انتخاب انواع آجر

نحوه انتخاب انواع آجر مناسب

  • انتخاب انواع آجر

وقتی صحبت از ساخت یک ساختمان آجری تجاری می شود ، انتخاب نوع مناسب آجر بسیار مهم است. تصمیم گیری در مورد نوع آجر مناسب یک تصمیم مهم است که باید با نهایت دقت و توجه گرفته شود. در نهایت ، اگر برای یک معمار تصمیم بگیرند که پس از چند سال از زیبایی آجرهای روکش انتخابی خود خوششان نمی آید ، می تواند گران تمام شود. اینطور نیست که نمای آجری و دیوارهای آجری را بتوان به راحتی تغییر داد.

وقتی صحبت از انتخاب آجر به میان می آید ، مطمئناً این امر به همین دلیل خلاصه می شود؟ آجر یک آجر است ، بنابراین چه چیز دیگری باید بدانید؟

حقیقت این است که در مورد آجرهای نما اطلاعات زیادی وجود دارد ، بیش از آنچه که شما تصور کنید. بنابراین ، انتخاب آجر سفال مناسب ضروری است. هنگامی که می دانید به دنبال چه چیزی باشید ، می توانید تفاوت بین آجر مهندسی کلاس A و لغزش آجری لعاب دار را تشخیص دهید.

چه آجرهایی باید استفاده کنم؟

آجرها هزاران سال یک مصالح ساختمانی قدیمی بوده اند. امروزه طراحی معماری مدرن با زیبایی سنتی آجر تکمیل شده است. علاوه بر این ، روشهای مدرن تولید آجر به تولید یکپارچه محصولات دیگر مانند لغزش های آجری و روکش های سفالی اجازه می دهد ، که همه آنها جلوه تزئینی خاصی به ساختمان تجاری می بخشد.

رنگ ، بافت ، رنگ ، فرم و موارد دیگر هنگام انتخاب آجر نقش دارند. و باور کنید یا نه ، هزاران بافت ، طرح رنگ و تزیینات وجود دارد که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آجر مانند شهر آجر می توانند برای ایجاد آنها با یکدیگر همکاری کنند. از آجرهای بلند با رنگ زرد گرفته تا آجرهای لعاب دار با رنگ سبز براق و براق.

بنابراین چگونه می دانید که کدام آجر برای پروژه شما مناسب است؟ امیدوارم راهنمای محصولات شهر آجر به شما کمک کند تا تصمیم شما آسان تر شود.

چه چیزی را باید در آجر جستجو کنم؟

ظاهر

خاک رس یک ماده کارآمد ، پایدار و مقرون به صرفه است که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. باور کنید یا نه ، نحوه برخورد با خاک رس می تواند بر ظاهر آجرها تأثیر بگذارد.

آجرهای ماشینی-خاک رس به ستون ها اکسترود می شود ، که سپس با سیم بریده می شوند و بدون تغییر باقی می مانند. آجرهای سیم کشی دارای سطح صاف هستند و این روزها بسیاری از تولید کنندگان از روش های برش سیم استفاده می کنند. در مقابل ، آجرهای گلی نرم (که با نام دیگر آجرهای خام شناخته می شوند) با قرار دادن خاک رس در قالب های پوشیده از ماسه ساخته می شوند و چهره ای چروکیده و ماسه ای ایجاد می کنند

آجرهای دست ساز – اگر می خواهید با آجرهای موجود مطابقت داشته باشید ، این آجرها ظاهری اصیل را ارائه می دهند. خاک رس را با دست می چرخانند و به قالب می آورند ، که با تغییر اندازه آجر ، انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. این نوع آجرها بافت کمی خشن تری دارند ، اما با این محصولات می توانید ظاهر متنوع تری به دست آورید.

مزایای استفاده از آجر
بیشتر بخوانید

آجرهای بازیابی شده – اگر می خواهید نمای دیگری را تکرار کنید ، ساختن سازه های تجاری جدید با آجرهایی که از ساختمان (ها) اولیه بازیابی شده اند امکان پذیر است. به دست آوردن مبلغ مناسب برای یک ساختمان تجاری دشوار است.

منطقه

موادی که در برخی از مناطق محلی استفاده می شود ممکن است بر زیبایی ظاهری که شما انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. برخی از رنگ های آجر برای مناطق خاصی یکنواخت هستند. این بدان معنا نیست که نمی توانید چیزی را کاملاً سفارشی انتخاب کنید ، اما مواد موجود ممکن است تأثیر داشته باشند.

تنوع رنگ و بافت

طیفی برای طرح های آجری معاصر و سنتی وجود دارد. رنگ آجر با دمای پخت و همچنین موقعیت آنها در کوره ها تعیین می شود. همچنین به نوع خاک رس و سنباده زنی یا رنگ آمیزی ناشی می شود. سبک های مختلف آجر را قبل از چیدن یا ارسال برای پیش ساخته در نظر بگیرید.

الگوی های اتصال

هنگام انتخاب آجر ، الگوی مورد نظر را در نظر بگیرید. اتصال ها بر زیبایی تأثیر می گذارند ، اما باید از لحاظ ساختاری نیز کمک کنند. نحوه چیدن آجر نحوه توزیع بار را تعیین می کند. اوراق قرضه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ، اما گزینه های بسیار دیگری نیز در دسترس است.

ملات ها

اطمینان حاصل کنید که ملات متناسب با نوع آجری است که برای استفاده انتخاب می کنید. ملات اجازه انتشار طبیعی رطوبت بین آجر را می دهد ، ظاهر بهبود یافته ای با بافت ارائه می دهد و همچنین تا حدودی قابل تنظیم رنگ است.

از کجا می توانم انواع آجر بخرم؟

هنگامی که رنگ ، نوع ، چسب و ملات مورد نظر خود را تعیین کردید ، به محصولات شهر آجر مراجعه کنید. ما پیشرو تامین کنندگان و کارشناسان آجر در انواع آجر هستیم. روابط ما با معماران بر اساس سابقه اثبات شده از محصولات با کیفیت بالا ، روشهای تأمین کارآمد در ایران است.

درباره خرید آجر چه باید بدانم؟

دسته بندی سوالات متداول:

انتخاب آجر

هنگام سفارش یا تعیین آجرهای سفالی ، اطمینان حاصل کنید که نکات زیر مورد بحث قرار گرفته و برای تامین کنندگان آشکار می شود:

اندازه های مورد انتظار همه آجرها در اندازه استاندارد امپراتوری 222 میلی متر طول 106 میلی متر عرض 73 میلی متر ارتفاع تولید نمی شوند

برنامه مورد نیاز به عنوان مثال نوع ساختمان ، پایان و غیره

میزان قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی ، نزدیکی به دریاها و غیره

سابقه کار آجر ترجیحی در منطقه ای که در حال ساخت آن هستید

یک تعهد یا ضمانت از تأمین کننده آجر مبنی بر مناسب بودن آجرهای تحویل داده شده

انتظارات رنگ در مورد آجرهای صورت یا مناطق آجری نمایان شده

سطوح قابل قبول شکستگی هنگام تحویل به محل

تولید کننده آجر در انجمن آجر سفالی SA ثبت شده است.

برای جلوگیری از نوار رنگی ، بسیار توصیه می شود که آجرهای صورت از تعدادی بسته مختلف گرفته شده و در حین عملیات ساختمان با دقت ترکیب شوند.

 ویژگی هایی که هنگام خرید یا تعیین آجر سفالی نیاز به توجه دارند عبارتند از:

  • مقاومت فشاری (از 7MPa تا 50MPa متغیر است)
  • جذب آب (آجر تا 10، ، NFP تا 16)
  • مدول پارگی – قدرت در خم شدن
  • افزایش رطوبت – هنگام جزئیات دیوارهای بلند مهم است
  • میزان جذب اولیه: این امر بر ایجاد پیوند بین ملات و آجر تأثیر می گذارد. آجرهای با نرخ جذب بالا (اغلب کیفیت پایین تر) ممکن است قبل از تخمگذار به خوبی خیس شوند تا از جذب آب زیاد از مخلوط ملات جلوگیری شود. آزمایش های خطایی و آجری هنگامی که آجرها به محل می رسند ، نیاز به قبل از خیس کردن آجرها را مشخص می کند.
آجر در ساختمان سازی
بیشتر بخوانید

6 نکته که هنگام خرید آجر نما باید رعایت کنید

سبک خانه خود را بشناسید

آجرهای نصب شده در داخل و خارج خانه شما بر ظاهر کلی منطقه زندگی شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که قبل از نهایی کردن آجرهای نما باید سبک خانه خود را بدانید. همچنین می توانید ایده های طراحی آجر را از برخی مجلات طراحی داخلی جمع آوری کنید. در صورت نصب آجر در خانه ، مطمئن شوید که با یکدیگر ترکیب شده و سایر عناصر موجود در خانه شما را تکمیل می کند.

رنگ و بافت را در نظر بگیرید

قبل از نهایی کردن آجرهای نما ، همیشه باید رنگ و بافت آجرها را در نظر گرفت. هیچ کس دوست ندارد آجرهایی با ظاهر ساده نصب کند. همه دوست دارند از جدیدترین روندها برای یک ظاهر مدرن پیروی کنند. مگه نه؟ این تنها زمانی امکان پذیر است که آجر را با در نظر گرفتن همه عوامل از جمله رنگ و بافت آجر و دیوار خریداری کنید.

آجرهای اندازه مناسب را انتخاب کنید

همانطور که همه می دانیم آجرها دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند ، بنابراین انتخاب اندازه مناسب آجرهای نما برای خانه بسیار ضروری است. حتی می توانید اندازه های مختلف را با هم ترکیب کنید تا ظاهری ناهموار برای نمای بیرونی خانه خود ایجاد کنید.

ملات با کیفیت بالا انتخاب کنید

علاوه بر انتخاب بهترین آجر ، انتخاب کیفیت مناسب ملات نیز اهمیت زیادی دارد و می تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر کلی آجر شما بگذارد. در نظر گرفتن این فاکتور در هنگام خرید آجر نما به شما کمک می کند تا جلوه ای زیبا و حتی لمسی به دیوارهای خانه خود بدهید.

مکان را در نظر بگیرید

مساحت یا موقعیت خانه نیز اهمیت زیادی دارد و بر کیفیت آجرها تأثیر می گذارد. انجام این کار به شما کمک می کند تا بهترین آجر روی خانه را انتخاب کنید. هر آجر برای همه مکان ها مناسب نیست ، بنابراین قبل از نهایی کردن آجرها ، مکان را در نظر بگیرید. بهترین راه این است که با تولید کننده آجر مشورت کنید و از آنها بخواهید که بهترین نوع آجر نما را با توجه به مکان خانه شما پیشنهاد دهند.

تفاوت را درک کنید

همانطور که از نامش مشخص است ، آجرهای نما عموماً به عنوان ظاهر استفاده می شوند ، یعنی نمای بیرونی دیوار. این آجرها با سایر آجرکاری های سازه ای تفاوت زیادی دارند و انواع مختلفی دارند. بنابراین ، شما باید تفاوت بین انواع مختلف آجر نما را درک کرده و بر این اساس بهترین را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *