باشد. طول عمر بالا و زیبایی ودوام و استحکام آجر ها و ثبات رنگشان از جمله ی مواردی می باشند که برای انتخاب آجر مناسب تاثیر می گذارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *